Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tack Mats! Vi får se hur det utvecklas. Jag är inne i ett härligt flow med karet nu, där det känns ”lätt” att inreda.
    Det är precis så det skall vara. Bara njut av processen!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Mats! Vi får se hur det utvecklas. Jag är inne i ett härligt flow med karet nu, där det känns ”lätt” att inreda.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Att du har öga för, och kan inredning är etablerat!
    Jag är inne på samma spår som Åheim i ett tidigare inlägg; att tänka bort glasrutorna.
    Det är lätt gjort att begränsa sig av själva glaset och, så att säga, låta karets dimensioner styra den inredning man har i sin sinnebild.
    Givetvis måste man beakta rutorna, men man kan fundera i banor som att inredningen "kommer in i karet" någonstans ifrån.
    Jag pysslar själv med detta angenäma problem i den burk jag inreder för närvarande.
    Det ser redan kanonfint ut, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack! Vad roligt att du gillar det!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Jag har i tidigare trådar diskuterat det här med djup i karet och att man traditionellt ställer all inredning längs bakrutan och tänker i 2-D men att man kan tänka annorlunda och även använda frontrutan att tex ställa rötter mot och få en ordentlig 3-D känsla. Det får mig att tänka på dem här barnböckerna som vecklar upp ett helt rum när man vänder blad. Det här ser väldigt tilltalande och intressant ut Nando!! Tummen upp

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ska även ha i löv och andra ”svartvattengrejer”. Vill få till lite svartvattenkänsla, om än inte lika mycket som i svartvattenkaret. Får se hur blir.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tanken är att få mer bottenyta. Det ska dock finnas rötter som gömställen för corysar, räkor och ev apistogrammor också. Jag vill även ha syrengrenar som sträcker sig en bit ner och som mina kolglödstetror kan söka skydd i. Har ju lyft ut all crypto som fanns i lillkaret tidigare. Det visade sig ha blivit ett stort antal plantor. Ska återplantera några, men inte alla, av dem. Sedan vill jag bara ha flytväxter, gärna limnobium laevigatum om jag får tag på sådana.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 3612138C-9534-4833-BC32-FF6E91AAC9AB.jpeg
Visningar: 194
Storlek: 233,5 KB
ID: 2423238Klicka på bilden för större version

Namn: B68D9B1B-DA74-48BF-99E5-5BCB59BE0592.jpeg
Visningar: 179
Storlek: 257,6 KB
ID: 2423237Klicka på bilden för större version

Namn: 8712E6BC-6909-49F0-821C-BAE8B26F2B04.jpeg
Visningar: 185
Storlek: 163,7 KB
ID: 2423236

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu är jag igång! Bjuder på några dimmiga initiala bilder.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, inredning kräver sin tid. Samtidigt vet jag att tålamod inte är min paradgren så förmodligen kommer det ändå gå relativt snabbt. Men ikväll blir det med säkerhet inte klart .

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Inredning kräver sin tid...

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Njut av skaldjuren och bubbel så kan du inreda imorgon

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack för era glada tillrop! Jag har nu tömt karet, sköljt den nya sanden och haft i den samt vattenfyllt karet igen. Nu återstår det roliga - att inreda! Men det får bli en annan dag. Ikväll väntar skaldjur och något gott bubbel att dricka! Trevlig lördag alla Zoopetare!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jag ser ingen anledning för dig att vänta! Kör igång bara vi alla älskar att se när du inreder.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ös på, Nando! Du är galet bra!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...