550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Nando
    Jag tänker att tetrorna försvarar ju inte sin rom, och där har du bevisligen sett corysar käka av den. Discusar är ju stora och har instinkten att försvara, så där kanske det funkar ändå?
    Jag har aldrig någonsin sätt någon corydoras våga sig fram till diskusrom under dagen, så är det inte nattaktiva borde det ju inte vara något problem.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vad jag vet är de inte nattaktiva.

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Nando
        Vad jag vet är de inte nattaktiva.
        Låter bra, jag är nämligen väldigt böjd med mina lekkuber med både sand växter och rötter och just att även corydorasen verkar trivas så nu önskar jag ju bara att det blir yngel, corydoras eller diskus.... eller både och.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Ge det lite tid så ordnar det sig säkert.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Inget nytt i karen.

            Mina senaste dagar har ju mest varit oro över bil värdering. Och om jag orkar bråka. Idag kom så deras värdering och jag fick mer i ersättning än jag tror att jag fått om jag sålt den.......grymt

            Så nu är handpenningen lagd på min nästa bil
            inte plats för något akvarium direkt men ändå en av mina våta drömmar som går i uppfyllelse

            Fast jag får vara lätt på foten i fortsättningen

            Klicka på bilden för större version

Namn: C20FC14B-E87E-48BD-8C41-BDB36FB77A77.jpeg
Visningar: 186
Storlek: 32,3 KB
ID: 2409628

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Skulle kunna tänka mig och haft funderingar... Lite många mil kanske, problemen börjar komma efter 12 000, vet jag av erfarenhet.

              Vilket försäkringsbolag?
              Senast redigerad av c90368; 14 October 2019, 19:07.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ibland så

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vad roligt, grattis!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Tack, det känns bättre nu....

                    Och att det är ju dumt att säga att det inte händer något i karen, det händer något jämnt....
                    Nu när bågfilcikliderna lekt ett tag, tyvärr utan att några bevis på att leken gav något ännu... Ja då kör bolivianerna igång, samma grop återanvänds
                    Dåliga kort eftersom jag inte vill störa

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 12C8DDE7-AD37-4E05-A53A-717800E9761A.jpeg
Visningar: 159
Storlek: 350,2 KB
ID: 2409635

                    Klicka på bilden för större version

Namn: D6288E39-5209-4B1E-8838-49F6D1F01038.jpeg
Visningar: 162
Storlek: 341,2 KB
ID: 2409636

                    Kommentar

                    • Manado
                      • August 2013
                      • 144

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Inget nytt i karen.

                      Mina senaste dagar har ju mest varit oro över bil värdering. Och om jag orkar bråka. Idag kom så deras värdering och jag fick mer i ersättning än jag tror att jag fått om jag sålt den.......grymt

                      Så nu är handpenningen lagd på min nästa bil
                      inte plats för något akvarium direkt men ändå en av mina våta drömmar som går i uppfyllelse

                      Fast jag får vara lätt på foten i fortsättningen

                      Klicka på bilden för större version

Namn: C20FC14B-E87E-48BD-8C41-BDB36FB77A77.jpeg
Visningar: 186
Storlek: 32,3 KB
ID: 2409628
                      Bra att det löste sig. Snygg bil

                      Kommentar

                      • LoGeek
                        • September 2008
                        • 1651

                        Här är man på utlandssemester och borta från Zoopet ett tag, och under tiden har du varit med om fler omvälvande händelser än oss andra tillsammans ackumulerat över ett år!

                        Lider med dig när jag läser om döda diskusar och läckande kar... Hoppas allt löser sig bra för dig och att det flyter på bättre framöver.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av LoGeek
                          Här är man på utlandssemester och borta från Zoopet ett tag, och under tiden har du varit med om fler omvälvande händelser än oss andra tillsammans ackumulerat över ett år!

