Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Jag kör på med några bilder för ovanlighetens skull . I storkaret munruvar inkorna. Som vanligt i detta skede har de halva karet i princip för sig själva. Endast ottosar tillåts vara där. Resten av fiskarna håller sig i den andra halvan av karet.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Håller med! Det är helt klart en smaksak!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim Visa inlägg
    Bakgrund eller ej är ju helt och hållet en smaksak och det finns ju riktigt snygga BTN med klipp och rot formationer (slimline blir lite för platt för MITT tycke) men det blir hur som en vägg och därmed ett definitivt slut på akvariet. Men nyttan av att kunna fylla den med filtermatta och all teknik kan ju bara det vara avgörande. Det kan det ju vara så också att man vill åstadkomma ett avslut som ska illustrera tex en flodbank eller bergsvägg. En svartmålad baksida då, ja jag tycker det ger en rymd till akvariet och med rätt inredning och belysning så kan det ge en illusion av att akvariet är oändligt. Det här är bara menat som en reflektion!
    En mycket bra reflektion , håller med.

Kommentera:

• åheim
    svarade
    Bakgrund eller ej är ju helt och hållet en smaksak och det finns ju riktigt snygga BTN med klipp och rot formationer (slimline blir lite för platt för MITT tycke) men det blir hur som en vägg och därmed ett definitivt slut på akvariet. Men nyttan av att kunna fylla den med filtermatta och all teknik kan ju bara det vara avgörande. Det kan det ju vara så också att man vill åstadkomma ett avslut som ska illustrera tex en flodbank eller bergsvägg. En svartmålad baksida då, ja jag tycker det ger en rymd till akvariet och med rätt inredning och belysning så kan det ge en illusion av att akvariet är oändligt. Det här är bara menat som en reflektion!
    Senast ändrad av åheim; 2019-08-04, 22:43.

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Jag älskar ju back to natur backgrunder med därefter svart. Så det blir nog bra.

Kommentera:

Sparar...
X