550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Söndagen och tredje advent nästan till ända.
    Jag är farfar nu efter 48 timmars värkar, 12 timmar på förlossningen och 2 timmars väntan på kejsarsnitt så tillslut kom han , nästa generation ekenberg och banne mig, denna gång skall jag göra allt jag kan för att det blir en ny akvarist, ja eller åtminstone modelljärnvägs rallare något måste ju leva vidare...
    hm.... här var ju tanken att ett foto på mitt underbara barnbarn komma och sedan ett foto på mig som 25 åring med jonatan i mina armar..... nya bebisen är en kopia på hans far , min son jonatan..... men jag är visst inte guldmedlem längre..... så det kan gå.
    Nåväl lycklig är jag iallafall....

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Stort grattis! Du kommer bli en toppenbra farfar!

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Trotts denna stora händelse blev iallafall två kuber rengjorda, och corydorasen i dessa förvissade hem till mina 540 i vardagsrummet. Man kan aldrig få för mycket corydoras eller hur var det nu....tillsamman med mina panda har ett gäng på tolv albino varianten av coridoras anus ( heter de verkligen så eller har jag glömt deras namn) och i det andra karen där det gick grönfläckiga coridoras har albino varianten av grönfläckiga corydoras fått flytta in. Jag vet att de kan korsa sig, men det gör inget.... jag är ändå inte så förtjust i albino varianterna.... här kommer även ett gäng sterbai få bo, ja mina första corydoras som jag någonsin haft och alla lever fortfarande och har ju dessutom blivit fler......
        jag har bytt vatten och höjt temperaturen något. Hoppas att det nu kan bli lite befruktat rom, i dessa två kuber går två par F3 ” braun like san Merah ” en av mina absoluta favorit diskusar.
        ( ja och foton får komma när jag är guldmedlem igen)

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Grattis
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Stort grattis! Du kommer bli en toppenbra farfar!
            Livets bästa skede..... att bara ha glädjen av barnbarnen.... men , jag vågar nästan inte erkänna det, önskar ju att det var jag som fick barn igen.... den största lyckan av alla...... fast ser verkligen fram emot att bli farfar ( och ja, mitt sunda förnuft vet att jag är för gammal för att bli pappa)

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av c90368
              Grattis
              Tusen tack, ja min insatts var ju för 27 år sedan i och för sig

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Fortfarande har jag inte barmhärtighets avlivat Ivanacara Adoketa, kan liksom inte. Funderar på om jag skall försöka köpa em sådan där yngel behållare som flyter i karet och vattnet kan passera igenom, ni vet säkert vad jag menar, sedan lägga i löv i botten och lite små rötter. Då kanske jag kan lägga mat direkt framför henne och se om hon kan komma igång igen..... men det kanske är ett hopplöst företag....

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ja, som sagt, förutom Adoketa honan är ju allt fantastiskt bra.....nu skall man bara under en vecka klara av stressen på jobbet för att bli klar med allt före julledigheten, samtidigt som man skall klara juljäkten, och dessutom karen......och njuta av allt på samma gång. Nä en mugg glögg till för att hålla mig lugn ...
                  Så en riktigt skön tredje advent vänner

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Grattis!

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Grattis

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Grattis!
                        Tackar, någon idé på om jag kan rädda Adoketa honan?

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av smajlet
                          Grattis
                          Tackar. Nu har jag också ett kar med curilenquer och blue diamond älskar kombinationen. Hoppas dina klarar sig och att du hittar dina scalarerna. Men jag tror fortfarande på dina diskus , bara att du gjort exakt samma fel som jag. Ju mindre jag gör desto bättre går det

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Jättetråkigt med adoketahonan. Jag har inga råd att ge, tyvärr. Svårt att behandla när man inte vet vad som är fel.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Jättetråkigt med adoketahonan. Jag har inga råd att ge, tyvärr. Svårt att behandla när man inte vet vad som är fel.
                              Tror nog det är som Mats sa att hon inte trivs och tynar bort. Ingen direkt sjukdom.....önskar bara att jag kunde få igång henne igen.....

                              Kommentar

                              • stefant
                                • January 2009
                                • 783

                                Det här fotot tycker jag var väldigt bra
                                PS Grattis till barnbarnet!

                                Ursprungligen postat av Ekenberg

                                ett foto på ett lite skitigt kar......
                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        E5BBE258-1F3A-424F-A73A-807366682BE6.jpeg Visningar:	29 Storlek:	537.5 kB ID:     	2411544

                                Kommentar

                                Arbetssätt...