550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    Ursprungligen postat av Nando
    Har det hänt något nytt?
    Ha ha... tror du behöver skaffa ett diskuskar

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Du har nog rätt Synd bara att jag har lätt för att oroa mig, annars hade discus säkert varit en rolig utmaning.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tur att jag, genom denna tråd och andra, kan vara discusägare by proxy!

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Inget nytt på västfronten......mina växter kommer i morgon så då kan jag äntligen plantera och fylla upp karen. Tänker fylla med vatten från smådiskusarnas kar vid deras vattenbyte och dessutom krama ur deras filter i de nya karen för att så snart som möjligt få igång karen så hoppas jag att kunna byta kar på smådiskusarna om någon vecka eller så....så som vanligt gör jag allt bakvänt.....använder diskus för att köra igång ett kar med tetra.....men eftersom jag hela tiden fyller på med vattnet från smådiskusarnas kar så tror jag att det skall funka fint. Nuhar jag använt hundpromenaderna till att plocka mer sten att ha i karen och snart kommer som sagt växterna....sedan får vi se........känner att det kommer bli bra att dela smådiskusarna ( runt 12-13 cm) det är mycket bråk i karet nu. Alla vill ha sitt revir nu....

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Nämen.....nu kom ju inlägget i fel tråd.....suck, ja i de stora diskusarnas kar går allt som det skall , lek, rom, bråk och underbart vackra.... deras kar gamla kar kommer tummas och flyttas i helgen, förhoppningsvis så snabbt att bra bakterier klarar sig. Sedan är tanken att mina gamla och mina nya skall flytta in samtidigt. Men det får nog dröja någon vecka till.......

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tack för uppdateringen! Säg till om mina frågor kring hur det går stressar dig.

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Tack för uppdateringen! Säg till om mina frågor kring hur det går stressar dig.
                Absolut inte Nando, det är så skönt att du drar igång trådarna. Du behövs här för att uppmuntra till skrivandet så fortsätt med dina frågor. Ibland känner jag att det inte hänt så mycket och att jag inte har något att skriva om, men så kommer din fråga och man inser att man ändå hade något att säga.
                Idag hoppas jag att mina växter kommer, och då skall här planeras och köra igång karen. Till helgen skall stora karet in i blivande akvarierumet, ser verkligen fram emot att flytta tillbaka de stora och tillföra mina nya......spännande
                ( se där ännu ett inlägg tack vara dig )

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vad bra! Det är ju jättespännande saker som händer hos dig! Hoppas du blir nöjd med växterna. Bilder önskas vid tillfälle!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Stordiskusarna, ja vad skall man säga......igår la lady rom och Snake befruktade.....just nu känns det inte som någon parbildningen överhuvudtaget utan honorna verkar helt enkelt köra med närmsta hannen och hannarna verkar inte bry sig så mycket om vilket revir som det använder...
                    Det skall bli väldigt skönt när alla diskusar skall flytta tillbaka till gamla karet, förhoppningsvis i nästa vecka, jag har tagit ledigt på onsdag så om allt funkar som planerat är det dagen D...... men vi får väl se, det är många parametrar som skall funka, flytten av karet, vattnet i karet och att hämta de nya diskusarna.
                    Ja det är mycket nu på en gång....

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0077.JPG
Visningar: 95
Storlek: 471,9 KB
ID: 2393359

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0081.JPG
Visningar: 94
Storlek: 540,9 KB
ID: 2393360

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0083.JPG
Visningar: 88
Storlek: 655,7 KB
ID: 2393361

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0079.JPG
Visningar: 86
Storlek: 736,0 KB
ID: 2393362

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Så vackra de är!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Så vackra de är!
                        Tack, jag håller med. Och alla verkar friska nu så det känns väldigt bra.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Så vackra så vackra

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            De är verkligen supervackra!
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Visst är det.....och mina nya är minst lika vackra. Hoppas nu att det går att sammanföra alla.......

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Det hoppas jag också!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...