Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Nya inredningsförsök...

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Tycker det ser lovande ut. Gillar verkligen rötterna/grenar till höger!
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack, vad roligt!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Nu har jag verkligen tappat det. Förståndet alltså. Men strunt samma! Föreställ er att krukväxterna till höger är två stora svärdsplantor och växten till vänster är jättevallis som växer upp och lägger sig som ett böljande tak. Ser ni det? I så fall - vad tycks?

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Idag var jag på ”min” butik i Bromma och spanade på scalarer. Gillar sorten som kallas för dantum skarpt. De hade också ett gäng Rio nanay (F1:or) som var väldigt fina. Det ska bli så roligt att köpa scalarerna när karet gått ett tag och allt är klart för dem. Jag längtar!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Nu har jag verkligen tappat det. Förståndet alltså. Men strunt samma! Föreställ er att krukväxterna till höger är två stora svärdsplantor och växten till vänster är jättevallis som växer upp och lägger sig som ett böljande tak. Ser ni det? I så fall - vad tycks?
              Jag ser allt i min fantasi Nando, och det kommer att bli supertoppen .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Tack Inger! Du är bra schysst!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Tack Inger! Du är bra schysst!


                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Ikväll såg jag till min stora glädje att ett litet kakaduayngel från den senaste kullen har överlevt! Då har jag överlevare från två kullar. Föräldrarna har ju flyttat till 240-karet så jag antar att de små kan gå tillsammans rätt länge innan de blir könsmogna och börjar konkurrera med varandra.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Ikväll såg jag till min stora glädje att ett litet kakaduayngel från den senaste kullen har överlevt! Då har jag överlevare från två kullar. Föräldrarna har ju flyttat till 240-karet så jag antar att de små kan gå tillsammans rätt länge innan de blir könsmogna och börjar konkurrera med varandra.
                      Så himla kul Nando

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Hm, nu har jag gjort något som jag tidigare inte tänkt göra. Jag fiskade upp några bolivianyngel och lade dem i en yngelkasse i samma kar. Föräldrarna var lugna och de fick behålla alla yngel utom fem. Anledningen till min, förmodligen dumma, åtgärd är att jag gärna vill ha fler bolivianer och det vore roligt att ha några från mitt par. De frisimmande ynglen går åt i rask takt på grund av siameserna så nu tänkte jag att det var bäst att agera snabbt innan de är slut för den här gången. Vi får väl se hur det går. Förmodligen kommer de inte klara sig men det lär inte deras syskon heller göra.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Eftersom det är så lugnt på Zoopet ikväll satt jag och tittade igenom gamla foton på min telefon. Hittade då en bild på mitt lilla kar när det var helt nytt och utan fisk. Det var innan jag upptäckt Zoopet och sett era bilder på fina inredningar. Det gick en månad eller två sedan åkte allt ut till förmån för sand, rötter och växter samt en helt annan stil. Kul att se hur det utvecklats! Själv gillar jag den nuvarande inredningen bättre!

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Visst är det kul att se hur man utvecklas!
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Nu har jag verkligen tappat det. Förståndet alltså. Men strunt samma! Föreställ er att krukväxterna till höger är två stora svärdsplantor och växten till vänster är jättevallis som växer upp och lägger sig som ett böljande tak. Ser ni det? I så fall - vad tycks?
                              Jag tror att det kommer att bli väldigt läckert! Tror att du är på helt rätt väg. Vad för sand/grus ska du ha?
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Tack Linda! Jag ska ha Rådasand, 0,7-1,4 mm tror jag storleken är, eller möjligen något större. Under 2 mm i alla fall. Har samma i de andra karen och gillar den sanden.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...