LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av Nando
    Roligt att höra ifrån dig ändå!
    Tack! Antar att det normalt med att det går lite i vågor med.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Var ett tag sen jag skrev nu. Men så är det i maj och juni som lärare.
      Har bytt vatten och matat men inte så mycket mer.
      Så nu var det dags för att rensa lite växter och fixa i ordning i akvarierna. Nästa steg är alla prylar.
      Nåja så här ser karen ut efter fixandet.
      240 liters akvariet får bli imorgon dock.
      Alla fiskar mår bra efter vad jag kan se dock. Allt mest bara rullar på.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Härligt att det rullar på! Kul att se bilder också!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Som jag skrev i Ingers fina tråd så är ett av fördelarna med akvarier att om det funkar är det inte mycket som händer. Njut nu och bli frisk istället.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Nu var det länge sen igen sen jag skrev igen.
            Men juni gick väldigt fort och sen behövdes tid att återhämta sig.
            Som du säger BlueWing så passar jag mest på att njuta av dem.
            De fungerar rätt så smärtfritt.
            Dock har det börjat komma lite alger igen i det stora men det är det som jag missköter mest. Så jag är väl inte förvånad.
            Och jag vet inte riktigt hur mycket energi jag ska lägga på det nu. Tror att vi relativt snart kommer att behöva tapetsera om i vardagsrummet. Och då behöver det tömmas.
            Men det ligger framåt i tiden oavsett.

            Mitt största problem var väl förra veckan när jag råkade få med mig en kampfisk när jag gjorde vattenbyte i ena karet och stjärtfenan blev helt förstörd. Men hon återhämtar sig fint. Hon äter bra och är aktiv. Men väldigt väldigt ful. Men jag hoppas att det ordnar sig rätt snart!

            Sist men inte minst tack alla för era kommentarer. Några Malawi och Mbuna blir det inte här. Men tack för tipset.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Oj, synd på fenorna men tur att kampfisken klarade sig i alla fall. Roligt att du uppdaterar också!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Mina uppdateringar är verkligen inte många. Har nog många ursäkter men skippar dem.
                Allt fungerar bra dock. Honans fenor är i stort sätt återvuxna. Känns skönt att det har gått så bra.

                Jag gillar verkligen småakvarierna men tycker att 240 liters akvariet är lite tråkigare. Vet inte riktigt varför. Det fungerar bra och det känns som att det är okej. Men inget händer direkt i det. Inga yngel eller något sånt.

                Hoppas att jag ska kunna uppdatera lite mer nu under hösten.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Roligt att du uppdaterar! Fin bild också!

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Kul att höra att det fungerar bra, och alltid roligt med något smått som stort

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Har du funderingar på att göra om eller ändra inriktning i 240-karet?

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        240 liters akvariet är sålt. Tog emot men känns som rätt beslut.

                        Sen upptäckte jag idag att jag har fått Cotti i kampfisk-karen. Så måste behandla alla karen som är kvar och troligen kommer alla räkor att dö.
                        Känner för att ge upp allt.
                        Senast redigerad av LindaAlgo; 19 October 2019, 20:21.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Riktigt tråkigt Linda. Har ingen erfarenhet av det så jag kan inte råda. Hoppas det löser sig.

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Riktigt tråkigt Linda. Har ingen erfarenhet av det så jag kan inte råda. Hoppas det löser sig.
                            Tack! Nej, inte jag heller. Men har fått lite råd från en med erfarenhet på facebook.
                            Känns bara så surt när jag inte köpt några nya fiskar eller saker på månader. Men tydligen kan det ligga latent väldigt länge.

                            Har beställt medicin och får se vad som händer helt enkelt.
                            Men känns så tråkigt att 50 plus räkor kommer att dö.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • smajlet
                              • January 2018
                              • 1374

                              usch vad tråkigt.

                              Fick googla på dena sjukdomen och blir nu lite orolig för mina fiskar.
                              Får hoppas på att det var avföring jag såg på mina fjärilar och inte Cotti

                              Tråkigt att det altid är räkor och sniglar som ska få dö pga medicineringen.
                              Jag försöker ju nu plantera in räkor i mitt akvarium och det är en lång och långsam proces.

                              Hoppas det löser sig för dig med dina fiskar.

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av smajlet
                                usch vad tråkigt.

                                Fick googla på dena sjukdomen och blir nu lite orolig för mina fiskar.
                                Får hoppas på att det var avföring jag såg på mina fjärilar och inte Cotti

                                Tråkigt att det altid är räkor och sniglar som ska få dö pga medicineringen.
                                Jag försöker ju nu plantera in räkor i mitt akvarium och det är en lång och långsam proces.

                                Hoppas det löser sig för dig med dina fiskar.
                                Håller tummarna för dig med. Det känns så tråkigt!

                                Ja jag håller med. Jag avbokade medicinen och tog en annan som räkor ska klara. Så jag håller tummar och tår.
                                Vill verkligen förlora alla. Som du säger har det varit en process och mina är nu över året. Visst de är inget speciellt utan nu bara skräpräkor men ändå.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...