550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Hej på er forum vänner, ja nya som gamla...

    ja det var ju ett bra tag sedan. Men det är faktiskt första helgen hemma på åtta veckor.
    ja det är inte så att jag varit borta åtta veckor konstant inte, utan både arbete och vattenbyten har gjorts emellanåt . Men annars har jag mest varit ute i skog och mark med min lilla van och hund.

    men som sagt nu är det akvarietvättar helg. Det har ju bara blivit vattenbyten under de senaste tre månaderna så nu behövs allt lite mer än så. Fortfarande är det fyra kar igång men tanken är att det skall bli tre de närmaste dagarna. 25 diskus har klarat sommaren så tio av de curilenquer är kvar och tio av de andra, bara två av de ursprungliga tolv dock.... de blev aldrig riktigt återställda efter min överdosering av cloramin T i våras. Ja och sedan är det fem kvar av mina egenodlade. Annars är det nästan som förut, coridorasen lever och frodas, dock har mina goldstripes ännu inte fått avkommor. En Ivanacara Adoketa hane har tyvärr dött, så två hanar kvar och tre honor. Nyckelhålcikliderna är kvar och jordätarna, många av tetrorna är ju kvar de också men de har minskat i antal under sommaren så jag funderar på om diskusen äter tetror när de får mindre av oxen....

    Ja några akvarieblider blir det inte idag, men ett foto på mig njutande i solen denna fantastiska sommar kan jag ju bjuda på. Ha det bra alla ni duktiga akvarister. Klicka på bilden för större version

Namn: A0BB12E0-3B87-491D-89EE-AF2C356ABCFB.jpeg
Visningar: 469
Storlek: 399,6 KB
ID: 2431537 Klicka på bilden för större version

Namn: 7FC24087-26F8-43E3-BDBC-451AD9089199.jpeg
Visningar: 439
Storlek: 425,6 KB
ID: 2431538

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Kul att höra av dig
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Vad roligt med en uppdatering Thomas! Det ser ut som att du och hunden har haft en fin sommar! Känner du dig helt återställd nu?

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av c90368
          Kul att höra av dig
          Tack, jag kommer med hösten

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Vad roligt med en uppdatering Thomas! Det ser ut som att du och hunden har haft en fin sommar! Känner du dig helt återställd nu?
            Hej. Nej egentligen inte, känner mig trött och blir lätt andfådd. Går regelbundet till läkaren. Men jag har ju ett jobb som kräver mest hjärna och den funkar tack och lov. Men förövrigt är allt lite jobbigt än innan . Men va sjutton, dumt att klaga.... jag kommer tillbaka och blir bättre bara att det tar lite tid.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Trist att du har kvarstående problem men skönt ändå att du verkar positiv och har tillförsikt. Jag har verkligen saknat dig på forumet!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Trist att du har kvarstående problem men skönt ändå att du verkar positiv och har tillförsikt. Jag har verkligen saknat dig på forumet!
                Tack igen. Ja vi får väl se hur aktiv jag kommer bli i forumet. Men jag har massor att läsa och det skall bli en njutning. Just med mina fiskar och kar känns det som jag kommit in i lunket. Ju mindre jag gör desto bättre funkar det.....

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Låter bra! Tyvärr har ju ca två månaders inlägg i trådarna försvunnit i och med serverkrashen så många uppdateringar är ju borta.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vad hände förresten med bilderna på dig och hunden i några inlägg upp? Nu är det väl istället Christians aquascape som syns?

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det vore fantastiskt skoj om du har tid och lust att beskriva läget med Discusarna nu. Några bilder skulle inte skada

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Hej Ekenberg,
                        Hoppas det det är okay med dig och karen. Vore kul att ha dig tillbaka här på forumet lite då och då. Gillade dina spännande äventyr i akvarievärlden. Berätta gärna lite om dina akvarium och fiskar.
                        Jag har själv varit dålig på att uppdatera Bunker tråden, så vi får bättra oss så Nando slipper köra sin monolog och att forumet får lite liv igen.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Jag instämmer!

                          Kommentar

                          • Geraxy
                            • November 2020
                            • 20

                            Det där med att låta karet vara och sköta sig själv, det har för mig varit det bästa tipset jag fått.
                            Vi uppskattar alltid bilder på Karen när tid finnes.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Thomas - om du tittar in här ibland fortfarande vore det jättetrevligt med en kort uppdatering. Jag saknar dig på forumet, hoppas att du mår bra och önskar dig en god fortsättning på det nya året.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Hakar på med samma önskan om god fortsättning och en nyfikenhet vad som händer.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...