Juwel Lido 120

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #16
    Ursprungligen postat av Lenkaii

    Hm, då skippar jag reflektorerna och kör endast med led Såg att Juwel även har lite mer påkostade ledramper, Helialux. Någonting du känner till? Finns en kontrollmodul med som gör att man kan ställa in soluppgång och solnedgång samt lite andra onödiga dock effektfulla scenarion. Angående terrassen så köpte jag ett lim från JBL anpassat till akvarium och som endast skulle torka på 10 sekunder. Tänkte använda det för att säkra rötter, stenar mm. Har inte hunnit leka runt med det än men hoppas att det funkar. När det kommer till pumpen stör inte sladdarna mig nått nämnvärt. Har försökt hitta så mycket info om 206:an som möjligt och känner mig hyfsat säker på att den inte kommer att läcka såvida den hanteras på fel sätt, vi får hålla tummarna. Och jobbet med att hålla ytterfiltret rent har jag inga större problem med heller, mer jobb och så men själva effekten kommer inte ett innefilter i närheten av så det är lätt värt det extra besväret
    Helialux har varit på tapeten i någon tråd nyligen, minns inte vilken det var, men forumdeltagaren som skrev om denna var inte direkt nöjd, ansåg att Helailux var för ljussvag. Använd sökfunktionen och se om du finner det inlägget.
    Men soluppgångstimern, tycker däremot jag låter som en god idé om än dyrbar.
    I mitt Trigon har jag ju sammanlagt fyra LED-rör, kopplade rvå och två, dessa styrs av varsin timer, vars program ligger några minuter ifrån varandra, alltså den ena kretsen ränds och släcks litet före den andra. Dessutom har jag en blå LED-strip som tänds när de andra är släckta och ger litet "månljus".

    Kommentar

    Arbetssätt...