550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Nando
    Vad du kämpar med silikonet! Tur att du tar fotopauser ibland ! Discusarna är jättefina.
    Tänk att de är ännu finare, det är svårt med fotografering i lokalen, mycket ljus som bländar och reflekterar. Jag har massor av grymma diskusar

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Det betvivlar jag inte! Kul att lusten är tillbaka!

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Rufus
        Oj så många discusar du har nu och namn får de alla med tiden. De är så vackra!
        Jag har nog inte namngett någon fisk sedan Malte på 80- talet, ett inte alltför ovanligt och svårgissat namn på en mal.
        Nej nu höll jag mig inte till sanningen, jag har ju min fine Nelson numera! Tänk att jag sånär glömde bort honom!


        Japp nu är det en hel del diskus.....

        Jag har väl haft ett par fiskar som hade namn även när jag hade malawi, sedan var det ju mitt papegojciklid par , Alice och Bertil. Men när jag började med diskus blev det så mycket mer personliga så då kom namnen rätt snabbt, men det är bara 16 av 53 som har namn, ännu.......

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Det betvivlar jag inte! Kul att lusten är tillbaka!
          Jätte kul att lusten är tillbaka. Men nu skall jag ta det lugnt, inte för många projekt på en gång, lugnt och stilla.... Först 540

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            Ursprungligen postat av Ekenberg

            Japp nu är det en hel del diskus.....

            Jag har väl haft ett par fiskar som hade namn även när jag hade malawi, sedan var det ju mitt papegojciklid par , Alice och Bertil. Men när jag började med diskus blev det så mycket mer personliga så då kom namnen rätt snabbt, men det är bara 16 av 53 som har namn, ännu.......
            Haha, 53!! du har visst diskusar istället för ”bankbok”. Men det är ju också roligare
            Men räknar jag mina rasboror, tetror och endlers så har jag nog också 53!
            // Annicka

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Rufus

              Haha, 53!! du har visst diskusar istället för ”bankbok”. Men det är ju också roligare
              Diskusar är roligare än bankbok

              Kommentar

              • Rufus
                • January 2005
                • 866

                Absolut!
                // Annicka

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Alltid lika kul att läsa i din tråd, dina projekt & planer. Hoppas nu innerligt att 540 blir tätt.
                  Damn vad jag gillar de diskusarna i kub 3. De är verkligen mina favoriter bland dina plattfiskar.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Alltid lika kul att läsa i din tråd, dina projekt & planer. Hoppas nu innerligt att 540 blir tätt.
                    Damn vad jag gillar de diskusarna i kub 3. De är verkligen mina favoriter bland dina plattfiskar.
                    Ja du, det skulle vara roligt om det blev en ny kull på dem. Så att du kan få ett gäng. Och naturligtvis är du alltid välkommen till lokalen hör bara av dig när du har vägarna förbi.
                    Jag kommer försöka ordna en träff igen men får se när det blir tid, slutet februari början av mars kanske. Planen finns där

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Trettondagen. Idag bröt jag helgmönstret, bryggde kaffet men hände det på termos och gav mig iväg till fotöljerna i lokalen istället för vardagsrummet.

                      Flyttar ny runt i och sätter mig framför olika kar med kaffet i en kopp. Man kan ju fråga sig varför vi inte har en bryggare här..... Men det är ju inte relevant nu när jag har min termos

                      jag känner att det varit alldeles för lite tittande på fisk den sista tiden så det är vad dagen är vigd för, lite småpyssel blir det väl men framförallt bara njuta och trappa ner julens stress.

                      Tror helt enkelt jag måste bli bättre på att ge mig tiden att bara titta, just nu är det smådiskusarna som får min uppmärksamhet. Tänkte se om jag kan klura ut vad det är för sorter jag fått egentligen....men får nog ge upp dessa försöken, det får bli det de blir helt enkelt....

                      Passa på att njuta ordentligt av denna dag nu vänner. Så hörs vi senare

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11215

                        På besök

                        Klicka på bilden för större version

Namn: F0A60F12-891B-4B99-BADC-5C69C8D207DF.jpeg
Visningar: 160
Storlek: 365,6 KB
ID: 2412252
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Kub 3

                          Det är inte bara ICC som tycker om detta paret, det är även mitt favorit par.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: 685BCF76-34B3-4EBA-8BD2-70910B114835.jpeg
Visningar: 153
Storlek: 250,0 KB
ID: 2412254

                          Klicka på bilden för större version

Namn: C9D71B87-8B08-4BCA-AC5B-E9EC90566596.jpeg
Visningar: 137
Storlek: 422,0 KB
ID: 2412255

                          Klicka på bilden för större version

Namn: 480472BD-1BFC-43C6-B390-1F0302EC19C7.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 483,9 KB
ID: 2412256

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Låter mysigt med häng i lokalen med en termos kaffe och, senare, trevligt besök!

                            Paret i kuben på de senaste bilderna är ursnyggt!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Låter mysigt med häng i lokalen med en termos kaffe och, senare, trevligt besök!

                              Paret i kuben på de senaste bilderna är ursnyggt!
                              Det är mysigt, kom till lokalen 11 idag och åkte hem 19, vad jag gjort hela dagen . Ja det kan man fråga sig, på förmiddagen var det lite folk från akvarieföreningen på besök och det blev mycket fisk prat. Och på eftermiddagen kom zoopets egna Christian på besök, så nu vore det ju illa om jag inte skulle klara att lägga upp filmer när jag fått proffs hjälp.

                              Paret i kuben skall imorgon få dubbel yta igen eftersom paret brevid, kub 4 kommer få flytta tillbaka till karet hemma imorgon . Även här känns det som honan tröttnat.

                              Jag har som sagt planerat att bara hålla på med arvarierna hela dagarna nu. Utan stress och utan tidsbrist. Känns verkligen som en underbar ny start. Grym start på 2020

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Ja jäklar vad snygga de är. Ta väl hand om dem & få gärna ett gäng yngel på dem igen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...