550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Snake och Lady har börjat intressera sig för sin kon i deras nya kub

    Klicka på bilden för större version

Namn: E0615B37-AC5E-420F-B3F9-3D1BDB1297A2.jpeg
Visningar: 153
Storlek: 518,2 KB
ID: 2407977

    Klicka på bilden för större version

Namn: EC3B8887-4DBC-4185-852A-5B4D4C9E1CE4.jpeg
Visningar: 165
Storlek: 498,8 KB
ID: 2407978

    Klicka på bilden för större version

Namn: 04E5D1E9-AABF-456F-A00B-700FD761F658.jpeg
Visningar: 151
Storlek: 526,4 KB
ID: 2407979

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    När man talar om trollen.... nu börjar de komma fram, två står fortfarande och trycker, men åtta simmar runt i en liten klump. Jag vågar inte gå närmare utan sitter kvar ....

    Klicka på bilden för större version

Namn: 8D5B29EC-7DA3-4E91-BA55-6013961347B6.jpeg
Visningar: 159
Storlek: 517,0 KB
ID: 2407973

    Klicka på bilden för större version

Namn: FEE207AE-4B2C-4164-896E-C8BF2103AC80.jpeg
Visningar: 156
Storlek: 529,4 KB
ID: 2407974

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Körde halvdag på jobbet idag....skönt.

    sitter nu i lokalen och tittar på ett tomt 600 liter, vet ju att det är tio stora diskus i karet men inte så att man ser dem. Dolkstickstetrorna har karet nästan dör sig själva.
    Diskusarna har bestämt sig för att gömma sig idag. Igår när jag släppte i dem simmade de runt. Men idag har de parkerat sig bakom rötter och växter.
    Dår se hur lång tid det tar innan de är framme igen...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Japp! Nu kör vi!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad fina de är! Gick det bra med 600-baljan?
    Allt tar lite mer tid än jag tror. 600 är klart och fiskarna simmar där.... men blev klar för en timme sedan. Så inga kort ikväll. Två lek kuber är också klara. Imorgon är tanken att malawikaret skall fixas och sedan skall invånarna flytta in under helgen. Så ser planen ut. Men som sagt 600 är klart.
    ganska spännande att se när man sätter tillbaka fisken i ett kar de gick i för en månad sedan. De hittar snabbt sina ställen, samma ställen som de hade tidigare. Så i helgen blir det att studera individerna . Förhoppningen är ju att rödturkos hane skall välja en rödturkos hona och att bröderna blå äntligen skall finn sig en partner.
    Duke och Duckface går i en kub och Snake och lady i den andra. Om jag hinner skall några av paren hemifrån också flyttas över, nu är det höst, nu kör vi

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad fina de är! Gick det bra med 600-baljan?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Sitter i lokalen....väntar på att 600 liter skall fyllas upp. De flesta karen är släckta nu endast de två närmast 600 lyser fortfarande. Där jag tar vattnet ifrån. Fiskarna får flytta imorgon. Allt är lugnt bara pumparnas surr och vattnets porlande.

    Min diskushonor Randy, hon som var konstant stressrandig ja det är hon inte längre ....

    och röd turkos hanen är lika vacker som alltid. Han är däremot inte så van vid mitt fotograferande, så då blir han stressrandig...

    Ha en skön natt nu alla akvarievänner...

    Klicka på bilden för större version

Namn: 02C46C77-92B8-42F3-A01E-4620AB4A802D.jpeg
Visningar: 155
Storlek: 491,5 KB
ID: 2407923

    Klicka på bilden för större version

Namn: B3F5A2AD-E688-4C82-BA42-13EF48942595.jpeg
Visningar: 161
Storlek: 609,5 KB
ID: 2407924

    Klicka på bilden för större version

Namn: 9CA35578-F5E3-4DB3-9353-2E926B3C6C12.jpeg
Visningar: 155
Storlek: 667,0 KB
ID: 2407925

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Manado
    Förstår inte hur du orkar och hinner med så många burkar och projekt, imponerande!
    Att du sen dessutom tar dig tid att uppdatera oss andra med dina upplevelser erfarenheter och tankar tackar man för.
    Vet du, ibland undrar jag själv......

    Kom nyss hem, gjorde vattenbyte i alla kar och tog mig tid att göra rent rutorna också. Tänkte fota lite när de andra karen var släkta. Men när jag väl var klar och skulle fota dog telefonen....suck.

    Men nu är 600 på plats inorgon skall det fyllas bara för att se att det är tätt efter flytten . Sen skall fiskarna flyttas. Får väl se om jag hinner. Parallellt håller jag på att förbereda malwikaret.

    Helt ärligt, jag har för många kar och för många projekt.
    Men det är ju så otroligt kul.... Idag köpte jag rötter... för 450 som skall igång efter 540 som skall igång efter 600 och lite så vid sodan om 720......... hjälp vad sjutton håller jag på med.....

    Men att skriva hör är nog min lilla säkerhetsventil. Jag hör ju själv hur vansinnigt mycket jag har på gång.....
    och det hjälper mig att bromsa lite.....kanske

    skön kväll Manado och alla andra.....

    Lämna en kommentar:


  • Manado
    svarade
    Förstår inte hur du orkar och hinner med så många burkar och projekt, imponerande!
    Att du sen dessutom tar dig tid att uppdatera oss andra med dina upplevelser erfarenheter och tankar tackar man för.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Det skulle nog passa ganska så bra faktiskt. Helgen den 21-22 sep typ!?
    Absolut kör på det......

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Det skulle nog passa ganska så bra faktiskt. Helgen den 21-22 sep typ!?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC

    Läser Din tråd Ekenberg, trots att jag varit frånvarande med annat de sista veckorna.
    Vi håller kontakten angående diskusarna. Fisken och ett besök i lokalen är mer än befogat för att sätta sig i bilen och avverka ett gäng mil.
    Jag kommer nu köra en kloramin t kur i alla mina kar i lokalen samtidigt . Efter den alltså om tio-fjorton dagar skulle jag rekommendera att du kommer. Då är de så parasitfria som jag kan få dem.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    I Curilenquer karet är diskusarna åter en grupp. De verkar som de två dominanta hanarna åter slutit fred. När paren i San Merah karet är flyttade till lekkaren skall Curilenquer få flytta dit tillsamans med de kvarvarande två. Hoppas det skall funka..... Sedan är tanken att smådiskusarna få flytta hem, tanken är att även tio av mina yngel skall få flytta med om allt funkar. Sedan är det ICC som skall få sina och de övriga gissar jag att jag blir av med utan problem.
    Läser Din tråd Ekenberg, trots att jag varit frånvarande med annat de sista veckorna.
    Vi håller kontakten angående diskusarna. Fisken och ett besök i lokalen är mer än befogat för att sätta sig i bilen och avverka ett gäng mil.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Lycka till med allt i veckan! Skönt att den försvunna hanen är framme igen samt att yngel och smådiscus frodas!
    Tack Nando. Ser verkligen fram emot alla projekt jag har på gång, skall bara försöka att lägga band på mig och ta ett i taget

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...