550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Att få tag på en likadan MB på begagnatmarknaden är nästan omöjligt, har lite koll på marknaden för även jag kör en MB NGT.

    Ett tips som kan lösa bägge dina problem.

    Behöver du en hyrbil för ett tidsbegränsat projekt, eller väntar du på leverans av din nya bil? Då är långtidshyra ett utmärkt alternativ.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Det låter tufft att vara utan bil om man behöver den i vardagen. Den du hade var verkligen fin! Men förr eller senare blir skaderegleringen klar och du kan glädja dig åt att välja en fin ny bil. Roligt att höra att discusarna mår bra. Var nog klokt dock att du avstod från att köpa typ hela Storks inventarier och alla deras discusar.

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Klart du ska skaffa dig en lite sportigare bil

        Jag vet att det är tufft utan bil, för några veckor sedan pajade fruns koppling på V60, sedan lånade hon min Xc70 och körde punka och till råga på det var batteriet kast på min volvo 850
        Utan bil nä det går inte, man får ju redan nu pendla till och från arbetet 1,5-3 timmar T&R beroende på väder och vind

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av c90368
          Att få tag på en likadan MB på begagnatmarknaden är nästan omöjligt, har lite koll på marknaden för även jag kör en MB NGT.

          Ett tips som kan lösa bägge dina problem.

          https://www.hyrbilen.se/langtidshyra/
          Precis så, de som finns he ju antingen gått otroligt mycket, gamla taxibilar eller är inte alls lika väl skötta som min var. Dessutom menar ju försäkringsbolaget att de inte värderar bilen efter det värde den säljs för. Eller vad det skulle kosta mig med en ny likvärdig bil utan de har ju ett helt eget sätt att värdera bilen. Skall bli ruskigt spännande att se vad de kommer fram till att min bil är värd....
          Nä antingen får jag lämna miljö tänket eller så får jag beredda mig på att det kommer kosta massor med pengar. Ja eller både och.... känns jädrigt tråkigt att köpa något som är sämre än de jag hade...

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Det låter tufft att vara utan bil om man behöver den i vardagen. Den du hade var verkligen fin! Men förr eller senare blir skaderegleringen klar och du kan glädja dig åt att välja en fin ny bil. Roligt att höra att discusarna mår bra. Var nog klokt dock att du avstod från att köpa typ hela Storks inventarier och alla deras discusar.
            Vet att det var ett klokt och vuxet beslut att säga nej.... iblan kan jag stoppa mig

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av smajlet
              Klart du ska skaffa dig en lite sportigare bil

              Jag vet att det är tufft utan bil, för några veckor sedan pajade fruns koppling på V60, sedan lånade hon min Xc70 och körde punka och till råga på det var batteriet kast på min volvo 850
              Utan bil nä det går inte, man får ju redan nu pendla till och från arbetet 1,5-3 timmar T&R beroende på väder och vind
              Men smajlet , har du två bilar själv, tre i familjen och ändå pendlar......låter ju som ni har minst två bilar förmycket.

              Kul att höra att dina diskus funkar bättre igen.

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Men smajlet , har du två bilar själv, tre i familjen och ändå pendlar......låter ju som ni har minst två bilar förmycket.

                Kul att höra att dina diskus funkar bättre igen.
                Pendlingstiden är bakom bilratten

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av smajlet

                  Pendlingstiden är bakom bilratten
                  Hahahahaha, naturligtvis. Det är nog bara jag som räknar tiden bakom ratten som contemplation och återhämtning

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Jag har en fundering, ja eller en fråga egentligen.

                    corydoras kan de vara romtjuvar ? Jag ser ju hur de är uppe i flytväxterna här hemma och äter smyckestertra rom. Kan det vara så att alla mina söta corydoras i lekkuberna festar på diskusrom på nätterna?

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Ja. De käkar rom. I alla fall mina.

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Jag har hört att corydoras äter sin egen rom åxå

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Ja. De käkar rom. I alla fall mina.
                          Suck, kanske inte den bästa lösningen då att ha dem i lekkaret. Tyckte ju det var så suveränt att de höll rent.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av smajlet
                            Jag har hört att corydoras äter sin egen rom åxå
                            I mina kar är set diskusen som tar corydoras rommen så det är kanske deras rätt att ta diskusrommen. Då har jag runt sextio coridoras som får flytta....

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Det beror väl på hur duktiga föräldrarna är att vakta också. Corysarna är ju dagaktiva. De jag har försöker ju käka rom vid tillfälle men blir ganska lätt bortkörda. Har man många corysar eller mjuka föräldrar kanske de inte orkar vakta. I annat fall bör det gå bra. Mina har ingen chans mot inkorna till exempel. Där kommer ingen ens i närheten av rommen.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag tänker att tetrorna försvarar ju inte sin rom, och där har du bevisligen sett corysar käka av den. Discusar är ju stora och har instinkten att försvara, så där kanske det funkar ändå?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...