550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Hej Inger. Jag tycker också de ser bra ut igen, kanske några är lite mattare och inte helt kristall klar blick. Men snart vet jag inte längre, det är ju så länge jag bara sökt fel på fiskarna så jag kanske inte riktigt har blicken klar. Men jag har intrycket att under senaste veckan ser de lite bättre ut för varje dag, så förhoppningsvis är det över nu vad det nu var. Patric tror att de hade drabbats av något både utvändigt och invändigt så att säga, ögonen var grumliga och liksom utstående och kroppen såg ut som den hade någon beläggning. Nåväl hoppas det är över och inte kommer igen, det har varit rätt tufft. Man känner sig maktlös och vet inte riktigt vad man skall göra. Men nu känner man sig riktigt lycklig.

    I San Merah karet har jag ett hundratal sprattel nu som borde bli frisimmande imorgon. Blir spännande att se om de är kvar imorgon.....


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jag har noterat datumet och planerar att medverka - men, det kan vara gig-jobb den dagen, vilket jag måste prioritera. Jag kommer dock att meddela dig i god tid.

      Thomas, du har ju varit hos mig och hälsat på - om det nu skulle skita sig för min del, just den 9 mars, så kanske jag kan få komma förbi hos dig vid ett annat tillfälle?
      Dina discus-kar vill jag väldigt gärna se!

      Jag hoppas du kan komma till träffen, men förstår fullt att du prioriterar ett gig. Du är alltid välkommen, så vi naturligtvis tar vi en träff vid annat tillfälle om du inte kan den 9.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Jag hoppas du kan komma till träffen, men förstår fullt att du prioriterar ett gig. Du är alltid välkommen, så vi naturligtvis tar vi en träff vid annat tillfälle om du inte kan den 9.
        Gôtt!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Jag hoppas också att du kommer den 9:e Mats! Vore kul att träffa dig!

          Thomas - nu är allt bokat och klart. Ska bli roligt att ses! Jag skickar ett meddelande med mina kontaktuppgifter när det närmar sig. Jag tar gärna med något i mat-/dryckesväg till middagen eller bidrar ekonomiskt om jag får. Lär ju bli ett rätt stort gäng som kommer om jag förstår det rätt

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Jag hoppas också att du kommer den 9:e Mats! Vore kul att träffa dig!

            Thomas - nu är allt bokat och klart. Ska bli roligt att ses! Jag skickar ett meddelande med mina kontaktuppgifter när det närmar sig. Jag tar gärna med något i mat-/dryckesväg till middagen eller bidrar ekonomiskt om jag får. Lär ju bli ett rätt stort gäng som kommer om jag förstår det rätt
            Jättekul Nando , du behöver inte alls ta med något. Känner mig hedrad att du vill resa så långt så det räcker bra, det är väl snarare vi i närområdet som skulle bidra till de långväga gästerna. Vill du väldigt gärna ta med något så kanske någon kaka till kaffet inte vore fel. Jag älskar att laga mat, men har aldrig tyckt om att baka..... men som sagt inte alls nödvändigt.

            vilken tid kommer du till Gbg , är du också intresserad av besök hos Stork Zoo?

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Jag kommer till centralen 13.35 och vill gärna med till Stork, om det passar er/dem tidsmässigt vill säga.

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Jag kommer till centralen 13.35 och vill gärna med till Stork, om det passar er/dem tidsmässigt vill säga.
                Vi ser hur vi löser det, detta blir kul

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ja, det ska bli riktigt roligt!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Äntligen fredag......efter en tuff vecka, förutom jobbet är jag ju en sådan där kommun politiker och det har ju också sysselsatt mig en del nu efter regeringen är på plats.....men nu är det ju äntligen fredag. Så räkorna och vinet är framdukat, tänkte bara göra en snabb uppdatering här. I helgen blir det bara akvarium för hela slanten, större vattenbyten och rengöring av filter så en del att göra, men jag ser fram emot det känns som att det blir ett skönt sätt att koppla av hjärnan så att säga. För övrigt ser det fortfarande bra ut hos de tidigare sjuka fiskarna. Det glädjer mig mycket. En riktigt skön fredagskväll nu alla fiskälskare så hörs vi under helgen.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Härligt att höra att de tidigare sjuklingarna verkar friska nu!

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Vad skönt att det går åt rätt håll!
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av LindaAlgo
                          Vad skönt att det går åt rätt håll!
                          Det känns faktiskt underbart, ett par veckor till sedan kan de äntligen få gå i de vanliga karet igen. Hoppas verkligen att allt funkar nu.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Håller tummarna!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Sitter här och fredagsfilosoferar.....mätt och lite så där smålullig, av två folköl. Fredagstrött helt enkelt, Nikki ligger och snusar framför tv:en och drömmer framför akvareierna. Allt är bra i alla karen, fortfarande så nu börjar ju hoppet spira att de stora kan få flytta upp nästa vecka. Håller tummarna.....
                              så då kommer ju fredagsfilosoferandet igång, ja eller egentligen är det ju mer tankar och funderingar. Jag har ju nu fyra par av de stora som lägger rom, det jag funderar på är ju om jag skall låta lekparen gå kvar i 375 karen, vad tror ni? Skulle det kunna funka..... eller kanske ett par i varje, som en stor lekkub ....
                              Jag tror att att det kan bli lite väl bråkigt om jag sätter ihop alla lekparen i ett kar. Hm...... får fundera ett tag till det är ju en vecka kvar innan eventuell flytt .
                              Jag får helt enkelt fundera vidare.....

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag är så glad för din skull Thomas att det går din väg nu, det är du verkligen värd .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...