LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Ja, nu känner man att det är annan, svalare och mer höstlik luft ute!

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Nu har man snart jobbat sin första vecka. Har gått oväntat snabbt.

      Men till saken så har honan (Agda) blivit gul och fin med. Är i vanlig ordning inte de bästa bilderna men hoppas att man ser vad jag menar.
      Hoppas på lek snart i 240 liters karet.

      180 liters akvariet fungerar det mesta bra. Fiskarna är lite skygga fortfarande. Men hoppas att det ska ge sig med tiden. Främst är det smyckestetrorna som håller sig undan. Men hoppas att det löser sig när jag utökat stimmet lite. Funderar på om jag ska köpa en till borelli hona dit med.
      Känns lite tomt ännu.

      54 liters händer inte så mycket. Räkorna verkar köra på som vanligt.

      Bifogade filer
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6059

        Vilken gul snygging hon är! Och växten på bilden ser jättevälmående ut! Skönt att första veckan snart är avklarad för dig. Jag börjar på måndag

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av Nando
          Vilken gul snygging hon är! Och växten på bilden ser jättevälmående ut! Skönt att första veckan snart är avklarad för dig. Jag börjar på måndag
          Tack så mycket. Det känns kul att hon börjar ordna till sig med. Hon var liten när vi köpte henne. Ja det är så skönt. Även om det riktiga eldprovet först kommer nästa vecka när eleverna är tillbaka. :P

          Funderar lite på om jag borde göra ett vattenbyte i 180 liters akvariet. Förra gången så kändes det som att jag hade lite väl bråttom i början med VB.
          Har kollat värdena och de är fina fortfarande men har fått lite alger på framrutan. Inga mängder men ändå lite.

          Nåja jag har inte så mycket att säga i grund och botten. Inga direkta roliga uppdateringar antar jag.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Jag uppskattar i alla fall att du skriver och funderar här! Om du tänker skrapa bort algerna på rutan passar det ju bra med ett litet vattenbyte efter det.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Var matdags och jag brukar vilja räkna in alla mina små höns då.
              Dröjde lite innan jag hittade den ena mac-honan.
              Upptäckte henne till slut och var tvungen att filma henne. Ingen proffs-fotograf samt en "massa" alger som jag inte orkat ta bort men jag tror att ni ser henne i alla fall.



              Tack Nando!
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • Stahl
                • June 2018
                • 333

                Väldigt va fina färger hon hade! De syntes ännu bättre nu i en film. Också imponerande hur lätt hon kunde komma in i de lilla hålet. :P

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Stahl
                  Väldigt va fina färger hon hade! De syntes ännu bättre nu i en film. Också imponerande hur lätt hon kunde komma in i de lilla hålet. :P
                  Visst är det! Det är så roligt att båda honorna är så fina nu.
                  Ja det är otroligt. Jag funderar med på hur hanen ska ta sig in. Han är rätt biffig. Syns en kortis i klippet.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6059

                    Vilken rolig film! Snygg som tusan är hon och i den grottan pågår något

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo
                      Var matdags och jag brukar vilja räkna in alla mina små höns då.
                      Dröjde lite innan jag hittade den ena mac-honan.
                      Upptäckte henne till slut och var tvungen att filma henne. Ingen proffs-fotograf samt en "massa" alger som jag inte orkat ta bort men jag tror att ni ser henne i alla fall.



                      Tack Nando!
                      Vilken häftig fisk gillar när den simmar ut och in i kokosnöten

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av LindaAlgo

                        Visst är det! Det är så roligt att båda honorna är så fina nu.
                        Ja det är otroligt. Jag funderar med på hur hanen ska ta sig in. Han är rätt biffig. Syns en kortis i klippet.
                        Så kul med film Linda . Tror nog att det räcker om hanen liksom står lite utanför själva öppningen och gör sitt jobb

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Så kul med film Linda . Tror nog att det räcker om hanen liksom står lite utanför själva öppningen och gör sitt jobb

                          //Inger


                          Haha, det flyter väl med ström som allt annat. Det finns en annan öppning med som är nedgrävd. Jag antar att han kan/har kommit in den vägen med.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av smajlet

                            Vilken häftig fisk gillar när den simmar ut och in i kokosnöten
                            Hon är riktigt häftig.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6059

                              Linda - hur gör du när du lägger upp filmer? Jag får ”unknown error” när jag försöker ladda upp...

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Linda - hur gör du när du lägger upp filmer? Jag får ”unknown error” när jag försöker ladda upp...
                                Jag kopiera länken och sen klistrar i den rakt i inlägget. Det fungerar inte att lägga in den via knappen i forumet. Eller jag vet inte hur jag ska göra för att få det att fungera i alla fall.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...