LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Svårt att riktigt se ännu, du får köra en före och efter bild när vattnet är klart igen men förhoppningsvis känns det bättre för dig efter ändringen

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Svårt att riktigt se ännu, du får köra en före och efter bild när vattnet är klart igen men förhoppningsvis känns det bättre för dig efter ändringen
      Ska göra det lovar. Hoppas att det lägger snart.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av LindaAlgo

        Jag hoppas i alla fall. Annars känns det som fall för en nedläggning. (I teorin.. )
        Nej då inte ska du lägga ner, hoppas givetvis på att dina någon fisk lever.

        Förstår att det känns tungt för dig nu.

        Skulle det vara så att du nu har så otroligt otur att alla fiskarna nu har dött.

        Om nu ingen av fiskarna lever längre så skulle jag cykla karet utan invånare utan ”värddjur” Under 2-4 veckor

        För om det inte finns värddjur så kan inte parasiter mm överleva.

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av smajlet

          Nej då inte ska du lägga ner, hoppas givetvis på att dina någon fisk lever.

          Förstår att det känns tungt för dig nu.

          Skulle det vara så att du nu har så otroligt otur att alla fiskarna nu har dött.

          Om nu ingen av fiskarna lever längre så skulle jag cykla karet utan invånare utan ”värddjur” Under 2-4 veckor

          För om det inte finns värddjur så kan inte parasiter mm överleva.
          Tack. Så illa är det inte. Det är tre fiskar av 14 som har dött under 2 månaders tid. Så jag har ett gäng kvar. Jag önskar bara att jag kunde se vad som är fel. Har inte sett en sjuk fisk. De har bara dött.
          Och två av fiskarna har jag inte ens hittat.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Förstår dig helt och fullt. Det är verkligen frustrerande när fiskar dör utan att man förstår varför. Om de är sjuka kan man medicinera, har man nitrit kan man åtgärda det och sedan förebygga att det blir så igen men om tillsynes friska fiskar bara dör så står man där som ett frågetecken utan aning om vad som bör göras för att undvika fler dödsfall. Väldigt otillfredsställande.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Ursprungligen postat av Nando
              Förstår dig helt och fullt. Det är verkligen frustrerande när fiskar dör utan att man förstår varför. Om de är sjuka kan man medicinera, har man nitrit kan man åtgärda det och sedan förebygga att det blir så igen men om tillsynes friska fiskar bara dör så står man där som ett frågetecken utan aning om vad som bör göras för att undvika fler dödsfall. Väldigt otillfredsställande.
              Ja men exakt. Så gjorde jag när min första apistohona dog. Då visste jag vad som var fel och sen anpassade mig efter det.
              Sen inser jag ju också att något är fel med vattenvärdena. Men jag vet inte vad.
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Lakrisgurmaisarna verkar må bra så här långt i alla fall. Och äter fryst. Funderar dock på att börja mata dem varje dag istället för varannan.
                Senast redigerad av LindaAlgo; 21 October 2018, 14:21.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vad fin den är!

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Vad fin den är!
                    De är riktigt söta. Inte de tuffaste firrarna men väldigt underhållande.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      180 liters karet när det börjar klarna upp.
                      Ska skaffa lite lite högre växter till den bakre delen av karet. Men i övrigt är jag nöjd.
                      tycker att det är stor skillnad på tetrorna nu. De äger nästan karet nu. Tror att det är en bit att vandra innan det är perfekt men ändå.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Så skönt att du är nöjd och att tetrorna verkar trivas! Tycker det ser lovande ut! Är det en stor rot du har till höger som du fäst växter på?

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Det är tre rötter om jag minns rätt som jag ställt så att filtret döljs. Javaormbunkarna har fäst sig själva där eller jag tryckte dit dem först men sitter de på egen hand. Har några mer lösa med som jag satt mellan vissa områden.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Okej, det är snyggt!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av LindaAlgo
                              180 liters karet när det börjar klarna upp.
                              Ska skaffa lite lite högre växter till den bakre delen av karet. Men i övrigt är jag nöjd.
                              tycker att det är stor skillnad på tetrorna nu. De äger nästan karet nu. Tror att det är en bit att vandra innan det är perfekt men ändå.
                              Jag tror att det kommer bli jättefint, lite sirliga rötter kanske som kommer från ytan (säger hon som älskar allt vad rötter heter )

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Jag tror att det kommer bli jättefint, lite sirliga rötter kanske som kommer från ytan (säger hon som älskar allt vad rötter heter )

                                //Inger
                                Har ormhassel men tänker att jag ska låta karet bli stabilt innan jag tillsätter något som riskerar det hela. Vs att jag köper lite flytväxter.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...