550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Thomas, jag känner verkligen med dig gällande din älskade hund, det är som en spegling av vår älskade Zamba fjorton år och tre månader. Hon har gått genom mycket i sitt långa hundliv allt ifrån förgifting där några elaka människor hade preparerat köttbullar med gift och lagt ut i skogen. Två hundar dog efter att ha ätit köttbullarna men Zamba klarade sig, hon var på djursjukhuset i en vecka sedan fick vi åka in med henne under en veckas tid för dropp. En massa andra eländen har drabbat henne, nu är hon gravt dement, men som du skriver, detta är ett fiskforum. Zamba ska snart vandra över regnbågsbron hon också

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      Beklagar sorgen över hunden! Tråkigt att det sker, men fint att ni fick en sista underbar sommar att minnas.

      känns som om att din tråd kommer att bli väldigt spännande att följa under hösten. Ser fram emot all läsning

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Nando
        Så härligt att du är tillbaka i tråden och att det snart är september.

        Jag beklagar verkligen din fina gamla hunds bortgång. Har ju haft turen att få träffa henne ett par gånger och det var en snäll och gullig hund. Det är det värsta med husdjur, att man tillslut måste ta farväl. Fint ändå att ni fick en bra sista sommar ihop.

        Det ska bli väldigt roligt att följa allt som händer hos dig i höst! Jag förstår att träffen tyvärr behöver skjutas på framtiden. Det är konstiga tider nu och självklart vill ingen riskera sin egen, eller någon annans, hälsa. Jag har visserligen antikroppar men man vet ju inte hur länge de skyddar.

        Jag följer tråden och läser allt du lägger upp. Kör hårt!
        Tack Nando. Ja, dessa tider, man börjar bli ganska trött på att tänka sig för hela tiden. Men som sagt, akvarier är ju rätt sysselsättning. Jag fyller naturligtvis din tråd också. Och med alla mina projekt, ja tanken är nu att inte köra för mycket på en gång utan ta det lite lugnare än jag brukar. Att försöka planera och sedan hålla mig till planen. Vi får väl se hur det går med det.

        Kommentar

        • Selafiel
          • June 2020
          • 137

          Tråkigt med hunden, men härligt att ni hade en fin sista tid tillsammans.
          Kommer snart hamna där själv, hunden hemma är snart 15 år, börjar bli lite gammal med tanke på att hon är stor (blandning labrador/Ridgeback), men å andra sidan var hon med ute och fjällvandrade och tältade i somras.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Inger H
            Thomas, jag känner verkligen med dig gällande din älskade hund, det är som en spegling av vår älskade Zamba fjorton år och tre månader. Hon har gått genom mycket i sitt långa hundliv allt ifrån förgifting där några elaka människor hade preparerat köttbullar med gift och lagt ut i skogen. Två hundar dog efter att ha ätit köttbullarna men Zamba klarade sig, hon var på djursjukhuset i en vecka sedan fick vi åka in med henne under en veckas tid för dropp. En massa andra eländen har drabbat henne, nu är hon gravt dement, men som du skriver, detta är ett fiskforum. Zamba ska snart vandra över regnbågsbron hon också

            //Inger
            Tack Inger. Vi hundägare vet ju att dagen kommer, men man försöker ju glömma det så länge som möjligt. Det har varit en tuff vecka utan henne nu, det blir så fruktansvärt tomt.
            Men det är bara att låta sorgen få sin tid, så blir det snart bättre.... hoppas det dröjer lite till innan Zamba måste lämna dig.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Selafiel
              Tråkigt med hunden, men härligt att ni hade en fin sista tid tillsammans.
              Kommer snart hamna där själv, hunden hemma är snart 15 år, börjar bli lite gammal med tanke på att hon är stor (blandning labrador/Ridgeback), men å andra sidan var hon med ute och fjällvandrade och tältade i somras.
              Tack för ditt deltagande. Det är ju tyvärr så att när tiden är mogen går det rätt snabbt. Nikki började tackla av i vintras men det var först nu i juni som det tog fart. Hoppas ni får behålla er hund ännu ett tag.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Halloj Thomas!
                Först och främst vill jag beklaga att din fina hund inte längre är med oss!
                Men, härligt att se att du är tillbaka med bilder och go'a inlägg, alltid intressant att ta del av dina tankar och idéer.
                Hoppas hösten kommer att bringa nya, spännande projekt. Om jag kan bidraga och hjälpa till med något så säg bara till!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Som vanligt läser jag alla inlägg, men håller igen lite med kommentarer. Men just nu verkar det faktiskt som att du har landat i en ny insikt att allt inte måste hända nästa vecka, verkar lovande.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Beklagar sorgen över hunden! Tråkigt att det sker, men fint att ni fick en sista underbar sommar att minnas.

                    känns som om att din tråd kommer att bli väldigt spännande att följa under hösten. Ser fram emot all läsning
                    Vi hade en underbar tid tillsammans och sommaren var fin. Så även om det blir tomt utan henne finns minnen kvar.

