550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #46
    Så gott med spirande kontakter i forumet. Visst är det härligt med våra dialoger här, men att sedan ses i verkligheten ger en helt ny dimension på kontakten. Ni kommer att ha en helskön träff! Sedan Thomas vill jag gratulera dig till vackra diskusar som du tagit så fina bilder på.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #47
      Hej Johnny , jo du kontakten här är jättetrevlig, men det blir ju ännu bättre om man ses på riktigt också , ser verkligen framemot att få träffa Mats . Jag har dessutom bokat helgen 6-8 april för att träffa massor av framtida akvarievänner, funderar på om jag inte även skulle till Ullared i slutet av april, men tänker att jag väntar på att anmäla mig dit tills mina diskusar har kommit hit, blir lätt mycket på en gång....

      igår efter jobbet flyttade jag ett akvarium....mitt 140 liters, till övervåningen....det tar lite tid, på lördag blir det till att flytta 375 liters sedan kan jag äntligen ställa mitt nya kar på plats..... tur att man har diskusarna att se framemot, för detta projekt kräver en hel del förarbete.....

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #48
        Ja, så kul att du å Mats inte bor så långt ifrån varann, tippar på att det blir massor av roligt surr- framförallt discus-surr

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          #49
          Jag hoppas du har rätt Inger. Känns ju lite som jag skall få träffa en kändis hoppas jag kan hålla mig cool och inte ber om autograf

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            #50
            Det vore härligt ändå, om du bad om autograf

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              #51
              Det var en smiley på slutet som av okänd anledning försvann!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #52
                Varför vara cool, Thomas? Kör på med autografblocket!
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  #53
                  Exakt!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    #54
                    Som sagt, varför försöka vara cool......det lyckas jag ju aldrig med annars....

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #55
                      Bara så du vet, Thomas, jag tar 7 500:- plus moms i timmen.

                      Skojar bara, såklart!

                      Jag har tittat på lite grejer, grenar och rötter, som jag tror kommer att sitta fint i ditt kar - men du väljer stuffet!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #56
                        Ursprungligen postat av Ekenberg
                        Jag hoppas du har rätt Inger. Känns ju lite som jag skall få träffa en kändis hoppas jag kan hålla mig cool och inte ber om autograf
                        Tror inte alls att du behöver vara cool Thomas. Jag känner inte Mats personligen utan endast under tio år här på Zoopet.
                        Min uppfattning om Mats är: den snällaste och mest hjälpsamma "teddybjörn" (menas som snäll) som finns, som gillas av många eftersom han går sin egen väg gällande akvarieskötsel - men kanske inte gillas av alla just därför. Han kommer förmodligen att tycka det är skitkul att få besök av dig, jag vet det

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • miiaoo
                          • January 2006
                          • 2815

                          #57
                          Å, det låter så kul, att ni ska träffas och gagga inredning! Det kan man kalla dejt med akvaristiska vibbar! Hyfsat avis faktiskt, så himla kul!
                          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                          Kika gärna in i min dagbok!

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            #58
                            Inger, jag har ju inte känt någon av er härliga människor här mer än en knapp månad ännu.....men jag har varit med i flera andra forum tidigar....och aldrig mött denna vänskapliga ton och hjälpsamhet som existerar här, helt otroligt. Så jag hoppas verkligen att få träffa flera av er även utanför forumet.
                            ser verkligen framemot både att träffa Mats och att få fortsätta lära känna er andra och lära mig massor......

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              #59
                              Emma, det skall bli jätte kul.....det är ju som du skrev i din tråd, det är inte så lätt att prata med kompisar eller arbetskamrater, de är ju inte intresserade. Här hemma är det ju ingen som förstår min passion av sönerna och min mor förstår inte varför jag skaffar mig så mycket extra jobb.... så att träffa människor med samma intresse är ju ett jätte lyft. Ja, bara att hitta detta forumet har ju gett hobbyn en helt ny dimension. Så Emma, hör bara av dig när du är i Göteborg så kan vi ju prata akvarium.....

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                #60
                                Ursprungligen postat av Ekenberg
                                Inger, jag har ju inte känt någon av er härliga människor här mer än en knapp månad ännu.....men jag har varit med i flera andra forum tidigar....och aldrig mött denna vänskapliga ton och hjälpsamhet som existerar här, helt otroligt. Så jag hoppas verkligen att få träffa flera av er även utanför forumet.
                                ser verkligen framemot både att träffa Mats och att få fortsätta lära känna er andra och lära mig massor......
                                Ja det är en vänskaplig ton här som gör det trevligt och gemytligt, men tonen är ju inte annorlunda än de enskildas attityd. Där är du ju själv med och bidrar till den positiva stämningen på forumet. Jag är säker på att ni får en trevlig stund tillsammans, du är ju också en erfaren akvarist dessutom och har mycket att bidra med.
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...