LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av Nando
    Javaormbunke fästs lämpligen på rötter eller stenar, antingen genom att binda fast dem eller, som jag har gjort, att man använder ett särskilt akvarielim och helt enkelt limmar fast växtens rötter på underlaget. Detta kan inte göras under vatten utan grenen/stenen får tas upp och limmas på land.
    Nä då jag klämde in min mellan 3 rötter. Får med tiden kanske putta ner den lite till. Men sitter fast ännu i alla fall.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Nando
      Oj, mitt svar kom nog lite sent inser jag. Du har ju redan gjort jättefint!
      Tack. Det blev mycket närmare vad jag hade tänkt mig från start. Ska försöka ta en bild när allt har lagt sig.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Ursprungligen postat av LindaAlgo

        Nä då jag klämde in min mellan 3 rötter. Får med tiden kanske putta ner den lite till. Men sitter fast ännu i alla fall.
        Ja, men det går ju också bra! Bara man får fast dem på något sätt

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6054

          Ursprungligen postat av LindaAlgo

          Tack. Det blev mycket närmare vad jag hade tänkt mig från start. Ska försöka ta en bild när allt har lagt sig.
          Gör det, alltid roligt att se hur det blir!

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Inte en superbra bild men man ser nog ändå vad som har förändrats.
            Funderar på om det vore bra att köpa någon rotnäring med.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Vad fint! Härligt med ny grönska!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Även om jag tyckte om utseendet innan.....ja, så blev ju detta ändå bättre, grymt snyggt

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Vad fint! Härligt med ny grönska!
                  Tack så mycket. Några grenar och sen att dessa växter börja växa så kommer det nog bli fint!
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Även om jag tyckte om utseendet innan.....ja, så blev ju detta ändå bättre, grymt snyggt
                    Tack så mycket! Jag är verkligen nöjd med hur växterna blev. Tom maken som tyckte jag var galen och frågade vad det var för fel på de gamla växterna. Gillade det nya utseendet.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Sitter och spanar lite på nästa akvarium. Jag och maken kom fram till att det inte blir LIDO serien i alla fall. Det blir alldeles för högt för mg.
                      Just nu lutar det åt ett RIO 180 liters.
                      Vi gillar Juwel och deras tillbehör. Enda nackdelen är att det inte finns några ben till den som man kan justera men det löste vi med en träbit till det stora.
                      Jag vet inte riktigt vad jag vill ha i det karet. Förutom att jag gärna skulle vilja ha någon apistoart till. Men kanske att det är tråkigt med ett till SA-kar. Äh vem försöker jag lura...
                      Kanske skulle göra ett försök att gör ett kar med fokus på grenar och löv. Jag har inga stenar i mina kar ännu så det kanske hade varit något med.

                      Jag tror med att jag måste snart byta namn på tråden dock.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Det kan aldrig bli tråkigt med ytterligare ett SA-kar . I vilket kar tänker du ha dina java?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Det kan aldrig bli tråkigt med ytterligare ett SA-kar . I vilket kar tänker du ha dina java?

                          //Inger
                          Jag har den i 240 liters akvariet. Sitter på rötterna till höger.
                          Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha några till i det nya karet. Cryptos och javaormbuske.
                          Nåja många funderingar. Funderar eventuellt på att flytta kolglödstetorna till det nya karet och skaffa någon annan tetra till 240 liters karet.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av LindaAlgo

                            Jag har den i 240 liters akvariet. Sitter på rötterna till höger.
                            Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha några till i det nya karet. Cryptos och javaormbuske.
                            Nåja många funderingar. Funderar eventuellt på att flytta kolglödstetorna till det nya karet och skaffa någon annan tetra till 240 liters karet.
                            Nu såg jag ju vad du hade satt javan . Cryptocoryner är aldrig fel, min favvoväxt . Det finns en hel del att välja på i olika storlekar - både vad det gäller höjd och bredd.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Nu såg jag ju vad du hade satt javan . Cryptocoryner är aldrig fel, min favvoväxt . Det finns en hel del att välja på i olika storlekar - både vad det gäller höjd och bredd.

                              //Inger
                              Håller med dig fullständigt. Ska bli intressant att se om jag kan få cryptocoryne costata att överleva. De övriga cryptocrynerna har trivs väldigt bra så här långt.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av LindaAlgo

                                Håller med dig fullständigt. Ska bli intressant att se om jag kan få cryptocoryne costata att överleva. De övriga cryptocrynerna har trivs väldigt bra så här långt.


                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...