LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, jag har ju ingen personlig erfarenhet av dem men tyckte inte heller att det där med att tyna bort lät så lockande. Å andra sidan kan man ju alltid testa. Det behöver ju inte bli några problem.
    De svar som jag fått på forumet talade för andra erfarenheter. Tror jag ska testa ändå. De verkar vara coola.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vad bra! Ja, de verkar coola!

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Börjar bli mer och mer nöjd med akvariet.
        Bifogade filer
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Det är jättefint!

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Tack så mycket Nando!

            Nu har vi kommit tillbaka hem efter en weekend på västkusten. Det blev inte så mycket med akvarium men vi hann inom en akvarieaffär i Trollhättan i alla fall.
            Kom hem med lite sten till akvarierna. Jag vet inte riktigt exakt hur jag ska använda allt men vill ha några stenar i det det nya karet och någon i 54 liters akvariet.
            Akvarierna verkar ha klarat det sig fint under tiden vi har varit borta.
            En av mac-honorna har valt ut en grotta och håller sig där mycket. Hon är även klargul. Jag hoppas att detta innebär att det är en lek på G. Den andra honan som är lite mindre och lite smalare. Har börjat äta upp sig fint. Det känns som att det än så länge fungerar bra med honorna och med nya pansarmalarna.

            54 liters verkar fungera bra med. Måste klippa ner lite växter igen men det får bli nästa veckas projekt. Apistorna jagar varandra en del nu mellan varven. Men det verkar fungera okej i alla fall. I värsta fall får jag överväga att flytta paret till det nya karet. Men jag tror inte att det ska behövas ändå.

            Jag börjar även bli mer och färdig med alla tillbehör till det nya karet med. Saknas nu bara själva karet. Men hämtats i slutet av denna månad, då vi ska vara bortresta/få besök så mycket där i mellan.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Låter som att allt rullar på fint! Ska bli så roligt att se vad du gör med det nya karet!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Låter som att allt rullar på fint! Ska bli så roligt att se vad du gör med det nya karet!
                Tack så mycket och desamma!

                P.s. Vilken fin profilbild du har!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack! Kändes roligt att ha en bild även om jag är alldeles för hemlig av mig för att ha en på mig själv. Har faktiskt aldrig varit medlem på något forum tidigare, har inte Facebook och har aldrig haft, använder inte Instagram, Twitter m.m. Jag är så glad att ha hittat Zoopet och gått med här, det känns trevligt, lärorikt och genuint på detta forum. Fullt av schysst folk är det också!

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Tack! Kändes roligt att ha en bild även om jag är alldeles för hemlig av mig för att ha en på mig själv. Har faktiskt aldrig varit medlem på något forum tidigare, har inte Facebook och har aldrig haft, använder inte Instagram, Twitter m.m. Jag är så glad att ha hittat Zoopet och gått med här, det känns trevligt, lärorikt och genuint på detta forum. Fullt av schysst folk är det också!
                    Så roligt att du känner så! Jag håller med dig. Även om jag inte är speciellt hemlig av mig.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Min nyinköpta mac-hona börjar bli riktigt fin.
                        Bifogade filer
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Oj, vad snygg hon är! Riktigt starka och fina färger!

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Oj, vad snygg hon är! Riktigt starka och fina färger!
                            Visst har hon fått det!
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Stahl
                              • June 2018
                              • 333

                              Riktigt fint akvarium du har! Växterna ser ut att frodas och fiskarna är verkligen färgstarka.

                              En liten fundering, flytväxterna med långa vita rötter vad är det för något?

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Stahl
                                Riktigt fint akvarium du har! Växterna ser ut att frodas och fiskarna är verkligen färgstarka.

                                En liten fundering, flytväxterna med långa vita rötter vad är det för något?
                                Tack så mycket!

                                Det är Pistia stratiotes eller Musselblomma. Tycker att den är riktigt fin. Även om den lätt tar överhand. Det som jag har märkt att den blir större om det inte är så mycket ytrörelse. Men det kanske bara är i mitt kar.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...