550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Trevligt att ses igår Ekenberg. Jäklar vilket skägg du lagt till med.
    Hoppas resan hem gick som på räls med nya förvärvet

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av ICC
      Trevligt att ses igår Ekenberg. Jäklar vilket skägg du lagt till med.
      Hoppas resan hem gick som på räls med nya förvärvet
      Kanonkul ICC och vilka vackra kar du har. Jätteskoj att få se på riktigt.... skägget och håret, ja jag sitter ju i isolering sedan ett par månader

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Support our project by purchasing the magazine with the 50 best biotope aquariums in the world!http://biotope-aquarium.info/books/badc-2020/http://biotope-aq...


        Slå på ljudet, vilket harmoniskt kar

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Inger H
          www.youtube.com/watch?v=KH1JqWO6ATI

          Slå på ljudet, vilket harmoniskt kar

          //Inger
          Underbar film, precis lagom att varva ner till. Så vill jag att mina kar skall vara....

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Trevligt att träffas idag
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Trevligt att träffas idag
              Jättekul. Och dina akvarier är ännu vackrare på riktigt än på bild

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Viken helg. Fick min vw-buss från verkstaden, motorn servad bromsar bytta, rost borttagen , lite nya plåtar och nylackerade. Som ny, 25 år gammal och snart 50 000 mil på mätaren.

                första resan med bussen gick till ICC. Grymma kar och en otrolig lokal.... en riktigt trevlig stund med några av de vackraste kar jag sett. Jag blir otroligt imponerad över hur många fantastiskt duktiga akvarister det finns. Många kar och alla snyggt inredda, jag är grymt imponerad.

                andra resan med bussen var på söndagen. Den gick till Pia där det blev visning av ett otroligt vackert scalar kar samt tvättstugan. Precis som hos ICC var jag överväldigat av karens skönhet. Visst är det roligt att se dem på bilder här på forumet, men vilken känsla att se dem på riktigt. Jätte kul att få uppleva.

                tack ICC och Pia, en jättetrevlig helg och fantastiskt inspirerande . Precis vad som behövs efter en svacka.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Det låter som du/ni har haft det riktigt trevligt! Jag vill också se fler fina kar i verkligheten!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Det låter som du/ni har haft det riktigt trevligt! Jag vill också se fler fina kar i verkligheten!
                    Funderar på om det kanske är det jag skall ha bussen till , att åka runt och besöka akvarievänner över hela landet. jätte kul verkligen.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      En fantastisk plan! Jag kanske också måste köpa en buss

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Nando
                        En fantastisk plan! Jag kanske också måste köpa en buss
                        Alla borde ha en gammal buss

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Ursprungligen postat av Ekenberg

                          Alla borde ha en gammal buss
                          Får jag hänga på en sväng? Jag tar med tält så vi kan snarka i lugn och ro, var och en för sig.
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av Marten64

                            Får jag hänga på en sväng? Jag tar med tält så vi kan snarka i lugn och ro, var och en för sig.
                            Lysande. Klart du får hänga med

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Det känns lite vemodigt nu har jag läst din tråd från första sidan och nu är jag framme i nutid. Vad ska jag nu läsa? Varit jätte kul tråd att läsa som jag kommer att fortsätta följa. Otroligt imponerad av din ork och driv.

                              fantastiskt fina fiskar har du!! Vad hände med ditt oldschool kar? Du pratade lite längre bak om att göra ett kar med alla första fiskar som du hade om jag inte läst fel.

                              tack för en härlig tråd, var tvungen att säga det

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Superpescado
                                Det känns lite vemodigt nu har jag läst din tråd från första sidan och nu är jag framme i nutid. Vad ska jag nu läsa? Varit jätte kul tråd att läsa som jag kommer att fortsätta följa. Otroligt imponerad av din ork och driv.

                                fantastiskt fina fiskar har du!! Vad hände med ditt oldschool kar? Du pratade lite längre bak om att göra ett kar med alla första fiskar som du hade om jag inte läst fel.

                                tack för en härlig tråd, var tvungen att säga det
                                Vad glad jag blir, jättekul att höra. Tusen tack.
                                Ja, du misströsta inte, snart kör vi igång igen med alla kvarvarande projekt. Och de har dessutom blivit fler, men dessa vågar jag inte prata om ännu. Så du får nog ha lite tålamod med mig under sommaren, då är utomhusaktiviteterna mest lockande så här händer inte så mycket.
                                Men så fort sommarstugan är stängd och båten på land igen, ja då kör vi igång.
                                och mitt old school kar står tomt och väntar. Men det kommer ta lite tid

                                Kommentar

                                Arbetssätt...