550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Tittar in här med en förhoppning om att du, fiskarna och valpen mår fint!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Nando
      Tittar in här med en förhoppning om att du, fiskarna och valpen mår fint!
      Hej. Javisst gör vi det allihop, kollade in det enastående vackra nyinredda kar, så enkelt det ser ut när du gör det och så bra det blir.

      Jag pysslar på här lite varje dag efter jobbet och tanken är att visa upp något till helgen. Men det går långsamt och får gå långsamt.

      Men som sagt allt funkar som det skall, Biscotti sover hela nätter nu så även där går det i rätt riktning.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Det låter bra!

        Kommentar

        • Hella 40
          • February 2021
          • 86

          Ursprungligen postat av Ekenberg

          Hej. Javisst gör vi det allihop, kollade in det enastående vackra nyinredda kar, så enkelt det ser ut när du gör det och så bra det blir.

          Jag pysslar på här lite varje dag efter jobbet och tanken är att visa upp något till helgen. Men det går långsamt och får gå långsamt.

          Men som sagt allt funkar som det skall, Biscotti sover hela nätter nu så även där går det i rätt riktning.
          Vilket härligt namn på en valp

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Hella 40

            Vilket härligt namn på en valp
            Tyckte jag också, men har märkt att det är svårt att ropa så oftast blir det Scotti ....

            Kommentar

            • Hella 40
              • February 2021
              • 86

              Ursprungligen postat av Ekenberg

              Tyckte jag också, men har märkt att det är svårt att ropa så oftast blir det Scotti ....
              Nästan finare ju

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Är Biscotti en mellanpudel? Vi har tankar på att köpa en mellanpudel om ca ett år. Då tror jag att det skulle funka rent praktiskt med våra jobb (båda kan jobba en del hemma så vi skulle kunna saxa ihop det så hunden inte behöver vara ensam så mycket) och att barnen inte är för små utan att den äldsta till och med kan hjälpa till lite. Jag har haft en lång paus från hund och längtar verkligen efter att ha en igen.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Är Biscotti en mellanpudel? Vi har tankar på att köpa en mellanpudel om ca ett år. Då tror jag att det skulle funka rent praktiskt med våra jobb (båda kan jobba en del hemma så vi skulle kunna saxa ihop det så hunden inte behöver vara ensam så mycket) och att barnen inte är för små utan att den äldsta till och med kan hjälpa till lite. Jag har haft en lång paus från hund och längtar verkligen efter att ha en igen.
                  Hej.

                  utsäkta min frånvaro, covid drabbade även mig men är långsamt på väg tillbaka igen.

                  japp en mellan pudel. Jag har haft två schäferhundar innan men valde att byta ras nu. Jag tycker om hundar man kan jobba med och som vill lära sig. Schäfer var ju enastående på detta och hade viljan att göra rätt..... Biscotti, pudel.... ja där har jag intrycket att han fattar direkt och lär sig fortare än schäfer. Men att han använder sin intelligens mer till att inte göra som jag tänkt utan snarare få mig att göra vad han tänkt...

                  Jag känner att Biscotti älskar att dressera mig snarare än tvärt om. Så om en schäfer njuter av attt göra mig nöjd så njuter en pudel av att få dig att skratta. Biscotti är en smart pajas och pudel kan med det varmaste rekommenderas....

                  Klicka på bilden för större version

Namn: A8491851-0182-4F44-8184-5499097D23A1.jpeg
Visningar: 321
Storlek: 527,6 KB
ID: 2429824
                  Klicka på bilden för större version

Namn: A0D9263B-D627-4C16-934C-62B6AD7223B1.jpeg
Visningar: 331
Storlek: 1,70 MB
ID: 2429823
                  Klicka på bilden för större version

Namn: E124FFF7-7AA6-4C99-87F1-B343B5D58FBA.jpeg
Visningar: 330
Storlek: 508,6 KB
ID: 2429825
                  Klicka på bilden för större version

Namn: C113B5CC-86E4-4FA6-BCEF-9B21CB00CF1E.jpeg
Visningar: 328
Storlek: 558,7 KB
ID: 2429826

                  Kommentar

                  • Superpescado
                    • March 2020
                    • 715

                    Tråkigt med covid, men skönt att höra att du börjat återhämta dig och inte blev allvarligt sjuk!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack för beskrivningen av pudel. Tycker den översta bilden är underbar! Det ser ut som han försöker göra sin mest oskyldiga min .

                      Tråkigt att du åkte på corona men fint att höra att du återhämtar dig. Sköt om dig!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Hej igen. Tittar bara in med en hälsning och hoppas att du är frisk nu.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Hej igen. Jag återhämtar mig, men det tar lite tid. Tränar lungor för att bli av med andfåddheten, tröttheten släppte i slutet av förra veckan men är tillbaka igen... en mycket knepig sjukdom. Själva Corona sjukan kändes lite som en kraftig influensa men sedan tröttheten och problem med andningen i nästan en månad efteråt. Förra veckan började jag jobba igen och nu känns ju allt rätt ok. Har inte gjort något mer med akvariumen än vattenbyten men alla fiskar mår bra. Biscotti växer busar och är helt underbar.... så livet går vidare, just akvariumen får putta och gå tills hösten kommer för nu är det alla andra saker som får ta den energi jag kan uppbringa .
                          så, vi hörs när tid finns.... kram

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Krya på dig efter bästa förmåga. Denna paus är kanske just precis vad dina fiskar och kar behöver.
                            Senast redigerad av c90368; 08 May 2021, 20:13.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Fint att höra ifrån dig. Hoppas du snart är återställd.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Thomas - vet att du brukar vara ute på sjön mycket så här på sommaren men vill ändå titta in här och fråga hur du mår nu efter corona samt hur det funkar i karen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...