LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Haha om jag börjar gräva här så lär husen falla samman med tanke på hur mycket de lutar. :P

    Ja jag ser fördelar och nackdelar med båda. Eller jag hade nog velat ha ett akvarium framme i den boende-delen av huset men ha alla ens egna "projekt" nere i källaren.
    Ja jag skulle med vilja ha utrymme för att ha ens tillbehör på ett bra sätt. Just nu är det ingen direkt superordning på dem.
    Samtidigt som jag inte ska klaga. Har inte haft utrymme eller ekonomi för akvarium som jag har nu på 10 år. Tre är ändå betydligt fler än noll.
    Grattis, inte bara jag som har ett hus som lutar.......

    som mest har jag nog haft femton igång samtidigt, men då var det bara tre som var i bostadsdelen. Resten var i källaren och var antingen artakvarium eller yngel kar. Men har insett att det blev för många måsten i hobbyn då. Sex kar är nog det jag klarar av utan att det blir mer jobb än nöje...så där har jag lagt mitt stopp, mer får det inte bli. Tror det är bra att ligga lite under sitt Max , så kan man även få drömma......

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      Har bara haft ett kar i decennier, fem ungar tar tid.. för några år sedan blev det ett till och nu är jag plötsligt uppe i tre och suktar efter ett fjärde...Men de blir mindre och mindre i storlek nu och jag har en klok och kärleksfull broms här hemma..
      // Annicka

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Nando
        Tre är toppen! Men jag förstår din känsla helt och hållet!
        Ja det är ju det. Man vill ju gärna ha mer och mer.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av Ekenberg

          Grattis, inte bara jag som har ett hus som lutar.......

          som mest har jag nog haft femton igång samtidigt, men då var det bara tre som var i bostadsdelen. Resten var i källaren och var antingen artakvarium eller yngel kar. Men har insett att det blev för många måsten i hobbyn då. Sex kar är nog det jag klarar av utan att det blir mer jobb än nöje...så där har jag lagt mitt stopp, mer får det inte bli. Tror det är bra att ligga lite under sitt Max , så kan man även få drömma......
          Tackar! Nä vi bor i raden vars hus lutar minst och då skiljer det sig minst 5 cm från en sidan till andra.
          Några av de andra husen ska vara ännu värre.

          Jag tror det med. Annars behöver man nog vara hemma och enbart ha hand om akvarierna. Men drömma går ju att göra. :P
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Rufus
            Har bara haft ett kar i decennier, fem ungar tar tid.. för några år sedan blev det ett till och nu är jag plötsligt uppe i tre och suktar efter ett fjärde...Men de blir mindre och mindre i storlek nu och jag har en klok och kärleksfull broms här hemma..
            Ungefär samma tankar som jag har med. Även om jag skulle kunna tänka mig att ha ett stort SA akvarium med många apistogrammor i större grupper. :P Och sen ett gäng mindre.
            Men trots allt är jag nöjd med de tre som jag har.

            Har även hittat en kampfiskhane som ska få följa med hem nästa vecka. En privatuppfödd Blue metallic red wash super delta/halfmoon hane.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av LindaAlgo

              Tackar! Nä vi bor i raden vars hus lutar minst och då skiljer det sig minst 5 cm från en sidan till andra.
              Några av de andra husen ska vara ännu värre.

              Jag tror det med. Annars behöver man nog vara hemma och enbart ha hand om akvarierna. Men drömma går ju att göra. :P
              Hahahaha, ja, jag bor i det som lutar mest i raden. 5 cm på tre meter

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Hahahaha, ja, jag bor i det som lutar mest i raden. 5 cm på tre meter
                Hahaha. :P
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  Ursprungligen postat av LindaAlgo

                  Ungefär samma tankar som jag har med. Även om jag skulle kunna tänka mig att ha ett stort SA akvarium med många apistogrammor i större grupper. :P Och sen ett gäng mindre.
                  Men trots allt är jag nöjd med de tre som jag har.

                  Har även hittat en kampfiskhane som ska få följa med hem nästa vecka. En privatuppfödd Blue metallic red wash super delta/halfmoon hane.
                  Oj, det låter som en riktigt stilig kille!
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Har inte hänt så mycket med karen de senaste dagarna.
                    Men lite mer på det privata planet. Spenderade söndagskvällen på akuten och har fått lunginflammationen. Vilket kanske inte borde förvåna mig, då jag haft hosta och lite annat gott i 4 veckor nu. Så är i alla fall sjukskriven veckan ut..

                    Men tillbaka till karen. Det enda som har skett är att jag fått några plantor av Bucephalandra hemskickade till mig.
                    Jag har även fått tag på mircomask. Och förhoppningsvis även lite grindalmask. Så ska läsas på nu hur jag bäst tar hand om dem.
                    Passade på att fixa till det 30 liters akvariet när jag ändå skulle planerat Bucephalandrorna (?). Får bli en bild när det har lagt sig lite. Rötterna har sjunkit nu med så det gick bra. Saknar någon sten och sen är vi nog i hamn.
                    54 liters akvariet börjar ordna till sig med. Saknar bara lite fler växter så ska det fotas med.
                    240 liters akvariet rullar på som vanligt.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Men, vad jobbigt. Krya på dig!

                      Kul med egenodlad mask. Berätta gärna om det är komplicerat och hur fiskarna verkar uppskatta fodret.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Men, vad jobbigt. Krya på dig!

                        Kul med egenodlad mask. Berätta gärna om det är komplicerat och hur fiskarna verkar uppskatta fodret.
                        Tack så mycket!

                        Det ska jag göra. Har inte kunnat få hem det ännu pga. av kylan men återkommer.

                        Här kan du läsa lite om det: http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm
                        Edit: Tryck på foder. Kunde inte direktlänka till sidan.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Akvariet börjar klarna upp men har lite kvar. Vill få upp grenarna lite mer men behöver någon form av sten för att få upp dem. Tycker att det blir så tomt vid ytan som det är nu.
                          Men hoppas att kampfisken ska trivas i det.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6059

                            Tack för länken!

                            Tycker karet ser lovande ut men förstår vad du menar med att du vill få upp något mot ytan.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Tack för länken!

                              Tycker karet ser lovande ut men förstår vad du menar med att du vill få upp något mot ytan.
                              Ja jag tror att det behövs för att det ska kännas mer komplett.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av LindaAlgo
                                Akvariet börjar klarna upp men har lite kvar. Vill få upp grenarna lite mer men behöver någon form av sten för att få upp dem. Tycker att det blir så tomt vid ytan som det är nu.
                                Men hoppas att kampfisken ska trivas i det.
                                Du har lika brunt vatten som jag har i mitt nystartade

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...