550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Trist att du har kvarstående problem men skönt ändå att du verkar positiv och har tillförsikt. Jag har verkligen saknat dig på forumet!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt med en uppdatering Thomas! Det ser ut som att du och hunden har haft en fin sommar! Känner du dig helt återställd nu?
    Hej. Nej egentligen inte, känner mig trött och blir lätt andfådd. Går regelbundet till läkaren. Men jag har ju ett jobb som kräver mest hjärna och den funkar tack och lov. Men förövrigt är allt lite jobbigt än innan . Men va sjutton, dumt att klaga.... jag kommer tillbaka och blir bättre bara att det tar lite tid.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Kul att höra av dig
    Tack, jag kommer med hösten

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med en uppdatering Thomas! Det ser ut som att du och hunden har haft en fin sommar! Känner du dig helt återställd nu?

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Kul att höra av dig

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej på er forum vänner, ja nya som gamla...

    ja det var ju ett bra tag sedan. Men det är faktiskt första helgen hemma på åtta veckor.
    ja det är inte så att jag varit borta åtta veckor konstant inte, utan både arbete och vattenbyten har gjorts emellanåt . Men annars har jag mest varit ute i skog och mark med min lilla van och hund.

    men som sagt nu är det akvarietvättar helg. Det har ju bara blivit vattenbyten under de senaste tre månaderna så nu behövs allt lite mer än så. Fortfarande är det fyra kar igång men tanken är att det skall bli tre de närmaste dagarna. 25 diskus har klarat sommaren så tio av de curilenquer är kvar och tio av de andra, bara två av de ursprungliga tolv dock.... de blev aldrig riktigt återställda efter min överdosering av cloramin T i våras. Ja och sedan är det fem kvar av mina egenodlade. Annars är det nästan som förut, coridorasen lever och frodas, dock har mina goldstripes ännu inte fått avkommor. En Ivanacara Adoketa hane har tyvärr dött, så två hanar kvar och tre honor. Nyckelhålcikliderna är kvar och jordätarna, många av tetrorna är ju kvar de också men de har minskat i antal under sommaren så jag funderar på om diskusen äter tetror när de får mindre av oxen....

    Ja några akvarieblider blir det inte idag, men ett foto på mig njutande i solen denna fantastiska sommar kan jag ju bjuda på. Ha det bra alla ni duktiga akvarister. Klicka på bilden för större version

Namn: A0BB12E0-3B87-491D-89EE-AF2C356ABCFB.jpeg
Visningar: 470
Storlek: 399,6 KB
ID: 2431537 Klicka på bilden för större version

Namn: 7FC24087-26F8-43E3-BDBC-451AD9089199.jpeg
Visningar: 441
Storlek: 425,6 KB
ID: 2431538

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Thomas - vet att du brukar vara ute på sjön mycket så här på sommaren men vill ändå titta in här och fråga hur du mår nu efter corona samt hur det funkar i karen.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fint att höra ifrån dig. Hoppas du snart är återställd.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Krya på dig efter bästa förmåga. Denna paus är kanske just precis vad dina fiskar och kar behöver.
    Senast redigerad av c90368; 08 May 2021, 19:13.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej igen. Jag återhämtar mig, men det tar lite tid. Tränar lungor för att bli av med andfåddheten, tröttheten släppte i slutet av förra veckan men är tillbaka igen... en mycket knepig sjukdom. Själva Corona sjukan kändes lite som en kraftig influensa men sedan tröttheten och problem med andningen i nästan en månad efteråt. Förra veckan började jag jobba igen och nu känns ju allt rätt ok. Har inte gjort något mer med akvariumen än vattenbyten men alla fiskar mår bra. Biscotti växer busar och är helt underbar.... så livet går vidare, just akvariumen får putta och gå tills hösten kommer för nu är det alla andra saker som får ta den energi jag kan uppbringa .
    så, vi hörs när tid finns.... kram

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hej igen. Tittar bara in med en hälsning och hoppas att du är frisk nu.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack för beskrivningen av pudel. Tycker den översta bilden är underbar! Det ser ut som han försöker göra sin mest oskyldiga min .

    Tråkigt att du åkte på corona men fint att höra att du återhämtar dig. Sköt om dig!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Tråkigt med covid, men skönt att höra att du börjat återhämta dig och inte blev allvarligt sjuk!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Är Biscotti en mellanpudel? Vi har tankar på att köpa en mellanpudel om ca ett år. Då tror jag att det skulle funka rent praktiskt med våra jobb (båda kan jobba en del hemma så vi skulle kunna saxa ihop det så hunden inte behöver vara ensam så mycket) och att barnen inte är för små utan att den äldsta till och med kan hjälpa till lite. Jag har haft en lång paus från hund och längtar verkligen efter att ha en igen.
    Hej.

    utsäkta min frånvaro, covid drabbade även mig men är långsamt på väg tillbaka igen.

    japp en mellan pudel. Jag har haft två schäferhundar innan men valde att byta ras nu. Jag tycker om hundar man kan jobba med och som vill lära sig. Schäfer var ju enastående på detta och hade viljan att göra rätt..... Biscotti, pudel.... ja där har jag intrycket att han fattar direkt och lär sig fortare än schäfer. Men att han använder sin intelligens mer till att inte göra som jag tänkt utan snarare få mig att göra vad han tänkt...

    Jag känner att Biscotti älskar att dressera mig snarare än tvärt om. Så om en schäfer njuter av attt göra mig nöjd så njuter en pudel av att få dig att skratta. Biscotti är en smart pajas och pudel kan med det varmaste rekommenderas....

    Klicka på bilden för större version

Namn: A8491851-0182-4F44-8184-5499097D23A1.jpeg
Visningar: 323
Storlek: 527,6 KB
ID: 2429824
    Klicka på bilden för större version

Namn: A0D9263B-D627-4C16-934C-62B6AD7223B1.jpeg
Visningar: 333
Storlek: 1,70 MB
ID: 2429823
    Klicka på bilden för större version

Namn: E124FFF7-7AA6-4C99-87F1-B343B5D58FBA.jpeg
Visningar: 332
Storlek: 508,6 KB
ID: 2429825
    Klicka på bilden för större version

Namn: C113B5CC-86E4-4FA6-BCEF-9B21CB00CF1E.jpeg
Visningar: 330
Storlek: 558,7 KB
ID: 2429826

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Är Biscotti en mellanpudel? Vi har tankar på att köpa en mellanpudel om ca ett år. Då tror jag att det skulle funka rent praktiskt med våra jobb (båda kan jobba en del hemma så vi skulle kunna saxa ihop det så hunden inte behöver vara ensam så mycket) och att barnen inte är för små utan att den äldsta till och med kan hjälpa till lite. Jag har haft en lång paus från hund och längtar verkligen efter att ha en igen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...