LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Jätte fint kar, blir kul att se när det fått växa på sig lite

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      Hur går det?

      Kommentar

      • Munin
        • December 2020
        • 658

        Undrar också hur det går! Kollar själv lite smått efter ett mindre akvarium för guramis, delvis inspirerad av ditt.

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Går tyvärr inte alls bra. Tre guramis har dött och jag förstår inte riktigt varför.
          Den som jag hittade idag dö hade ett vad som jag skulle beskriva som ett brännsår på sig.

          Jag byter vatten en gång i veckan ca 50-75% av vattnet en till två gånger i veckan. Matar varannan dag. Har catappa löv i.
          Rör inte akvariet alls i övrigt. Testerna som jag gjort visar på bra nivåer. Växterna växer bra med och bara lite gröna alger på rutan.

          Jag vet inte. Kanske hade för bråttom.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            Vad tråkigt, hoppas resterande klarar sig och att du kommer underfund med vad som gått fel. Kul med växterna åtminstone, själv börjar jag oroa mig för att svärdsplantor i mängder kanske inte var rätt val.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Riktigt tråkigt. Du har ju startat upp flera kar tidigare så jag har svårt att tro att du gjort något ”fel”. Hoppas det vänder.

              Kommentar

              • Superpescado
                • March 2020
                • 715

                Tråkigt att höra, hoppas det ger med sig nu!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6054

                  Hur går det nu Linda?

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Hej igen alla.
                    Det var länge sen jag skrev sist men livet kom i mellan och tyvärr även ett dödsfall inom den närmaste familjen.
                    Vilket har akvariet har stått tillbaka.
                    Ärligt talat har det inte skett så mycket med det. Växterna växer på bra och trivs men fiskbeståndet är betydligt mindre. Jag har inte hittat några döda fiskar de senaste månaderna.
                    Men nu verkar det blivit mer stabilt så ska fylla på det igen tänkte jag. Tänkte börja med att köpa ett gäng räkor och två snäckor.
                    Har ca 10 stycken av rasbororna och minst en gurami. Men är osäker för att vara ärlig.

                    Tanken är med att vi ska flytta till en nyproducerad marklägenhet nästa år så jag leker med tanken att byta ut 54 liters akvariet mot ett runt 100 liter istället.
                    Men vi får se. Just nu tar vi dag för dag.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Munin
                      • December 2020
                      • 658

                      Trevligt med en uppdatering. Hoppas det är någorlunda ok med tanke på vad som hänt utanför akvarievärlden.

                      Vågar man be om en bild på växtligheten någon gång inom överskådlig framtid? Som sagt kul att du kikar in här igen och hoppas du får en bra sommar!

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Munin
                        Trevligt med en uppdatering. Hoppas det är någorlunda ok med tanke på vad som hänt utanför akvarievärlden.

                        Vågar man be om en bild på växtligheten någon gång inom överskådlig framtid? Som sagt kul att du kikar in här igen och hoppas du får en bra sommar!
                        Tack så mycket.
                        Här kommer en dålig bild från igår efter vattenbytet.
                        ​​​​​​​
                        Bifogade filer
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Munin
                          • December 2020
                          • 658

                          Växer det så bra trots dunkelt ljus eller är det för effekt på bilden?

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av Munin
                            Växer det så bra trots dunkelt ljus eller är det för effekt på bilden?
                            Det är inte världens bästa ljus direkt. Men det växer på bra ändå.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Munin
                              • December 2020
                              • 658

                              Det var menat som en komplimang. Hade gärna haft sådan belysning och bra växtlighet!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Ditt kar är vackert! Trolskt och spännande. Kul att se!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...