550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Hahaha, tomten är allt lite lik dig
    jag blev ju kvar här i min källarlokal...... som det känns nu får det bli några kalla öl senare istället...

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Hahaha, tomten är allt lite lik dig
      jag blev ju kvar här i min källarlokal...... som det känns nu får det bli några kalla öl senare istället...
      Ja, likheten finns där. Det var lite därför jag drog in bilden.
      Tyvärr blåser det lite för mycket för att riktigt gona in sig i grillandet, så vi skippade detta också och chillar på altanen med lite rött istället.
      Käket skall jag dra igång nu, med dörren öppen mot altanen och den värme som trots allt lurar där, och med den vanliga spisen som ”grill”-alternativ.
      Det blir en jädra fin lördagskväll hur som helst!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Låter gott och trevligt! Här är det också fint väder. Vi har grillat och jag kan ha hunnit med lite rött redan . Min yngsta har kommit på att hon gillar grillad majskolv. När hon hade ätit en och vi erbjöd en till konstaterade hon obekymrat att "man blir ganska mätt av majs, hej då". De är rara, de små.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

          Ja, likheten finns där. Det var lite därför jag drog in bilden.
          Tyvärr blåser det lite för mycket för att riktigt gona in sig i grillandet, så vi skippade detta också och chillar på altanen med lite rött istället.
          Käket skall jag dra igång nu, med dörren öppen mot altanen och den värme som trots allt lurar där, och med den vanliga spisen som ”grill”-alternativ.
          Det blir en jädra fin lördagskväll hur som helst!
          Suck . Ja här börjar hungern göra sig påmind men jag måste göra stort vattenbyte i 720 imam jag går. Det känns som att dessa stordiskusar och jag gott igenom en hel del och då vill man ju göra det man kan för att det skall funka. Men affären har ju uppger till nio så lite tappas inspirerade carkuturier och något gott Chiabata bröd så löser sig nog kvällen här också...

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Låter gott och trevligt! Här är det också fint väder. Vi har grillat och jag kan ha hunnit med lite rött redan . Min yngsta har kommit på att hon gillar grillad majskolv. När hon hade ätit en och vi erbjöd en till konstaterade hon obekymrat att "man blir ganska mätt av majs, hej då". De är rara, de små.
            Finns inget bättre en ungarnas oförstörda klarsynthet

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Liknar ju dig, om man sträcker ut den...
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av c90368
                Liknar ju dig, om man sträcker ut den...
                AAhhh, missade en massa inlägg emellan och sanningen var redan avslöjad

                Kan ju hänga på mattrenden istället, här har det gjorts Pizza, satte degen vid lunch och så har den vilat i kylen till kvällen. MatHem hade extrapris på Mozarella så då är det bara att köra på.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Liknar ju dig, om man sträcker ut den...
                  Säkert därför jag älskar barn och barn älskar mig

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av c90368

                    AAhhh, missade en massa inlägg emellan och sanningen var redan avslöjad

                    Kan ju hänga på mattrenden istället, här har det gjorts Pizza, satte degen vid lunch och så har den vilat i kylen till kvällen. MatHem hade extrapris på Mozarella så då är det bara att köra på.
                    låter inte alls dumt. Här är det dax att avsluta denna dagen och hoppas på en ny fräsch dag imorgon.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Söndag. Skall strax köra igen, jag har tre fyra kar kvar som skall göras rena idag. Har inte varit i lokalen ännu . Det blir först i eftermiddag. Hoppas Snake är bättre och att det bara var att han ätit för glupskt. Men vi får se. Här hemma, ja fortfarande är det en blue diamond hona som inte riktigt är med. Jag ser inga fel men hon håller sig för sig själv och struntar i maten. Märker inget fel på övrig fisk och ser ingen variantion på vattenvärden.
                      Som sagt , inget nytt.... men av 56 vuxna diskus mår iallafal 54 bra. Och inga fler yngel har dött. Så det går ju rätt bra. Övrig fisk, ja där går allt som det skall. Känns lite frustrerande att jag inte får någon klarhet i hur jag skall dela upp hantlarna . Vill ju testa med dem tillsamman med diskus. Kanske skall jag be Mats och Pia att ta sig an mina två vardagsrums kar och försöka få dessa så biotop lika som möjligt och ha mina bruna och röda mest vildlika diskus i dessa tillsamman med hantlar samt jordätare. Naturligtvis skall det vara tetror och corydoras också . Sedan de 11 stora i ett rent växtkar. Kunde bli rätt tufft. Vi får som sagt se vad som händer till hösten.

                      bjuder på en bildbomb igen, tagen just nu i solsken....


                      mina curilenquer riktiga biffiga nu. F3 första kullen som Piwowarskis sålde so lite kul är det ju.


                      det är svårt att ha en favorit, men är jag tvungen att välja så är det Curilenquer


                      Ja, inte mycket att säga, vackra




                      tror detta är favoritplatser.



                      Också ett vackert par


                      ​​​​​​​

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11215

                        Bilderna syns inte hos mig.
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ja, så var det ju den lilla blue diamond honan som dragit sig undan.... hoppas hon kommer tillbaka igen.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: BDFF98B3-D24B-487C-87AB-D14BAFE1B93C.jpeg
Visningar: 114
Storlek: 649,7 KB
ID: 2418124

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av admin
                            Bilderna syns inte hos mig.
                            Oj. Här ser det ut som vanligt. Jag gör ett nytt inlägg med samma bilder senare

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Det är verkligen berg o dalbana med dina diskus. Tur ändå att det för det mesta är bra. Du är en imponerande kämpe Ekenberg.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av ICC
                                Det är verkligen berg o dalbana med dina diskus. Tur ändå att det för det mesta är bra. Du är en imponerande kämpe Ekenberg.
                                Jag brukar säga att det är tur att jag har så många kar, är det något som inte är bra i två kar så är det ju ändå bra i tio andra.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...