550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Jättefina bilder, både igår och idag! Emellanåt drabbas jag av ett litet sug efter discus

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Nando
      Jättefina bilder, både igår och idag! Emellanåt drabbas jag av ett litet sug efter discus
      Tror nog du börjar bli mogen, fjärilar är lika svårt som diskus

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Idag blev det inget mer än matandet av fiskarn. Annars har jag flängt på stan. Hela familjen skall till näst äldste sonen som just köpt hus i Växjö imorgon och till kombinerad födelsedag och inflyttningspresent önskar han sig en weber kol grill..... det är liksom inte säsong nu. Men till slut fann jag den. De har köpt ett hus på landet med både stall och hönshus, jättestor trädgårdstomt och hästhage..... de väntar deras först barn i november och båda jobbar jämt...... känns verkligen skönt att det är deras tur nu, jag kan liksom bara luta mig tillbaka och finnas där.

        När jag lyckats få tag på grillen, fick köpa ett monterat demo exemplar efter mycket tjatande. Och efter mycket meckande lyckats få in en monterad grill i bilen... det var inte lätt. Ja då fick jag ett meddelande att näst yngste sonen köpt lägenhet...... tillträde i november ...
        det är mycket nu....och de skall också ha smått i november, inte barn ännu men väl en liten söt cockerspaniel valp vid namn Dante....

        Det är nog väst jag sätter igång med mina kar illa kvickt, för snart är hösten fylld med massor av renoveringsarbeten, barnpassning och hundvakt om jag känner mina söner rätt.....

        Klicka på bilden för större version

Namn: F6FC26AA-79F5-44D2-8836-061943568903.jpeg
Visningar: 155
Storlek: 1,10 MB
ID: 2408859
        Jonatan med fru Pauline framför nya villan

        Klicka på bilden för större version

Namn: 57EDA3C4-3DCD-4195-9472-1356C090A7AB.jpeg
Visningar: 147
Storlek: 497,1 KB
ID: 2408862
        Gillen jag lyckades få med.....

        Klicka på bilden för större version

Namn: F372FCC1-9BE3-4E9D-92A3-50D042ACFB48.jpeg
Visningar: 148
Storlek: 707,2 KB
ID: 2408861
        son inviger verandan......

        Klicka på bilden för större version

Namn: E9BEBD10-1952-4920-8F49-9071ECDBFDF0.jpeg
Visningar: 158
Storlek: 457,5 KB
ID: 2408860
        David och fästmö Viktoria direkt efter kontraktsskrivningen idag

        Klicka på bilden för större version

Namn: D7472543-A341-4BE3-8357-32B2C66297B0.jpeg
Visningar: 172
Storlek: 273,4 KB
ID: 2408858
        deras lilla Dante

        Ja, tror det är bäst att jag fortsätter med karen eftersom det känns som om det händer alldeles för mycket annat om jag lämnar karen ett par dagar. Allt funkar fint men ännu inga nya små men inga sjuka heller just för tillfället. Så nu en helg helt utan akvarium. Nästa vecka kör jag igen.

        Önskar er alla en riktigt skön helg

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Det måste vara härligt när ens barn träffar en trevlig partner, köper bostad och bildar familj! Cirkeln sluts på något sätt. För mig känns det avlägset eftersom mina barn ännu är ganska unga.

          Den där valpen är väldigt söt! Den skulle man gärna passa! Jag längtar efter att ha hund igen. Planen är att vi ska köpa en när äldsta barnet kan gå hem själv från skolan och gå ut med hunden på ett säkert sätt.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Just det - trevlig helg också!

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Nando
              Det måste vara härligt när ens barn träffar en trevlig partner, köper bostad och bildar familj! Cirkeln sluts på något sätt. För mig känns det avlägset eftersom mina barn ännu är ganska unga.

              Den där valpen är väldigt söt! Den skulle man gärna passa! Jag längtar efter att ha hund igen. Planen är att vi ska köpa en när äldsta barnet kan gå hem själv från skolan och gå ut med hunden på ett säkert sätt.
              Om du bara visste hur snabbt det går, utan att du vet ordet av är de stora..... Det är grymt kul nu också bara man minns hur ovillig man själv var att följa sina föräldras råd när dina barn inte följer dina.... Dave och Vikki har kört hela sin operation lägenhet hemligt just för att föräldrarna inte skulle lägga sig i..... så det var först idag när kontraktet var på skrivet som vi fick veta.

              Hundar är underbara bara man lyckas lösa livspusslet .

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Vi har haft en underbar dag hos sonen och sonhustrun i Växjö . Men tyvärr kom vi inte hem.... lyckades missa en rondell helt....vi överlevde alla lite omskakade men bilen fick sig en ordentlig smäll .... Nu blev det att stanna i Växjö och se om vi kan fixa någon hyrbil imorgon.

                Jag skall nog hålla på med mina akvarium...

                Klicka på bilden för större version

Namn: 9A508A1D-95A5-4075-8E29-91C09D7FC434.jpeg
Visningar: 152
Storlek: 315,2 KB
ID: 2408925

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Jädrar, vad obehagligt. Skönt att ni inte kom till skada.

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Aj då! Skönt å läsa att allt gick bra så när som på Mercan. Liv å lem är det viktigaste. Hur känner du dig idag då efter den fadäsen? Inte ont någonstans?

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av ICC
                      Aj då! Skönt å läsa att allt gick bra så när som på Mercan. Liv å lem är det viktigaste. Hur känner du dig idag då efter den fadäsen? Inte ont någonstans?
                      Nix, rätt skönt att ha en stor och tung bil. Alla som satt i bilen mår bra ingen känner av något. Nu är det väl mest det praktiska , kolla med försäkringsbolaget var jag skall hyra bil och vad försäkringen täcker, så att vi kommer hem igen. Men som sagt allt gick bra, men det var mörkt, regnade och jag körde för snabbt och var trött...

                      något att ta lärdom av.....

                      Kommentar

                      • cambru

                        • September 2008
                        • 209

                        Skönt att höra att det gick bra med det som betyder något dvs människorna i bilen!

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av cambru
                          Skönt att höra att det gick bra med det som betyder något dvs människorna i bilen!
                          Så är det naturligtvis , älskade min bil men som sagt allt viktigt klarade sig utan en skråma.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Fick ni full utlösning på alla krockkuddar?
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Du, ärligt talat vet jag inte hur många det finns.
                              men nej inte någon kudde utlöstes. Brakade rakt igenom en rondell med skyltar och allt men bilen fortsatte ut på vägen igen efter att vi kört rakt igenom. Så hjulen är inte raka luften gick ur två däck, och hur bilen ser ut under var jag inte. Men krockkuddarna är hela

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Undrade för jag har själv funderat på hur det upplevs att vara med i en "utlösning". Hade en en kollega som en mörk vinterkväll på väg hem till Finspång gled av vägen i knapp styrfart och stannade mot ett träd, då löste kudden ut som resulterade i att han bröt handleden.

                                Men det var länge sedan.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...