550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    När du skriver ditt inlägg finns en röd YT-knapp i verktygsfältet ovanför den ruta där du skriver din text.
    Om du gör detta på telefonen så finns en knapp med tre punkter som expanderar verktygsfältet så att den röda YT-knappen syns.
    Får du inte till det skall jag visa dig när vi syns nästa gång.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Skriver på mobilen. Varken knapp eller punkter. Och kollade på min you tube kanal och inget adressfält. Jag har ju försökt detta förut. Men det slutar alltid med att det får bli foton här och filmerna hamnar i någon Facebook grupp istället. Tyvärr är kanske ser en anledning att folk lämnar olika forum för facegrupper, allt är så enkelt där.....

      Det får bli när vi ses Mats

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ok. Adresslänken på din YT-film finns i din webbläsares adressfönster, alltså där du söker dina sidor när du surfar.

        Precis ovanför det textfält där du skriver dina inlägg här på zoopet finns ett verktygsfält, du ser ett ”B”, ett kursivt ”I” och ett understruket ”U”. Till höger i detta fält (när du är på telefonen) ser du tre punkter. Dessa trycker du på så expanderar verktygsfältet. Då ser du den röda YT-knappen.
        Jädra knepigt att du inte får fram dessa adressrutor och verktygsfält.
        Jaja, vi tar det när vi syns nästa gång.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Här skriver jag, över detta fält ser jag inget av det du beskriver.....

          Klicka på bilden för större version

Namn: B4D7E003-023A-4763-BCCC-0B71A180D1C4.png
Visningar: 126
Storlek: 301,1 KB
ID: 2411239
          och så här ser det ut på you tube...

          Klicka på bilden för större version

Namn: 46E2C791-843F-46ED-890D-2C5137B3C8A9.png
Visningar: 115
Storlek: 1,68 MB
ID: 2411240

          Klicka på bilden för större version

Namn: 56F4E1F6-20F7-4895-8B79-BA71437E0076.png
Visningar: 122
Storlek: 1,90 MB
ID: 2411241

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Men vi tar det en annan gång
            nu skall här sovas.....

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Ekenberg
              Men vi tar det en annan gång
              nu skall här sovas.....
              Ja, det ser annorlunda ut. I min telefon syns verktygsfältet precis under ”kameran”, ”gemet” o.s.v.

              YT-grejerna gör jag alltid på datorn, och där är hela förfarandet mycket enkelt.
              Japp, vi tar det när vi syns.

              Kommentar

              • LoGeek
                • September 2008
                • 1651

                Låter som att Zoopet har en rejäl bakläxa att göra!

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11215

                  Längst ner till vänster kan man ändra tema för forumet. Metro Blue är det nya modernare. Välj det om det går. Annars säg till mig.
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Suck. Mats , jag är nog inte gjord för det här med teknik...Hittar inte någon röd knapp någonstans... ingen you tube knapp heller...... Jag får nog ge upp det här....
                    Det är inte helt logiskt kan jag säga jag blev lite frustrerad innan jag fixade att läga upp filmer.
                    Vi får vissa dig hur man gör när vi träffar dig någon gång.

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Tryck på denna knappen och välj sedan din film, när den blir uppladdad så väljer du dela och kopierar länken.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 989.JPG
Visningar: 127
Storlek: 40,1 KB
ID: 2411251

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Här kommer det som behöver göras efter steget ovanför

                        När du har tryckt på den röda kamerasymbolen välja film


                        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        0A7E21A9-A729-41E8-972B-FA9167DA1126.jpeg Visningar:	0 Storlek:	230.2 kB ID:     	2411253
                        nästa steg blir att redigera om man så vill läga ditt musik kan man göra dock kan det strula då.
                        men tryck på nästa.

                        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        63DFEA39-FA66-4F20-9339-6E26C81F3B97.png Visningar:	0 Storlek:	1.80 MB ID:     	2411254
                        Sist blir att fylla i information osv.
                        tryck på lada upp

                        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        47AF4738-C557-4DDE-BE8E-761D03BBBADF.png Visningar:	0 Storlek:	374.3 kB ID:     	2411255

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          När du sedan har laddat upp den trycker du på den rödmarkerade knappen bibliotek.
                          Här titar du efter mina videos lite längre upp tryck på den för att se dina uppladdade videos, kan ha en fördröjning om du laddade upp precis.

                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1667.PNG Visningar:	0 Storlek:	628.3 kB ID:     	2411258

                          Efter det ser du alla dina uppladdade filmer på tuben
                          Längst uppe till höger bredvid filmen finns tre prickar tryck på den.

                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1668.PNG Visningar:	0 Storlek:	1.020.5 kB ID:     	2411259Efter du har tryckt på prickarna kommer du hit
                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1669.PNG Visningar:	0 Storlek:	455.0 kB ID:     	2411260 Tryck på dela knappen
                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1670.PNG Visningar:	0 Storlek:	538.8 kB ID:     	2411261 Nu trycker du på kopiera länk då finns den så du kan klistrar in den på zoopet medelandet.
                          Som mats nämner så är alt mycket enklare på datorn, forumet är inte helt hundra när man använder en smartfone

                          Det var snabt det här och inte supertydligt, men har lite ont om tid nu, ska med sonen till fotbollen
                          Senast redigerad av smajlet; 01 December 2019, 10:00.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av admin
                            Längst ner till vänster kan man ändra tema för forumet. Metro Blue är det nya modernare. Välj det om det går. Annars säg till mig.
                            Hej Christian.
                            Ingen skugga över zoopet, tror att det är jag som är problemet. Mina söner brukar bara sucka , skaka lite överseende på huvudet och sen ficka mina problem med dagens teknik.....
                            Längst ner till vänster på forumet kan jag välja mellan svenska och engelska, eller söka på lite olika sätt. Det är det ända jag kan hitta. Några teman kan jag inte se.
                            Men misstänker att jag letar på fel ställe...

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Tack smajlet för din utförliga beskrivning.
                                Men problemet är först när jag klistrar in länken. När jag klistrat in länken och trycker på förhandsvisa funkar allt och jag kan se filmen, när jag sedan trycker på svara ser det ut som jag lagt ut en film här på forumet. Men när jag trycker försvinner det bara......

                                Kommentar

                                Arbetssätt...