550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Thomas!
    Önskar dig lycka till med dina Discusar!
    Hoppas du snart får uppleva stora, fina yngelsvärmar och skön harmoni.

    Det blir en 540-balja över när jag drar igång 720-karet.
    540-karet är helt och i gott skick. Kanske kan vara något för dig och lokalen? Kostar gratis, så klart!
    Den trasiga 540-burken du kämpar med kan ju få bli hystat på soptippen, eller något i den stilen.
    Alltid en räddande Mats . Låter mycket intresant med ditt kar. Jag gör ett försök att täta mitt, planen för morgondagen. Men risken är stor att jag inte lyckas...

    jag vet ju inte hur du har det framöver men hoppas ju på att tiden finns för att inreda detta kar. Ivanacara Adoketa paret är framme jämt nu och hanen i lekdräkt . Så ett kar för dem är projektet som gäller.

    och skulle jag lyckas med att täta mitt 540 so finns det kvar en plats för ditt också, kanske skall du vara med i vår lokal och inte bara karet....

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Alltid en räddande Mats . Låter mycket intresant med ditt kar. Jag gör ett försök att täta mitt, planen för morgondagen. Men risken är stor att jag inte lyckas...
      jag vet ju inte hur du har det framöver men hoppas ju på att tiden finns för att inreda detta kar. Ivanacara Adoketa paret är framme jämt nu och hanen i lekdräkt . Så ett kar för dem är projektet som gäller.
      och skulle jag lyckas med att täta mitt 540 so finns det kvar en plats för ditt också, kanske skall du vara med i vår lokal och inte bara karet....
      Det låter toppen!
      Tack för ett mycket givande och trevligt telefonsamtal tidigare idag!

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Det låter toppen!
        Tack för ett mycket givande och trevligt telefonsamtal tidigare idag!
        Alltid lika kul, känner att vi kan prata länge om mycket

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Ekenberg
          Alltid lika kul, känner att vi kan prata länge om mycket
          Precis så är det!
          Vi syns och hörs snart!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Thomas! Jag tror att du får dra in några sköna foton på dina fina Discusar så att tråden återgår till det normala!




            Edit; Jag har varit här, och det blir aldrig bra.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 October 2019, 18:34.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Thomas! Jag tror att du får dra in några sköna foton på dina fina Discusar så att tråden återgår till det normala!
              Hahaha. Idag tror jag bara det var vi två som besökte sidan Tror och hoppas min eventuella läsare hoppar tillbaka en sida för att se alla foton. Annars får de hålla sig till nästa gång....... ikväll njuter jag till fullo utan kamera . Rutorna är fulla av alger men fiskarna mår prima. Som sagt mina fiskar verkar må bättre ju mindre jag gör .. lite otacksamt men väldigt skönt .

              Nu avslutar jag en skön laid backed helg med söndagsmiddag sedan en liten whiskey och efter det en frisk kvällspromenad sedan börjar snart nästa vecka.

              Jag kommer snart igen. Funderade just på om jag inte behövde lite fler diskusar....får ju passa på medans det fortfarande finns piwowarski diskus i stan

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Hahaha. Idag tror jag bara det var vi två som besökte sidan Tror och hoppas min eventuella läsare hoppar tillbaka en sida för att se alla foton. Annars får de hålla sig till nästa gång....... ikväll njuter jag till fullo utan kamera . Rutorna är fulla av alger men fiskarna mår prima. Som sagt mina fiskar verkar må bättre ju mindre jag gör .. lite otacksamt men väldigt skönt .
                Nu avslutar jag en skön laid backed helg med söndagsmiddag sedan en liten whiskey och efter det en frisk kvällspromenad sedan börjar snart nästa vecka.
                Jag kommer snart igen. Funderade just på om jag inte behövde lite fler diskusar....får ju passa på medans det fortfarande finns piwowarski diskus i stan
                Ja, jag önskar dig en skön helg, trots att det är söndag - och en ny vecka börjar, för de allra flesta, imorgon - måndag.
                Ta en rejäl stänkare!
                Jag tror att dina läsare kommer tillbaka, oavsett om de hoppar tillbaka en sida eller inte.
                Jag drar mig tillbaka, skall inte kontaminera din tråd ytterligare - vi hörs av!

                Nu, Thomas - dra in lite bilder så folk känner sig som hemma!

