Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Bra att en är framme i alla fall.

Hur går det för Patric och Marie? Har tänkt mycket på dem och det som hände. Måste ju kännas otroligt tungt att ta nya tag.

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Så då var iallafall en av Ivanacara framme, honan tror jag, känns bra men var är hanen.....

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Härligt Thomas att du slog till!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawi_forever

Det var bara en tidsfråga. Så du trilla dit. Välkommen till "Mörka sidan".

Nästa steg är F1:or eller vilda (Vilda går dock inte få tag på nu av Aulonocara. Nästan tvärstopp). Men det finns en som har väldigt fina F1:or.

/May the force be with you
    Hahaha, ja vi får väl se. Lutar åt att Malawin skall få bo i 720 och i så fall blir det nog bara en grupp delfiner som tillförs. Men som sagt, med mig vet man aldrig....
    På ett sätt har jag ju avslutat detta kapitel, men på andra sätt är det trettio år av mitt liv.....malawi är en otroligt spännande ciklid som har otroliga beteenden att studera, samtidigt som de är sagolikt vackra .....

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Jaha, då gjorde han det igen.....den där Ekenberg .....

Inhandlade ett 720 idag, men med hämtning om först en månad. Ja om jag inte vill ha det fortare. Med akvariumet kommer ju ett gäng enastående vackra Aulonocara av olika slag, ja så blev man med malawiciklider igen då. jag får fundera lite på detta nu, göra som jag brukar, hitta på planen efter utfört dåd..

Annars inget nytt, hade bara kort besök i lokalen med matning, men allt såg bra ut. Hemma ja där gör jag vattenbyte nu. Fortfarande inga Ivanacara Adoketa i sikte, tredje dagen de ej synts till. Hoppas de kommer fram efter vattenbytet annars blir jag kanske tvungen att börja leta. Nå väl....
    egentligen var det inte vattenbytardag idag, men eftersom jag tänkt mig att åka till sommarstugan imorgon och vara borta några dagar så kör jag lite i förebyggande syfte så att säga.

Skall ta en liten paus nu så att säga, och ta mig en funderare på vad jag skall ha 720 till... Kanske skall det få vara Malawi kar till jag bestämt mig.....eller skall det få simma runt smådiskus i hela 720 , eller är det där hantlarna skall få husera.

Rätt sköna problem dock

Kommentera:

Sparar...
X