LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Nackdelen med att bo i gammalt hus.
    Det är nog ingen fara mest jag som är nervös i onödan. De andra karen har ju överlevt.

    Det ska jag göra.
    Jag vet hur det är att vara nervös i onödan. Var nästan säker på att storkaret skulle falla genom golvet och hamna i krypgrunden när det var vattenfyllt. Men så blev det ju inte (i alla fall inte än).

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Nando

      Jag vet hur det är att vara nervös i onödan. Var nästan säker på att storkaret skulle falla genom golvet och hamna i krypgrunden när det var vattenfyllt. Men så blev det ju inte (i alla fall inte än).
      Det är nog inga problem.

      Mitt 720 väger 1,2 ton =)
      och står på träbjälklag på 2 våningen.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Nej, förmodligen är det lugnt! Det är bara det med att oroa sig i onödan som jag ibland ägnar mig åt...

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av Nando

          Jag vet hur det är att vara nervös i onödan. Var nästan säker på att storkaret skulle falla genom golvet och hamna i krypgrunden när det var vattenfyllt. Men så blev det ju inte (i alla fall inte än).
          Förstår exakt vad du menar. Även om man vet logiskt att det inte är fallet. Jag väntar mig nästan varje gång vi är ute att vi ska komma hem till ett vattenbad. :P

          Nåja! Vattnet är fortfarande dimmigt som tusan. Biltemas akvariesand var bättre på det sättet. Julas verkar mycket smutsigare. Får se om det lägger sig eller om jag måste göra ett VB. Men det får definitivt vänta lite.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Gjorde ett mindre vattenbyte igår. Det blev lite bättre men fortfarande dimmigt. Hjälpte nog inte att jag flyttade lite sand. Men tänker att detta får ta den tid som det tar.
            Jag har ingen stress i alla fall. Väntar nu på en slang så att jag slipper hålla på att hälla med tillbringare. Vill inte använda samma saker till de olika karen om det skulle ske något i någon av dem.

            Utöver att få vattnet klart så är nästa steg att lägga i löven men vill inte göra det förens vattnet har blivit mindre dimmigt.
            Vet fortfarande inte hundra vad jag vill ha i akvariet.

            Men det löser sig just nu har man ändå ingen stor lust att göra en mängder saker i denna äckliga fuktiga värme.
            Senast redigerad av LindaAlgo; 30 July 2018, 08:43.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Ska bli så kul att se vad du hittar på!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Ska bli så kul att se vad du hittar på!
                Kan försöka fota akvariet, när det tänds. Tycker att det ser lite klarare ut nu med. Tror att om ett par VB till så är det nog bra.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Som sagt är det ett pågående arbete.
                  Behöver jämna ut sanden och sånt men ja som sagt.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6054

                    Nu är du igång! Ser lovande ut!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo

                      Kan försöka fota akvariet, när det tänds. Tycker att det ser lite klarare ut nu med. Tror att om ett par VB till så är det nog bra.
                      Tror inte att du behöver göra några vattenbyten Linda, det klarnar fint efter ett par dagar. Ska bli kul att följa karet framöver

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Tror inte att du behöver göra några vattenbyten Linda, det klarnar fint efter ett par dagar. Ska bli kul att följa karet framöver

                        //Inger
                        Fint blev det och precis som inget säger så klarnar det efter ett par dagar.

                        Mvh

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Inger och Smajlet: Tack så mycket! Då låter jag det vara nu ett tag då. ^^ Även om det är svårt.
                          Nä men om jag slipper slösa på vatten så är det bara bra.
                          Och så ska min löv och de andra sakerna i. Har fler grenar med. Men vet inte om det blir för mycket med.

                          Måste bara fundera på vad jag ska ha där i sen.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Stahl
                            • June 2018
                            • 333

                            Håller med de andra att det blir riktigt fint och ser ut som du har gott om gömställen för både fisk och malar.

                            Om man får komma med något förslag så skulle jag sätta in någon stor och kraftig växt typ svärdsplanta längst bak till vänster för att liksom rama in akvariet lite och skapa en kontrast mellan bak och förgrund.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Stahl
                              Håller med de andra att det blir riktigt fint och ser ut som du har gott om gömställen för både fisk och malar.

                              Om man får komma med något förslag så skulle jag sätta in någon stor och kraftig växt typ svärdsplanta längst bak till vänster för att liksom rama in akvariet lite och skapa en kontrast mellan bak och förgrund.
                              Tack så mycket! Jag har funderat lite på det själv. Känns lite obalanserat just nu. Blev lite fler växter än jag tänkt från början men jag tror att det kommer att bli bra till slut.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Det blir säkert toppenbra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...