550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    De är makalöst fina!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Nando
      De är makalöst fina!
      Ja du, det tycker jag också. Makalöst fina, både Piwowarski och Patric på stork zoo kan sin sak. Stork zoo har ju fått in flera nu och nästa vecka kommer ju ännu mer.....Tur att mina pengar är slut, annars vet man ju inte hur det skulle slutat

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Haha, eller så kör du lite ”sms:a låna” och dyker sedan upp i Lyxfällan som den förste personen i programmets historia som gått i konken på grund av några plattfiskar . När programledaren tittar strängt på dig och frågar hur det kunde bli så här kan du bara le lite och säga ”men de är ju så makalöst vackra”.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Haha, eller så kör du lite ”sms:a låna” och dyker sedan upp i Lyxfällan som den förste personen i programmets historia som gått i konken på grund av några plattfiskar . När programledaren tittar strängt på dig och frågar hur det kunde bli så här kan du bara le lite och säga ”men de är ju så makalöst vackra”.
          Hahahahaha.....försöker föregå med gott exempel för mina fyra söner och aldrig köpa något innan man sparat ihop till det......så nu med de nya karen lär det dröja innan det blir fler plattfisk....

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Bra plan!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Så fina bilder på vackra fiskar. Tänk att det blev så att du landade i en fascination för dessa inte helt enkla diskusar. Verkar som det är full fart med mycket i din familj nu. Bröllop är ju helt underbart!!!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Måste också få skriva ett inlägg. Ruggigt fina diskus, akvarium och toppen fina amatörfoto. Måtte fiskarna nu hålla sig friska framöver.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Så fina bilder på vackra fiskar. Tänk att det blev så att du landade i en fascination för dessa inte helt enkla diskusar. Verkar som det är full fart med mycket i din familj nu. Bröllop är ju helt underbart!!!
                  Hallå Johnny, ja mycket tack vare ditt epos......nu är jag helt fast. Men fortfarande lika osäker och nybörjare.....Jag pendlar fortfarande från största glädjen till förtvivlan beroende på hur det går i karen, men detta känner du ju redan till. Det jag lärt mig är att det finns olika sätt att hålla diskusar på och mycket olika råd, men det gäller att finna rätt väg för just mitt kar och mina fiskar.......fast ännu är jag ju inte framme......

                  ser verkligen framemot bröllopet, den förste av mina söner som gifter sig.

                  Men sedan längtar jag efter hösten när sommarhus är stängda och båtar upptagna och akvarierna får ta mer tid.
                  Förstod att du börjar tänka på en ny diskus era, hoppas vi får följa med även denna gång.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Måste också få skriva ett inlägg. Ruggigt fina diskus, akvarium och toppen fina amatörfoto. Måtte fiskarna nu hålla sig friska framöver.
                    Du är alltid välkommen att skriva inlägg Håller med om att diskusarna är vackra och att fotona är tagna av en amatör.....
                    Nu har det funkat fint i det nya karet, men är ju fortfarande lite orolig..... det känns liksom en balansgång på lina, det behövs så lite för att ramla ner.

                    Men nu ser det bra ut, fiskarna är pigga och med hela tiden allihop.

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Japp, solen har gått ner och det är mörkt ute... var tog de ljusa sommarnätterna vägen. Jag har satt mig tillrätta framför de stora diskusarnas kar. Och hade jag inte vetat bättre så får jag för mig att fiskarna nästan ber om att få bli fotograferade.....så här kommer en hög foton igen. Inget mästerligt, men inget helkast heller så ni får se allihop...

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 188C4A76-F62B-4AAF-9D57-7AA7765F6F18.jpeg
Visningar: 156
Storlek: 527,8 KB
ID: 2390051
                      De är verkligen superfina! Färgerna är så läckra.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Jag skriver bara

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Inger, nu när du har lämpligare vatten för Discus än tidigare funderar du aldrig på att testa dem igen då?

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Inger, nu när du har lämpligare vatten för Discus än tidigare funderar du aldrig på att testa dem igen då?
                            Nej, jag åkte sån känslomässig berg å dalbana då och vill inte utsätta mig för det igen.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Okej, det kan jag förstå.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Inget nytt på diskusfronten....

                                eller ja, det händer ju något hela tiden......Duke, störste hanen i karet, har lämnat Lady...... Varför vet jag inte och har ny tjej. Nu är det leopard nummer tre i storlek som skall testas. De har samma rot som tidigare i samma hörn som tidigare bara i nytt kar. Putsar roten frenetiskt ...

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0008.JPG
Visningar: 102
Storlek: 653,9 KB
ID: 2390384

                                och Dukes tidigare mö får snällt stå och titta på......

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0009.JPG
Visningar: 101
Storlek: 543,6 KB
ID: 2390385

                                Förvrigt är Snake fortfarande singel sedan Lea dog, finns ju två lediga leopardhonor men ingen verkar falla Snake i smaken, men han håller fortfarande sin rot.
                                Snakeskin nummer tre har växt otroligt och är nu jämnstora med Snake (men har ju ännu inte fått något namn) och så har vi ju snoken och Bridget , de två lite mindre diskusarna som håller ihop, men jag har ännu inte sett någonting som gör att jag kan könsbestämningen snoken, frågan är om han inte är en flicka..... men som sagt bara en vild gissning....

                                Så tillbaka till mitt utatalande i början av inlägget, inget nytt i karet, är ju det att jag tack och lov inte ser någon sjukdom i karet, alla verkar friska och pigga, äter och simmar...
                                Men jag vet ju inte om jag vågar pusta ut än.... Imorgon kommer mina senaste beställda diskusar till Stork Zoo, så nu kommer ju nästa fråga.... När vågar jag ta hem de nya?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...