550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av ted64

    Har aldrig haft diskus har alltid tyckt de va tråkiga för där "händer" inget dom bara är där typ..... visst är dom snygga men tycker om när det händer grejor i karen. Men efter din tråd så har jag ändrat lite i uppfattning om det (tror jag )
    Detta är något jag ofta läser men aldrig upplevt under mina år med diskus. De är ständigt aktiva och visar upp sig för varandra för att bevaka sin plats i hierarkin.

    Lämna en kommentar:


  • ted64
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tack Tommy , ja har du haft diskus vet du att det kan vara en berg och dal bana, men att det också är en fisk som ger otroligt mycket tillbaka när de trivs.
    Jag skall allt försöka med lite film här under helgen . Men funkar det inte lätt och utan problem får ni nöja er med foto. Detta blir tredje gången gilt så att säga. Hatar teknik och har inget tålamod om jag inte förstår,
    en riktigt skön lördag nu.
    Har aldrig haft diskus har alltid tyckt de va tråkiga för där "händer" inget dom bara är där typ..... visst är dom snygga men tycker om när det händer grejor i karen. Men efter din tråd så har jag ändrat lite i uppfattning om det (tror jag )

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Tack Tommy , ja har du haft diskus vet du att det kan vara en berg och dal bana, men att det också är en fisk som ger otroligt mycket tillbaka när de trivs.
    Jag skall allt försöka med lite film här under helgen . Men funkar det inte lätt och utan problem får ni nöja er med foto. Detta blir tredje gången gilt så att säga. Hatar teknik och har inget tålamod om jag inte förstår,
    en riktigt skön lördag nu.

    Lämna en kommentar:


  • ted64
    svarade
    Har precis plöjt igenom din tråd kan inte mer än tacka för en underbar läsning om din resa med diskusar...känner igen mig själv i mycket av det du har skrivit, nästan så du t o m har fått mig sugen på o ha lite diskusar fortsätt gärna o uppdatera med någon film nu när du har lärt dig det....
    mvh
    Tommy

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Snälla du, filma! Du vet ju numera hur du lägger upp filmer på YT
    Skall försöka filma

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Så fint det blivigt, måste ju bara komma förbi och titta någon dag
    Har inte set det sen ni började bygga upp lokalen.
    Är jag bara där är du alltid välkommen

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Skulle naturligtvis vara

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Tänkte på en grej till...
    I och med att jag initialt inte tänker ha några växter, förutom Anubias (som jag tänker mig att applicera som slingrande "lianer" kring några "stammar"), i 720-baljan, så kan kanske lite sötvattenstång, Java och Cryptocoryne vara fint i ditt 540 när vi drar igång ditt kar?
    Jag är i nedsläcknings-mode nu och tänker att det är synd att slänga massor av fina växter, de kan ju få växa vidare i din 540-burk...

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0038.jpg Visningar:	0 Storlek:	420.9 kB ID: 	2412378
    Underbart, mottages med glädje

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Thomas, är burken tät?
    Burken är tät

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Så fint det blivigt, måste ju bara komma förbi och titta någon dag
    Har inte set det sen ni började bygga upp lokalen.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Tänkte på en grej till...
    I och med att jag initialt inte tänker ha några växter, förutom Anubias (som jag tänker mig att applicera som slingrande "lianer" kring några "stammar"), i 720-baljan, så kan kanske lite sötvattenstång, Java och Cryptocoryne vara fint i ditt 540 när vi drar igång ditt kar?
    Jag är i nedsläcknings-mode nu och tänker att det är synd att slänga massor av fina växter, de kan ju få växa vidare i din 540-burk...

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0038.jpg Visningar:	0 Storlek:	420.9 kB ID:     	2412378
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 10 January 2020, 16:42.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Thomas, är burken tät?

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ser verkligen fint och prydligt ut det hela. Håller med om att det skulle vara fint att få se ”live” liksom hos några andra på forumet..

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Ser så gött ut i den lokalen. Även jag är super nyfiken på att få knacka på dörren. Hoppas på en ny Zoopet träff framöver, men förhoppningsvis skall jag på ditt håll innan dess. Börjar dra i Nol begäret också.
    Då är det bäst att planera in en resa, Kent pratar om att avsluta sin era också. Det har han ju visserligen gjort ett tag men det sista rycket säger är att det blir denna vår.....

    Jag börjar planera nu, 8 mars ser lovande ut men får kolla lite till Men åter igen, ni är alla välkomna när ni har vägarna förbi. Jag är ju där en stund varje dag.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ser så gött ut i den lokalen. Även jag är super nyfiken på att få knacka på dörren. Hoppas på en ny Zoopet träff framöver, men förhoppningsvis skall jag på ditt håll innan dess. Börjar dra i Nol begäret också.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...