LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Jag tycker det ser fint ut! Möjligen skulle man kunna lägga till några sirliga redwoodrötter eller liknande i bakkant bredvid svärdsplantan och på höger kortsida. De skulle ev. kunna hänga uppifrån.

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Nando
      Jag tycker det ser fint ut! Möjligen skulle man kunna lägga till några sirliga redwoodrötter eller liknande i bakkant bredvid svärdsplantan och på höger kortsida. De skulle ev. kunna hänga uppifrån.
      Hur menar du att man skulle kunna fästa den uppifrån? Tack för tipsen!
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Typ buntband som sitter i mittstaget och runt roten/grenarna (det skulle funka i bakkant men inte på kortsidan). Eller en rot med långa pinnar som ställs på botten med pinnarna upp så vattenytan bryts.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tycker för övrigt att svärdsplantan ser riktigt bra ut! Vad göder du den med?

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Nando
            Tycker för övrigt att svärdsplantan ser riktigt bra ut! Vad göder du den med?
            Det växer bra i karet. Det måste jag erkänna. Visserligen växer trådalgerna med men ändå. Jag göder med esaylife c02 (är dock halvduktig på att ge detta varje dag), easy-life profito vid varje vattenbyte samt att jag har tropicas soil som botten.

            Gjort vattenbyte idag också. Det känns inte bättre. Ser knappt fiskarna och förstår inte varför. Blä.. en del av mig vill bara riva ut allt och starta om från noll. Får se om detta händer under höstlovet.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Om du fortfarande känner så på höstlovet tycker jag du borde göra om. Det är uppenbarligen något du inte är nöjd med och det har inte gått över trots att du gett det tid. Kan ju bara bli bättre med en ny scape då.

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Ja man måste vara nöjd och det ska ju vara något man gillar när man tittar på det och njuter. Har ett 54 liters som blivit möblerat många gånger
                Bifogade filer

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ni har rätt. Jag får bara dåligt samvete för fiskarnas skull.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Linda, jag tycker att ditt kar ser bra ur, kanske kan du gömma filtret på höger sida med några högre växter. Nu går jag emot Nando lite och tycker inte att du ska tillsätta några rötter.
                    Med lite fantasi, så kan man "drömma sig bort" mot den mörka bakgrunden där lite till vänster och se att den bara försvinner mot "intet". Luddigt svar av mig, men du kanske förstår ändå hur jag tänker

                    //Inger
                    Senast redigerad av Inger H; 08 October 2018, 20:08.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Jag förstår hur Inger menar och hon har säkert rätt. Men jag är rotgalen, så är det bara .

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Jag förstår hur Inger menar och hon har säkert rätt. Men jag är rotgalen, så är det bara .
                        Även jag är rotgalen...

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Förlåt för sent svar Inger och Nando. Har varit lite mycket.
                          Jag kan hålla med om att det behövs lite högre växter i karet. Kanske någon vallisneria?
                          Sen tror jag att mer fisk behövs i slutändan med.

                          Men jag vet inte om jag ändå borde göra om allt. Ta bort grus och byta mot Biltemas som jag gillar bättre.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av LindaAlgo
                            Förlåt för sent svar Inger och Nando. Har varit lite mycket.
                            Jag kan hålla med om att det behövs lite högre växter i karet. Kanske någon vallisneria?
                            Sen tror jag att mer fisk behövs i slutändan med.

                            Men jag vet inte om jag ändå borde göra om allt. Ta bort grus och byta mot Biltemas som jag gillar bättre.
                            Bara så du vet Linda, jag läser vad du har skrivit, men vet vad du egentligen vill . Så gör bara det, du kommer aldrig att bli nöjd annars. Du kommer att gå och blänga hela tiden på detta - i ditt tycke misslyckade kar. Så börja om, placera fiskarna där du har plats och gör en "helrenovering". Så har jag gjort med mitt lilla 144-kar, där allt bara strulade till slut.
                            Kanske inte att rekommendera att göra om, men jag funkar bara så på gott och ont

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Bara så du vet Linda, jag läser vad du har skrivit, men vet vad du egentligen vill . Så gör bara det, du kommer aldrig att bli nöjd annars. Du kommer att gå och blänga hela tiden på detta - i ditt tycke misslyckade kar. Så börja om, placera fiskarna där du har plats och gör en "helrenovering". Så har jag gjort med mitt lilla 144-kar, där allt bara strulade till slut.
                              Kanske inte att rekommendera att göra om, men jag funkar bara så på gott och ont

                              //Inger
                              Haha tur att jag är så genomskinlig. Jag tror med att du och fler med dig har rätt. Jag kommer inte att bli nöjd förens jag fått det gjort.
                              Jag tror att det ska bli ett projekt för höstlovet.
                              Ska dock köpa lite fler höga växter med.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag håller helt med Inger. Känns det fel så är det fel. Fiskarna klarar en ommöblering. Du kommer tycka det var värt det sedan. Klart du ska försöka göra om så att du gillar karet. Kör på!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...