550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Japps, nu koncentrerar vi oss på SA!
    Precis så. Börjar med det nu så får vi se var det slutar

    Kommentar

    • Manado
      • August 2013
      • 144

      Vill bara säga att jag fortsätter läsa din tråd med glädje. Ska börja uppdatera min efter ett uppehåll.

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Så....nu får vi se om det verkligen är så här enkelt. Jag gjorde en liten video snutt i lokalen idag, sprang egentligen bara förbi karen för att se dels hur det blir på film och sedan se om jag kan lägga upp den. Jag pratar ju egendom alla mina filmer så vill man höra mig får man sätta på volymen. Ja om detta nu funkar. Vi får väl se

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Hoppas ju att ni kommenterar så att jag får veta om det funkar för i så fall är det ju barnsligt enkelt att lägga ut filmer. Nu gäller det ju bara att låta sig att filma i så fall....
          Jag försökte ta på smådiskusarna också

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Manado
            Vill bara säga att jag fortsätter läsa din tråd med glädje. Ska börja uppdatera min efter ett uppehåll.
            Kul, ja både att du läser och att du kommer igång med din tråd igen.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Fortsätter väl med att lägga ut ett par filmer till som jag tog här hemma precis.



              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Här är en film från i början av december, innan växterna började dö.....

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Äntligen filmer!
                  Några goda råd: Namnge filmerna med dagens datum, det har du nytta av några år framåt då du tittar tillbaka.

                  Problemet med fiskar som inte vill vara naturliga: Köp ett stativ och sätt kameran/mobilen på, placera dig i en skön stol med något gått att dricka och vänta 30 minuter innan du börjar filma.

                  Sen det här med redigering: De flesta av mina filmer på YT är resultatet av 30-60 minuters filmning, som sedan är nedklippt till ett par minuter. Man fångar inte de där speciella händelserna eller bilderna genom att svepa över burken på fem minuter, det krävs lite jobb. Men det blir liksom en hobby i sig, man kan sitta och redigera film efter att karen har slocknat
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Äntligen filmer!
                    Några goda råd: Namnge filmerna med dagens datum, det har du nytta av några år framåt då du tittar tillbaka.

                    Problemet med fiskar som inte vill vara naturliga: Köp ett stativ och sätt kameran/mobilen på, placera dig i en skön stol med något gått att dricka och vänta 30 minuter innan du börjar filma.

                    Sen det här med redigering: De flesta av mina filmer på YT är resultatet av 30-60 minuters filmning, som sedan är nedklippt till ett par minuter. Man fångar inte de där speciella händelserna eller bilderna genom att svepa över burken på fem minuter, det krävs lite jobb. Men det blir liksom en hobby i sig, man kan sitta och redigera film efter att karen har slocknat
                    Kul. Då har jag äntligen lyckats lägga upp filmer. Dina råd kommer följas. Det händer ju något i karen hela tiden men så fort jag kommer så upphör ju allt .... så nu gäller det att lära sig göra bra film, tack för råden

                    Kommentar

                    • ted64

                      • December 2019
                      • 15

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Hoppas ju att ni kommenterar så att jag får veta om det funkar för i så fall är det ju barnsligt enkelt att lägga ut filmer. Nu gäller det ju bara att låta sig att filma i så fall....
                      Jag försökte ta på smådiskusarna också

                      https://youtu.be/BM20xI9kmio
                      Visst funkar det kul med kommenterad video med

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av ted64

                        Visst funkar det kul med kommenterad video med
                        Kul, nu gäller det bara att lära sig göra bra filmer också

                        Kommentar

                        • Manado
                          • August 2013
                          • 144

                          Lägg ut fler filmer, kul att se och bra musik

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            Roligt att se! De var ju härlig färg på de blå.
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Tack så mycket, jag skall lägga ut fler filmer allt efter som, kommer nog prata mer än musik på kommande filmer. Men blir det musik är det oftast the Doors på stereon .

                              och jag älskar också de blå allra helst tillsammans med de brunblå. Allt går väldigt bra i alla karen just nu. Men det känns som all min energi går åt till jobbet så film får nog vänta till helgen.

                              Klicka på bilden för större version

Namn: 4BDCB441-95CB-4006-B66C-938E6A0CC68D.jpeg
Visningar: 155
Storlek: 511,8 KB
ID: 2412593

                              Klicka på bilden för större version

Namn: A061777C-76F4-453C-BC3E-C84747D506CE.jpeg
Visningar: 162
Storlek: 811,4 KB
ID: 2412594

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                Så snygga ihop, diskusen och kardinaltetrorna. Kardinaler skulle vara så fint ihop med mina Acara Electric Blue, iallafall en stund.... innan de blev lunch
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...