550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Nando
    Den nedersta bilden i inlägget ovan tycker jag. Men stenarna ligger an lite för tight/kompakt för min del. Testa att skapa lite mellanrum.
    Jag håller med om stenarna. Varenda sten är borta. Jag hade valt alla stenar i typ brungrå, men nu byter jag till mina svartare stenar, de är lite plattare och jag tror det blir lättare att skapa det jag har i huvudet.....tror jag. Så nu startar jag igen.....

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Så en sista chans att hjälpa mig. För helt uppriktigt, det är inte som jag ville men jag vet inte varför det inte blir så. Hoppas att växterna får till det. Dessa försök är de jag väljer mellan nu.....

      Klicka på bilden för större version

Namn: DA326F76-AE06-4564-9DE5-9A78FEE2065D.jpeg
Visningar: 131
Storlek: 364,2 KB
ID: 2415455

      Klicka på bilden för större version

Namn: 3F2ACAF1-E04F-4E58-B8F1-A890EBAD4C65.jpeg
Visningar: 124
Storlek: 374,9 KB
ID: 2415456

      Klicka på bilden för större version

Namn: D86B803D-9762-45B0-B815-C696D4D45DD0.jpeg
Visningar: 123
Storlek: 411,3 KB
ID: 2415457

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Stenarna kommer ju flyttas så jag kan klämma in växter emellan....

        Kommentar

        • Plejaderna
          • March 2007
          • 347

          Ojoj. Här har det också hänt mycket hela kvällen. Jättekul!
          Många jättefina förslag på möjlig setup men jag gillar bäst det på bilden i mitten i inlägget #2882. Det som tilltalar mig mest är de vackra mjuka böjningar rötterna visar i denna vinkel.
          Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Plejaderna
            Ojoj. Här har det också hänt mycket hela kvällen. Jättekul!
            Många jättefina förslag på möjlig setup men jag gillar bäst det på bilden i mitten i inlägget #2882. Det som tilltalar mig mest är de vackra mjuka böjningar rötterna visar i denna vinkel.
            Ja, du jag lutar nog också mot den. Skall göra lite små justeringar med stenar och fylla på resten av sanden sedan är det vattnet och växterna......det blir en sen natt i natt

            Kommentar

            • Plejaderna
              • March 2007
              • 347

              Jag hade inte heller kunnat sluta där du är just nu. Men det är söndag imorgon så jag hoppas att du kan få sovmorgon.
              Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Plejaderna
                Jag hade inte heller kunnat sluta där du är just nu. Men det är söndag imorgon så jag hoppas att du kan få sovmorgon.
                Det får jag. Så det är inga problem, men jag vill ju ha det fyllt i kväll så jag kan köra igång det för imorgon förmiddag kommer ju mitt nya gäng. Men nu blir det en kvällspromenad för att rensa skallen lite och förhoppningsvis se på karet med nya ögon när jag kommer in igen

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Hm....

                  Ja det blev väl som vanligt är jag rädd. Bilden jag hade i huvudet lyckades jag inte leva upp till. De två rötterna som jag satt ihop fick helt olika färg i vattnet så det såg inte klokt ut och växterna som liksom skulle växa mellan stenarna blev inte heller som jag tänkt. Så som vanligt när jag ger mig på inredning blir det inte som jag vill och jag känner bara att detta är något jag inte kan. Vattnet är i filter igång och värmare på , allt är tätt. Så nu lämnar jag inredningsprojektet för i natt. Tack för hjälpen.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: E9884985-54D0-406F-8ABE-56ADD378FA7B.jpeg
Visningar: 128
Storlek: 439,3 KB
ID: 2415465

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310



                    Hittade denna på Youtube. Kanske något du kan hämta inspiration från till nästa gång du inreder.

                    Tycker din inredning som du fick till, till sist ser bra ut. Kanske kompletterar med några javaormbunkar mellan rötterna senare. Kommer säkert att bli bra när akvariet gått till sig lite. Ett helt nyinrett akvarium ser alltid lite sterilt och stelt ut. Hoppas du inte låg sömnlös i funderingar. Såg att du postade ganska sent.
                    Senast redigerad av admin; 29 March 2020, 09:38.

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11215

                      Kunde inte låta bli att ändra så din Youtubevideo syntes direkt. Klicka på Youtube knappen och skriv bara in koden i taggen. Koden är det sista i länken. Typ TEIPf-YuQqI

                      När jag kollade på din video ramlade jag in på denna:

                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Förlåt att jag föll ifrån, jag somnade på soffan. Tycker du fick till det fint tillslut! Det är ju svårt att få allt som man vill redan från början. När växter växer och sprider sig och rötterna får samma mörka färg oavsett hur de såg ut innan brukar det ju bli ännu bättre.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ja jädrans... vilken inredning och vilka firrar sedan. Kanon film. Tack.

                          jag sov som en kung, helt bekymmersfritt och vaknade inte före larmet. Kanske skall jag flytta de tre växterna som står själv närmare roten. Vi får se, nu får jag sätta lite fart för strax skall jag hämta fisk

                          Kommentar

                          • admin
                            Christian Alfredsson

                            • November 2004
                            • 11215

                            Här är nu en manual hur man lägger in Youtubevideos: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...A4gg-i-forumet
                            Christian Alfredsson
                            Tekniskt ansvarig Zoopet

                            Kommentar

                            • Plejaderna
                              • March 2007
                              • 347

                              Jag tycker att det är fint och kommer bli bara finare ju längre tiden går. Bilderna i våra huvud visar ofta fina igenvuxna kar så när vi planterar de små växterna som finns i handeln ser det ofta klent och tomt ut. Så här behövs bara mycket tålamod (bristvara här hos mig) och låta växterna växa till sig samt eventuellt komplettera med fler växter som ICC föreslog så blir det som bilderna i ditt huvud.
                              Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Admin Christian, du gjorde helt rätt som ändra. Ser mycket trevligare ut så.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...