LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Nu är de sista yngeln borta. Vilket var ungefär vad jag hade räknat med.
    Alla karen har fått VB, gick nästan 2 veckor mellan varven. Men har inte märkt någon större skillnad faktiskt på att låta det gå två veckor eller inte.
    Kanske i det lilla då, men det är så lite fisk där med.

    Har bytt ut skitfiltret med mot svampfiltret i 54 liters akvariet. Fick det äntligen att fungera som jag tänkt. Guramisarna äter lite av det frysta fodret i alla fall.
    Avslutar den tråkiga uppdateringen med en bild från 54 liters akvariet.

    Bifogade filer
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      Fin bild! Är det tången som spridit sig så vackert?

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Nando
        Fin bild! Är det tången som spridit sig så vackert?
        Närmast rutan eller i bakgrunden? Närmast rutan är det tång och i bakgrunden är det mossa. Och tack!
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6054

          Närmast rutan tänkte jag på! Ser verkligen fint ut!

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Nando
            Närmast rutan tänkte jag på! Ser verkligen fint ut!
            Visst är det!

            Har funderat lite fram och tillbaka om befolkningen i 180 liters akvariet. Velar mellan att utöka smyckestetrorna eller att skaffa en annan tetra.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Vilken tetra funderar du i så fall på?

              Blir det en tur till Stockholm för levandefoder i helgen? Skönt i alla fall att du ser att dina guramisar äter frysfoder! Tycker det är så stressande om man inte ser att fiskarna äter.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Vilken tetra funderar du i så fall på?

                Blir det en tur till Stockholm för levandefoder i helgen? Skönt i alla fall att du ser att dina guramisar äter frysfoder! Tycker det är så stressande om man inte ser att fiskarna äter.
                Jag har ju varit inne på Kerritetran tidigare. Vet inte om jag skulle satsa på den.

                Blev en tur till Sthlm, dock blev det ingen mat då jag åkte kommunalt fram och tillbaka.
                Jag håller med. Det känns inte riktigt bra.
                I övrigt har inte mycket skett med akvarierna denna helg. Är lite väl mycket på jobbet och annat så det blir mest bara det nödvändigaste just nu.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av LindaAlgo

                  Jag har ju varit inne på Kerritetran tidigare. Vet inte om jag skulle satsa på den.

                  Blev en tur till Sthlm, dock blev det ingen mat då jag åkte kommunalt fram och tillbaka.
                  Jag håller med. Det känns inte riktigt bra.
                  I övrigt har inte mycket skett med akvarierna denna helg. Är lite väl mycket på jobbet och annat så det blir mest bara det nödvändigaste just nu.
                  Kul, jag beställde ju Kerritetror idag, jag kommer ha de flesta i standard färgen men sedan även några superblue för att få lite mer färg, de skal gå med mina Stordiskusarna är tanken. Jag har ju aldrig haft tetror innan utan valde bara det jag tyckte om, ja och utifrån det råd jag fått, varför har du fastnat för kerritetran?

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Ekenberg

                    Kul, jag beställde ju Kerritetror idag, jag kommer ha de flesta i standard färgen men sedan även några superblue för att få lite mer färg, de skal gå med mina Stordiskusarna är tanken. Jag har ju aldrig haft tetror innan utan valde bara det jag tyckte om, ja och utifrån det råd jag fått, varför har du fastnat för kerritetran?
                    Vad roligt. Jag tycker om utseendet men de verkar också relativt enkla att hålla. De verkar inte vara så svåra att få lek på heller.
                    Samt att jag har sett några berätta om dem på youtube.
                    Tex:



                    Men jag har inte funderat klart helt och hållet med. Brukar gå åt ett helt annat håll när jag väl i affären i alla fall.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo

                      Vad roligt. Jag tycker om utseendet men de verkar också relativt enkla att hålla. De verkar inte vara så svåra att få lek på heller.
                      Samt att jag har sett några berätta om dem på youtube.
                      Tex:



                      Men jag har inte funderat klart helt och hållet med. Brukar gå åt ett helt annat håll när jag väl i affären i alla fall.
                      Precis så är det ju, man har en idee sedan ser man något helt annat, nu har jag ju sett kerri tetra på riktigt och kan intyga att den är otroligt vacker. De på filmen är inte riktigt utfärdade . Jag har ju beställt så nu blir det kerri .

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6054

                        Kul med kerritetror! De är jättefina!

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Ekenberg

                          Precis så är det ju, man har en idee sedan ser man något helt annat, nu har jag ju sett kerri tetra på riktigt och kan intyga att den är otroligt vacker. De på filmen är inte riktigt utfärdade . Jag har ju beställt så nu blir det kerri .
                          Så roligt! Jag har inte kommit längre på något sätt. Men ska bli kul att få se dina och kanske bli ännu mer sugen!
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av LindaAlgo

                            Så roligt! Jag har inte kommit längre på något sätt. Men ska bli kul att få se dina och kanske bli ännu mer sugen!
                            Ja, fast nu dröjer det fyra veckor innan de får flytta hem, gäller att ha lite tålamod...

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Ekenberg

                              Ja, fast nu dröjer det fyra veckor innan de får flytta hem, gäller att ha lite tålamod...
                              Ah. :P Vi får väl se vem som har mest tålamod av oss då.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Det där med tålamod är verkligen inte lätt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...