                          Lider med dig när jag läser om döda diskusar och läckande kar... Hoppas allt löser sig bra för dig och att det flyter på bättre framöver.
                          Tackar som sagt, en olycka kommer aldrig ensam. Men efter regn kommer solsken ...osv osv

                          Ynglen var det tråkigast och känns så onödigt, jag borde veta bättre. Olyckan ja inga personskador , bilen skrot men fick en lika bra värdering av försäkringsbolaget som jag själv fick för ett år sedan, så egentligen löste det ju sig också bra.

                          Snart är jag på banan igen

                          Kommentar

                          • LoGeek
                            • September 2008
                            • 1651

                            Ursprungligen postat av Ekenberg

                            Tackar som sagt, en olycka kommer aldrig ensam. Men efter regn kommer solsken ...osv osv

                            Ynglen var det tråkigast och känns så onödigt, jag borde veta bättre. Olyckan ja inga personskador , bilen skrot men fick en lika bra värdering av försäkringsbolaget som jag själv fick för ett år sedan, så egentligen löste det ju sig också bra.

                            Snart är jag på banan igen
                            Ja trist med ynglen. Å andra sidan var de "gratis" och det kommer säkert fler!

                            Så bra att du blev nöjd med värderingen. Jag som levde i tron att försäkringsbolag alltid bara ger skambud.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av LoGeek

                              Ja trist med ynglen. Å andra sidan var de "gratis" och det kommer säkert fler!

                              Så bra att du blev nöjd med värderingen. Jag som levde i tron att försäkringsbolag alltid bara ger skambud.
                              Vet du, det trodde jag också och alla jag känner säger det. Så det var det första jag sa till värderingsteknikern som ringde mig. Jasså, det var tråkigt att höra då skall jag börja med att berätta hur jag gjort, sa han.
                              Han hade tagit alla bilar av samma märke, årtal, modell och mil som liggat ute till försäljning under ett år på det tre största begagnade bil sidorna på mäter och fått fram ett snitt pris (exakt samma som jag gjort fast jag bara tagit de som fanns ute just nu) sedan hade han besiktar min bil och bedömt att den var bättre än snittet och sedan hade killen på verkstan också gjort en bedömning där han bedömt min bil bättre än snittet. Så snittpriset plus 20000 blev värderingen och jag hade räknat snittpriset och dragit av 20000 för att försäkringsbolaget säkert hittat något att trycka ner priset med. Så min erfarenhet nu efteråt är ju att iallafall Länsförsäkringar gör allt för att göra en riktig värdering .
                              De betalade mig mer ån jag tror jag fått om jag hade sålt den

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av Ekenberg

                                Vet du, det trodde jag också och alla jag känner säger det. Så det var det första jag sa till värderingsteknikern som ringde mig. Jasså, det var tråkigt att höra då skall jag börja med att berätta hur jag gjort, sa han.
                                Han hade tagit alla bilar av samma märke, årtal, modell och mil som liggat ute till försäljning under ett år på det tre största begagnade bil sidorna på mäter och fått fram ett snitt pris (exakt samma som jag gjort fast jag bara tagit de som fanns ute just nu) sedan hade han besiktar min bil och bedömt att den var bättre än snittet och sedan hade killen på verkstan också gjort en bedömning där han bedömt min bil bättre än snittet. Så snittpriset plus 20000 blev värderingen och jag hade räknat snittpriset och dragit av 20000 för att försäkringsbolaget säkert hittat något att trycka ner priset med. Så min erfarenhet nu efteråt är ju att iallafall Länsförsäkringar gör allt för att göra en riktig värdering .
                                De betalade mig mer ån jag tror jag fått om jag hade sålt den
                                Grymt

                                Jag har haft länsförsäkringar hela mitt liv och dom har i mina olycksfall på både bil och hem varit fantastiska på att hjälpa till.
                                Mer än förväntat

                                Grattis till din nya fina bil åxå

                                Kommentar

                                Arbetssätt...