                    Jag hoppas ju att tråden blir värd att följa, men denna gång skall jag ge mig tid och försöka ta det lite lugnare. Kanske hinner jag då med lite mer tanke och planering . Vi får väl se

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Halloj Thomas!
                      Först och främst vill jag beklaga att din fina hund inte längre är med oss!
                      Men, härligt att se att du är tillbaka med bilder och go'a inlägg, alltid intressant att ta del av dina tankar och idéer.
                      Hoppas hösten kommer att bringa nya, spännande projekt. Om jag kan bidraga och hjälpa till med något så säg bara till!
                      Tack Mats.
                      Ja det kommer bli en hel del projekt. Hoppas ju fortfarande på din hjälp både i vardagsrummet och ett par kar i mitt nya akvarierum. Vi får väl se hur vi passar in allt, du har ju dina projekt. Det blir en spännande höst.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Som vanligt läser jag alla inlägg, men håller igen lite med kommentarer. Men just nu verkar det faktiskt som att du har landat i en ny insikt att allt inte måste hända nästa vecka, verkar lovande.
                        Tjena Maths.
                        visare och äldre eller äldre och visare skall det kanske vara. Ja du, det blev alldeles för mycket, höll ju nästan på att förlora lusten för det här med akvarier.
                        så denna gång får det ta tid och skall vara roligt inte bli något jag bara rusar på med. Så nu är jag ju i planeringsfas även om jag troligen inte gör någon tidslinje utan det får flyta på. Hur och i vilken ordning kommer ju lite ge sig själv. Jag måste ju börja med karet som är tomt och sedan jobba mig igenom ett i taget. Och du Maths, i min tråd får du väldigt gärna kommentera, du har ju oftast rätt i dina kommentarer..... och jag väljer ju att ta till mig det som passar mig.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Hej Ekenberg!
                          Så kul att du är tillbaka här. Forumet behöver dig. Spännande att läsa om din semester i husbil. Tråkigt med läckande akvarium i lokalen och Nikki´s bortgång. Beklagar.
                          Följer med intresse din tråd och alla äventyr inom akvaristiken.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av ICC
                            Hej Ekenberg!
                            Så kul att du är tillbaka här. Forumet behöver dig. Spännande att läsa om din semester i husbil. Tråkigt med läckande akvarium i lokalen och Nikki´s bortgång. Beklagar.
                            Följer med intresse din tråd och alla äventyr inom akvaristiken.
                            Tack ICC. Japp nu är jag tillbaka. Inte till hundra procent riktigt än, fina helger blir det ännu lite buss eller sommarstuga även i september . Men lite långsamt och försiktigt rullar jag allt igång.

                            så vi får hjälpas åt att få ännu mer fart på forumet nu. Det är ju flera tappra själar som hållit det vid liv över sommaren . Men nu får vi andra lata semesterfirare sätta igång att skriva och berätta om allt akvarie relaterat vi sysslar med nu när mörkret kommer tillbaka.

                            och du icc, ett gäng riktigt fina diskusyngel finns allt kavar. Tänker nu göra allt för att de de skall bli leveransklara. Ett par veckor till utan symtom så är det bara att ordna ett möte. Ja om du fortfarande är intresserad.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Ursprungligen postat av Ekenberg

                              Tack ICC. Japp nu är jag tillbaka. Inte till hundra procent riktigt än, fina helger blir det ännu lite buss eller sommarstuga även i september . Men lite långsamt och försiktigt rullar jag allt igång.

                              så vi får hjälpas åt att få ännu mer fart på forumet nu. Det är ju flera tappra själar som hållit det vid liv över sommaren . Men nu får vi andra lata semesterfirare sätta igång att skriva och berätta om allt akvarie relaterat vi sysslar med nu när mörkret kommer tillbaka.

                              och du icc, ett gäng riktigt fina diskusyngel finns allt kavar. Tänker nu göra allt för att de de skall bli leveransklara. Ett par veckor till utan symtom så är det bara att ordna ett möte. Ja om du fortfarande är intresserad.
                              Jodå, jag är fortfarande intresserade av dina diskus. Vi får försöka få till ett möte till hösten. Ett alternativ är att ta det i samband med att du flyttar hem dina akvarium. Då skulle jag kunna vara med i svängen, så behöver fiskarna bara flytta en gång.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av ICC

                                Jodå, jag är fortfarande intresserade av dina diskus. Vi får försöka få till ett möte till hösten. Ett alternativ är att ta det i samband med att du flyttar hem dina akvarium. Då skulle jag kunna vara med i svängen, så behöver fiskarna bara flytta en gång.
                                Låter som den bästa lösningen . Fiskarna kommer ju flyttas lite då och då. Men det blir ju under oktober till december. Ynglen kommer vara kvar i sitt kar tills det passar dig. De går i ett av de karen som kommer få stanna i lokalen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...