Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Projektet med några yngel i yngelkasse gick åt skogen. De levde ett par dagar längre än sina syskon i karet men nu är alla uppätna/döda. Då vet jag det i alla fall. I framtiden får de gå kvar i stora karet, det blir som det blir i ett sällskapskar med siameser och tetror...

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Och mer torrinredning...

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Det här kommer bli fint svårt är det som tusan att se hur det verkligen blir i slutändan, men det kommer bli fint. roligt med olika former på grenar och rötter.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Tack! Ja, det är svårt att se hur det kommer att bli, särskilt eftersom jag inte kan testa med växterna. Kul ändå tycker jag, att prova olika alternativ med rötterna och grenarna.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              När kommer akvariet? Bestämt och köpt ytterfilter än?

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Ska beställa så det kommer i juli. Kommer köpa Eheim 2080.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Nu har bolivianerna lagt rom igen. Jag fiskade upp siameserna och lade dem i 120L-karet. Vet att det är för litet för vuxna siameser men de är inte vuxna än och ska bara gå där några veckor för att se om några yngel klarar sig.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Åh vad kul, hoppas allt går bra.....spännande, lycka till.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Nu ligger alla mina rötter i blöt för att, förhoppningsvis, hinna bli vattenmättade i tid till att storkaret kommer. Jag längtar! Samtidigt har den här planeringsfasen varit riktigt rolig.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Nu ligger alla mina rötter i blöt för att, förhoppningsvis, hinna bli vattenmättade i tid till att storkaret kommer. Jag längtar! Samtidigt har den här planeringsfasen varit riktigt rolig.
                          Det är väl det finna med den här hobbyn att planeringen nästan är lika rolig.....nästa...

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Nu ligger alla mina rötter i blöt för att, förhoppningsvis, hinna bli vattenmättade i tid till att storkaret kommer. Jag längtar! Samtidigt har den här planeringsfasen varit riktigt rolig.
                            Ibland så blir man vansinnig på olika rötter som aldrig tycks bli vattenmättade, men man kan ju "tvinga" dess flytkraft med lite stenar så att dom håller sig där man vill.
                            Det ska bli så spännande så att följa ditt nya kar framöver .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Ursprungligen postat av Ekenberg

                              Det är väl det finna med den här hobbyn att planeringen nästan är lika rolig.....nästa...
                              Exakt!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Ibland så blir man vansinnig på olika rötter som aldrig tycks bli vattenmättade, men man kan ju "tvinga" dess flytkraft med lite stenar så att dom håller sig där man vill.
                                Det ska bli så spännande så att följa ditt nya kar framöver .

                                //Inger
                                Vad roligt att du vill följa mina stapplande steg!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...