550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Min tanke är att göra inredningen i etapper.
    Vi börjar med en hyfsat färdig grund, sedan kollar vi olika alternativ med garnering under fler tillfällen.
    Eller - så satsar vi på att försöka få rubbet färdigt under en enda lång dag.
    Jag har material också, som vi kan använda.
    Vi får se hur det utvecklar sig när vi drar igång - du bestämmer, Thomas!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 January 2020, 18:30.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hoppas, hoppas!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja, nu så....tredje gången gillt.

    Hoppas verkligen det är tätt nu, frågan är väl bara hur länge rötterna behöver ligga i blöt innan de sjunker. Skall ta med lite mer rötter imorgon så att det är tillräckligt. Och om det är tätt imorgon skall sand beställas, råda sand , jag blir inte riktigt kompis med jula som jag upplever som alldeles för kompakt.

    Åh vad jag hoppas på att det håller nu .

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Håller tummarna! Nu vill jag se Mats göra sin grej med karet!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Idag blev det ingen heldag, men från ett till sex är ändå rätt ok
    540 är nästan helt fullt, sparar resten till imorgon, och fortfarande är det tätt. Har lagt i rötterna så att de hinner bli ordentligt sura innan vi kör igång. Jag vågar inte ropa hej ännu, sist var det ju först morgonen efter jag upptäckte att det läckte......
    Men ännu ser allt bra ut

    Klicka på bilden för större version

Namn: D5F1AA0B-BA50-43C4-8639-7DE5FC20B289.jpeg
Visningar: 150
Storlek: 483,3 KB
ID: 2412300

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Ja jäklar vad snygga de är. Ta väl hand om dem & få gärna ett gäng yngel på dem igen
    Skall göra mitt bästa

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ja jäklar vad snygga de är. Ta väl hand om dem & få gärna ett gäng yngel på dem igen

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Låter mysigt med häng i lokalen med en termos kaffe och, senare, trevligt besök!

    Paret i kuben på de senaste bilderna är ursnyggt!
    Det är mysigt, kom till lokalen 11 idag och åkte hem 19, vad jag gjort hela dagen . Ja det kan man fråga sig, på förmiddagen var det lite folk från akvarieföreningen på besök och det blev mycket fisk prat. Och på eftermiddagen kom zoopets egna Christian på besök, så nu vore det ju illa om jag inte skulle klara att lägga upp filmer när jag fått proffs hjälp.

    Paret i kuben skall imorgon få dubbel yta igen eftersom paret brevid, kub 4 kommer få flytta tillbaka till karet hemma imorgon . Även här känns det som honan tröttnat.

    Jag har som sagt planerat att bara hålla på med arvarierna hela dagarna nu. Utan stress och utan tidsbrist. Känns verkligen som en underbar ny start. Grym start på 2020

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Låter mysigt med häng i lokalen med en termos kaffe och, senare, trevligt besök!

    Paret i kuben på de senaste bilderna är ursnyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kub 3

    Det är inte bara ICC som tycker om detta paret, det är även mitt favorit par.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 685BCF76-34B3-4EBA-8BD2-70910B114835.jpeg
Visningar: 154
Storlek: 250,0 KB
ID: 2412254

    Klicka på bilden för större version

Namn: C9D71B87-8B08-4BCA-AC5B-E9EC90566596.jpeg
Visningar: 139
Storlek: 422,0 KB
ID: 2412255

    Klicka på bilden för större version

Namn: 480472BD-1BFC-43C6-B390-1F0302EC19C7.jpeg
Visningar: 140
Storlek: 483,9 KB
ID: 2412256

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    På besök

    Klicka på bilden för större version

Namn: F0A60F12-891B-4B99-BADC-5C69C8D207DF.jpeg
Visningar: 161
Storlek: 365,6 KB
ID: 2412252

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Trettondagen. Idag bröt jag helgmönstret, bryggde kaffet men hände det på termos och gav mig iväg till fotöljerna i lokalen istället för vardagsrummet.

    Flyttar ny runt i och sätter mig framför olika kar med kaffet i en kopp. Man kan ju fråga sig varför vi inte har en bryggare här..... Men det är ju inte relevant nu när jag har min termos

    jag känner att det varit alldeles för lite tittande på fisk den sista tiden så det är vad dagen är vigd för, lite småpyssel blir det väl men framförallt bara njuta och trappa ner julens stress.

    Tror helt enkelt jag måste bli bättre på att ge mig tiden att bara titta, just nu är det smådiskusarna som får min uppmärksamhet. Tänkte se om jag kan klura ut vad det är för sorter jag fått egentligen....men får nog ge upp dessa försöken, det får bli det de blir helt enkelt....

    Passa på att njuta ordentligt av denna dag nu vänner. Så hörs vi senare

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Alltid lika kul att läsa i din tråd, dina projekt & planer. Hoppas nu innerligt att 540 blir tätt.
    Damn vad jag gillar de diskusarna i kub 3. De är verkligen mina favoriter bland dina plattfiskar.
    Ja du, det skulle vara roligt om det blev en ny kull på dem. Så att du kan få ett gäng. Och naturligtvis är du alltid välkommen till lokalen hör bara av dig när du har vägarna förbi.
    Jag kommer försöka ordna en träff igen men får se när det blir tid, slutet februari början av mars kanske. Planen finns där

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Alltid lika kul att läsa i din tråd, dina projekt & planer. Hoppas nu innerligt att 540 blir tätt.
    Damn vad jag gillar de diskusarna i kub 3. De är verkligen mina favoriter bland dina plattfiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Absolut!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...