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Älskar ju mitt jobb så måndagar är ju nästan lika bra som fredag

                  så....även om det knappt går att se in i mina kar hemma kommer lite foton bara för att få tyst på Mats

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 350ADA78-298F-4C5D-80C8-C7EE94AB3542.jpeg
Visningar: 126
Storlek: 663,9 KB
ID: 2410122

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 4703EBAE-C6D3-49C4-80DC-122962ABE13B.jpeg
Visningar: 126
Storlek: 583,2 KB
ID: 2410123

                  Klicka på bilden för större version

Namn: FE1B00CF-86E2-4E0D-8C63-A07D6CD052BC.jpeg
Visningar: 119
Storlek: 717,6 KB
ID: 2410124

                  Klicka på bilden för större version

Namn: E7E91801-C5F6-41A3-A230-FDCEAE79A141.jpeg
Visningar: 117
Storlek: 754,2 KB
ID: 2410125

                  Klicka på bilden för större version

Namn: B0427856-013F-4CC2-9497-96606E6D20EC.jpeg
Visningar: 122
Storlek: 487,8 KB
ID: 2410126

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 3140CD23-498D-418C-96EB-50D9E2241EED.jpeg
Visningar: 134
Storlek: 761,7 KB
ID: 2410127

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 8B1FE352-362D-4C96-979F-CE781B1A2F17.jpeg
Visningar: 115
Storlek: 583,2 KB
ID: 2410128

                  Klicka på bilden för större version

Namn: FCC813E2-66A8-44A9-9D2A-9DF2863AB30C.jpeg
Visningar: 125
Storlek: 574,5 KB
ID: 2410129

                  Klicka på bilden för större version

Namn: BDA0842B-1E4C-4CAE-9DB8-0AD71C96BE0E.jpeg
Visningar: 124
Storlek: 693,3 KB
ID: 2410130


                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Alltid kul med bilder Thomas, alger eller inte spelar ingen roll! Vad stora dina nyckelhålciklider har blivit! Eller är det någon annan sorts fisk?

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Alltid kul med bilder Thomas, alger eller inte spelar ingen roll! Vad stora dina nyckelhålciklider har blivit! Eller är det någon annan sorts fisk?
                      Nej då, det är mina underbara nyckelhålciklider. På ett sätt är det lite tråkigt när man har diskus .... man missar ju att skriva om alla andra underbara ciklider . Om jag inte lyckas med diskusen och yngel skall dessa kar bli att akvarium för alla andra spännande ciklider. Nyckelhål cikliderna är otroligt snälla och finns hela tiden med utan att göra något väsen av sig. Men när de leker ja då flyttar diskusen på sig. Ännu har jag ju inte fått yngel av några andra ciklider än diskusen. Men i en framtid kanske

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        De ser verkligen fina ut! Blir förhoppningsvis yngel någon gång!

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Nando
                          De ser verkligen fina ut! Blir förhoppningsvis yngel någon gång!
                          På något sätt känns det som jag borde beskriva alla mina andra ciklider bättre men det blir mest diskus. Har ju kanonfina nyckelhål, bolivianer , bågfen, hantlar, jordätare och adoketa ..... men det blir mest diskus.
                          Men jag njuter av dem alla

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Om du orkar och vill kan du ju beskriva de andra cikliderna, en i taget, lite då och då som mellanspel till discusuppdateringarna. Vore väldigt kul att ta del av!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Om du orkar och vill kan du ju beskriva de andra cikliderna, en i taget, lite då och då som mellanspel till discusuppdateringarna. Vore väldigt kul att ta del av!
                              Ja, jag har tänkt på det. Nu försöker jag göra en liten genomdragning av alla lite då och då.
                              men den sista tiden har det blivit alldeles för lite skrivande. Skall bli bättre snart. Jag brukar ju ha projekt igång men det är ändå alltid ett i taget. Just nu blir det bil som är första. Sedan 540 adoketa sedan omstart för 540 hemma. Ja sedan 450 och 720.... men därimellan skall jag ge skrivandet lite mer tid och då försöka mig på lite mer än bara diskus. Borde ju skriva mycket mer om både tetror och corydoras..... sen har jag ju malawi

                              skönt att det är höst och vinter nu.....akvarietider

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Låter bra (så länge du skriver för din egen skull och inte för att du känner dig pressad av oss/mig)!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...