550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Hella 40
    svarade
    Älskar och läsa din tråd

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Känns bra nu, tror också lusten kommer tillbaka snart . Känns som sagt rätt skönt att ha landat och ha planen klar...
    Vad härligt att höra!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Karen ser jättefina ut! Vilken lyx att ha dom i vardagsrummet.
    hade jag sköljt över 100 kg sand och flyttat massor av akvarium, hade jag varit trött på akvarium i flera veckor frammåt. Tror att du kommer hitta tillbaka till det roliga igen när allt landat lite
    Känns bra nu, tror också lusten kommer tillbaka snart . Känns som sagt rätt skönt att ha landat och ha planen klar...

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Karen ser jättefina ut! Vilken lyx att ha dom i vardagsrummet.
    hade jag sköljt över 100 kg sand och flyttat massor av akvarium, hade jag varit trött på akvarium i flera veckor frammåt. Tror att du kommer hitta tillbaka till det roliga igen när allt landat lite

    Lämna en kommentar:


  • Hella 40
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Suck....

    ja det blev faktiskt inte mer än vattenbyten, sedan tog ork och lust slut. Men visst, det får bli foton från skitiga kar idag då.

    Först mina två i vardagsrummet som skall vara kvar men inredas på nytt. Så här går nu blandad fisk och växter av alla möjliga slag... i början hade jag problem med växter men nu har jag mer än vad jag behöver...

    Klicka på bilden för större version

Namn: 406DEBB5-B73B-4FE0-A26A-3FC2FA07DE54.jpeg
Visningar: 216
Storlek: 287,3 KB
ID: 2428426
    mina 540 väldigt skitiga, i de med mest alger går mina små diskus samt nyckelhål och lite tetror och corydoras nu, det hade jag tänkt tömma idag men han inte så långt.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 7166518A-686B-4270-85F1-6A5F1A8C95E5.jpeg
Visningar: 217
Storlek: 618,3 KB
ID: 2428423
    Klicka på bilden för större version

Namn: 44C6988C-3532-421E-80BA-6B30B436502C.jpeg
Visningar: 200
Storlek: 587,9 KB
ID: 2428424
    Klicka på bilden för större version

Namn: 63020669-4EA0-4AD0-9D4F-30D497E79C6D.jpeg
Visningar: 205
Storlek: 590,5 KB
ID: 2428425
    Klicka på bilden för större version

Namn: F02F6C2F-A53A-4869-AA5F-96719EF2307B.jpeg
Visningar: 204
Storlek: 527,3 KB
ID: 2428427
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1C5D674B-34FE-4C6F-B9E4-A81BF7F5DBBB.jpeg
Visningar: 203
Storlek: 643,6 KB
ID: 2428428
    Klicka på bilden för större version

Namn: 3BF38D0F-A674-4F42-AC36-29AE42EA7985.jpeg
Visningar: 202
Storlek: 615,2 KB
ID: 2428429
    i de andra går de stora diskusarna av olika färg samt tetror och corydoras. Diskusarna är lite randiga och bleka för jag är precis klar med vattenbytet här.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368

    Glad för tetrorna, men ingen glädje eller stolthet i mina andra rekommendationer känns mer som att livserfarenhet bör och ska överföras, men den kan inte förankras förrän mottagaren är mottaglig. Har sett samma process hos flera här på Zoopet.
    Så är det ju, när man är mitt i det känner man inte riktigt var gränsen går..... gäller ju mycket. Men rätt har du haft.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ser kanon ut, Thomas!
    Ännu är inget klart.... men tackar för det.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Utan att du nu blir allt för stolt.... Ja, du har haft rätt i allt du sagt. Tetrorna du rekommenderade har fungerat klockrent och ja du så att tre kar var optimalt. Jag behöver bara mycket mer tid på mig sedan kommer jag fram till samma sak.....
    Glad för tetrorna, men ingen glädje eller stolthet i mina andra rekommendationer känns mer som att livserfarenhet bör och ska överföras, men den kan inte förankras förrän mottagaren är mottaglig. Har sett samma process hos flera här på Zoopet.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ser kanon ut, Thomas!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Karen ser ju jättefina ut trots att de inte är färdiga!
    Tack, fiskarna mår bra och det är ju huvudsaken

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    PS: har inte sett melodifestivalen på minst 15 år...
    Jag har ännu aldrig missat något.....
    så nu kör vi....

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Karen ser ju jättefina ut trots att de inte är färdiga!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Det är lite märkligt att många säger/tycker att ett kar är skitigt för att det är alger på rutan, det är ju inte alls skitigt, det mår hur bra som helst!
    Att du nu har flyttat och "dumpat" fisk och växter i olika kar kanske är det bästa du gjort på länge, inget pill bara låta dem vara i fred.
    Har för mig att jag i ett inlägg för länge sedan skrev att tre kar är det optimala om man ska fungera i övrigt, nu har du landat
    Utan att du nu blir allt för stolt.... Ja, du har haft rätt i allt du sagt. Tetrorna du rekommenderade har fungerat klockrent och ja du så att tre kar var optimalt. Jag behöver bara mycket mer tid på mig sedan kommer jag fram till samma sak.....

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    PS: har inte sett melodifestivalen på minst 15 år...

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Det är lite märkligt att många säger/tycker att ett kar är skitigt för att det är alger på rutan, det är ju inte alls skitigt, det mår hur bra som helst!
    Att du nu har flyttat och "dumpat" fisk och växter i olika kar kanske är det bästa du gjort på länge, inget pill bara låta dem vara i fred.
    Har för mig att jag i ett inlägg för länge sedan skrev att tre kar är det optimala om man ska fungera i övrigt, nu har du landat

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...