Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Du har säkert rätt. Jag har ju ingen plan att odla på dem utan tycker bara det vore roligt om det blev yngel. Scalarerna går i ett 576L tillsammans med flera andra fiskar och tanken är att de ska få gå kvar där. Lyckas de inte så får det vara så.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    En del obefruktade korn brukar det vara, men mycket ser ut som ”det ska” också. De vaktar och fläktar ett par, tre dagar. Sedan brukar rommen vara borta. Har inte sett att de äter den själva men kan inte heller utesluta att de gör det. Tror att något händer när det blir/ska bli sprattlare av rommen. Typ att de inte flyttar larverna till något bra ställe utan att de ramlar ner och blir uppätna av andra fiskar.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu har scalarerna rom igen. Försök 322, eller något . Jag önskar verkligen att de skulle lyckas få frisimmande någon gång.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Tack för att du delar med dig av gamla minnen! Då får den heta Växande även i min räkburk. För växer, det gör den!

Kommentera:

• ICC
    svarade
    Nä, den heter växande!
    Gillar Sessifloran för att den är fin, men också för att den påminner mig om min barndom. Jag och min klasskamrat hade vars ett 63 liters. Sessifloran var troligen den växten vi hade råd att köpa från butik och den dominerade också våra akvarium. Men just minnet av växten är den att det växte något makalöst. Det latinska namnet hade vi ingen aning om, så för oss hette den helt enkelt Växande.

Kommentera:

Sparar...
X