550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Hallå Bluewing. Kul att se att du är med igen.Det var ju din tråd som gav mig lusten att pröva Diskus från första början.

    Mat ja, det är ett problem, jag har testat allt men tyvärr magrar mina diskusar av snabbt när jag försöker med annat än oxhjärta. Och sedan Stork zoo stängde här i Göteborg är det svårt att få tag i bra oxhjärta. Foder av oxhjärta med hög kvalitet förorenar inte vattnet så snabbt som den jag nu hittar, den faller sönder snabbt och grumlar väldigt. Så som sagt har nu testat allt men mina diskus vill ha oxhjärta även om det nu är en sämre än den som Stork zoo hade…. Försöker göda dem nu så det blir många vatten byten nu.
    Kul att se dig också. Tack för svar!
    Det är ju lite bökigt att de så himla lätt snöar in och fastnar på ett foder.
    Senast redigerad av Bluewing; 01 February 2022, 17:47.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Uppskattar också att du är tillbaka på Zoopet Ekenberg. Gillar din tråd och dess inlägg.
    Satan vad vacker diskus du visar upp i inlägg 3766, den till vänster är ju riktigt ståtlig.
    Hallå ICC. Ja jag tog en timeout, fiskarna är kvar men intresset har inte funnits där på samma sätt som tidigare. Men har saknat er alla på forumet. Så även om jag kanske inte kommer vara här varje dag så kommer det bli någon gång i veckan.

    Nu använder jag ju min telefon och bilderna kommer på rad uppifrån och ner så tyvärr vet jag inte riktigt vilken firre det är du tycker ser bra ut. Själv tycker jag att de är lite magra nu men jobbar på att göda upp dem igen.


    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så himla gött att höra att det vänt för dig och att du börjar bli den du trivs att vara igen. Underbara bilder som både väcker minnen och sug. Vad kör du med för foder till dina fina diskusar?
    Hallå Bluewing. Kul att se att du är med igen.Det var ju din tråd som gav mig lusten att pröva Diskus från första början.

    Mat ja, det är ett problem, jag har testat allt men tyvärr magrar mina diskusar av snabbt när jag försöker med annat än oxhjärta. Och sedan Stork zoo stängde här i Göteborg är det svårt att få tag i bra oxhjärta. Foder av oxhjärta med hög kvalitet förorenar inte vattnet så snabbt som den jag nu hittar, den faller sönder snabbt och grumlar väldigt. Så som sagt har nu testat allt men mina diskus vill ha oxhjärta även om det nu är en sämre än den som Stork zoo hade…. Försöker göda dem nu så det blir många vatten byten nu.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Uppskattar också att du är tillbaka på Zoopet Ekenberg. Gillar din tråd och dess inlägg.
    Satan vad vacker diskus du visar upp i inlägg 3766, den till vänster är ju riktigt ståtlig.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så himla gött att höra att det vänt för dig och att du börjar bli den du trivs att vara igen. Underbara bilder som både väcker minnen och sug. Vad kör du med för foder till dina fina diskusar?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Tack Mats, ja det är ju det viktigaste…. Att få ett skönt flow…

    så några foton från 600-karet, här är mina curilenquer och san mehra,

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tack Mats. Ja det känns kul att vara tillbaka. Men nu kör jag lite mer i lugnets tecken…
    Thomas, det spelar ingen roll hur du kör, bara du känner att livet har ett gôtt flow.
    Jag önskar dig allt gott!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Thomas!
    Gôtt att se lite nya bilder. Ser toppenfint ut, tycker jag.
    Härligt att se dig här på forumet igen!
    Tack Mats. Ja det känns kul att vara tillbaka. Men nu kör jag lite mer i lugnets tecken…

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Thomas!
    Gôtt att se lite nya bilder. Ser toppenfint ut, tycker jag.
    Härligt att se dig här på forumet igen!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt med bilder Thomas! Jag tycker dina kar ser bra ut fortfarande! Ha en fin helg
    Tack , själv skäms jag allt lite…. Nu skall jag ut i regn och rusk…. Foto på 600 kommer i morgon.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja, så ser det ut idag. Nyckelhålcikliderna missade jag visst…. De är framme nu men de får komma vid senare tillfälle.

    i det ena karet går ju mina tre små som blivit rätt stora och en cobolt diskus samt en Redspotted greende två fick tidigare i karet brevid men var lite mobbade så sedan några månader får de få med de små och de har gjort dem gått,

    I det andra är det butterfly och pricken som är det styrande paret . De ligger ofta rom men det blir inte så mycket mer sedan är det.
    sedan är det ju cobolt , RT och Leopard..

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med bilder Thomas! Jag tycker dina kar ser bra ut fortfarande! Ha en fin helg

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja det är karen i vardagsrummet, inte mycket växter och det ser ju rätt tomt ut på fisk också
    men det finns allt lite fisk kvar om man går närmare syns de lite bättre….

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej på er, och tack för alla glada tillrop.

    Ja här i Göteborg är det ett riktigt vattenbytar väder, grått och regnigt ute så långpromenaden med Biscotti blir ingen njutning idag.

    Mina kar är jag ju inte direkt stolt över just nu, men eftersom jag lovat lite bilder så får det bli på kar med eftersatt vår och kärlek…

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härlig läsning!
    Det skall bli kul att få se hur karen och fiskarnas ser ut.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...