Originally posted by c90368
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
550 liters Discus - Ett brutet löfte
Collapse
X
-
Originally posted by Malawi_forever
Första ser ut som en äldre Elongatus Zimbawe Rocks. OB Zebran skulle jag gissa på vara vildfångad om det inte vore ovanligt med OB i vilda och att man inte får plocka Röd Zebror frekvent. Men snygg är den.
Comment
-
Wow! Skulle aldrig kunna gissa de var Aulonocara. Ännu mindre J. Mamelela. Vad har odlaren använt? Steroider?
Comment
-
Framförallt täckningen på bakre ryggfena. Kroppsform och mycket mer. Men går det inte verifiera så är det bara spekulation. Visst häftigt med en OB hane. Men det betyder inte att avkomman blir OB. De blir troligen blåa och orange om det är en vildfångad. OB är mycket ovanliga i det vilda. Det är inte föräldrarna som styr vad avkomman blir, utan snararae farfar, farmor, morfar och mormor. Och föräldrarna är troligen blå och orange. samt att OB inte är en dominant gen. Snarare tvärtom. Men ibland slår den igenom.
Men du har en snygg firre som jag inte hade sålt om det endast är ett sällskapsakvarium.
Comment
-
Din OB Zebra är grymt snygg. Några vilda eller F1 honor till honom så har du en snygg Zebra grupp. Får du avkomma på han lär du då få veta om den är vild, F1 eller senare, eller odlad.han får bo kvar om inte du känner att du behöver honom.
Comment
-
Jag skall ju förutom allt annat spännande jag har igång hinna hälsa på LAncer under veckan. Han hade ju ett 540 till övers och jag lyckas inte få tätt mitt läckande. Sorry Mats, har nu gjort ännu ett försök men fortfarande sipprar det vatten. Så nu köps Lancers inistället, ditt gamla kar får Johan ge sig på, han pratar om att ta bort hela botten och lägga i en ny. Tror att det är det rätta sättet att laga skadan. Så nu skall allt bara samordnats , Bosse skall också ha in ett 540 i lokalen och Mats gamla skall ut.....Men allt skall ske under veckan är planen, så sedan Mats kan du fundera på när du har tid och lust att starta.
Comment
-
Där läste du nästan mina tankar. Inte Fryeri men jag tror vi är borta vid Lithobates eller liknande.De är nog inte svåra att para med Aulonocara.vackra och friska är de och jag kommer inte odla på dem, inte på någon i detta kar. Ja, om det då inte blir på zebra hanen, det dröjer inte länge förän jag startar ett mbuna kar om jag känner mig rätt. Trotts att jag har sagt nej till mig själv........
Comment
-
Originally posted by Ekenberg View PostJag skall ju förutom allt annat spännande jag har igång hinna hälsa på LAncer under veckan. Han hade ju ett 540 till övers och jag lyckas inte få tätt mitt läckande. Sorry Mats, har nu gjort ännu ett försök men fortfarande sipprar det vatten. Så nu köps Lancers inistället, ditt gamla kar får Johan ge sig på, han pratar om att ta bort hela botten och lägga i en ny. Tror att det är det rätta sättet att laga skadan. Så nu skall allt bara samordnats , Bosse skall också ha in ett 540 i lokalen och Mats gamla skall ut.....Men allt skall ske under veckan är planen, så sedan Mats kan du fundera på när du har tid och lust att starta.
Vi kör igång när du har baljan redo. Vi snackar ihop oss om åt vilket håll du vill ha looken, så kan vi plocka lite stuff här hos mig och ta med oss.
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View Post
Ja, det är nog bäst att byta hela bottenrutan.
Vi kör igång när du har baljan redo. Vi snackar ihop oss om åt vilket håll du vill ha looken, så kan vi plocka lite stuff här hos mig och ta med oss.
Comment
-
Idag blev det bara ett snabbt besök i lokalen. Allt såg bra ut. Tyvärr är de stora diskusarna fortfarande väldigt skygga, förhoppningsvis vänjer de sig snart.
satt lite framför hantlarna, det karet blir mer och mer spännande för varje dag. Kul. Ja och corydorasen i nästan alla kar är väldigt i farten. Hinner inte riktigt med det ännu men jag skulle egentligen ställa iordning ett kar och samlat äggen, i alla fall från vf goldstripe .
Men det får nog vänta någon vecka. Snake och lady putsar sen kona, skulle inte förvåna mig om det är rom där imorgon....
lite foto från hantlarna blir det iallafall....
Comment
-
Ja riktigt snyggt =).
Tänkte fråga vilket GH värde du har i ditt vatten som du tillsätter när du gör VB?
Jag ligger på 6 i GH men tänkte sänka ner det till 4 i GH för att minimera kalutfälningarna i mitt duschutrymme..
Hade ju 0 i GH innan jag upptäkte det med justeringen på mitt avjoniseringsfilter =).
Mitt vatten är stabilt sen länge med PH 6,8 KH 6,0 och Gh på 6,0.
Vill ha mindre kalk i sanitetsporslinet samt andra vattenutrymmen =).
Comment
-
Originally posted by smajlet View PostJa riktigt snyggt =).
Tänkte fråga vilket GH värde du har i ditt vatten som du tillsätter när du gör VB?
Jag ligger på 6 i GH men tänkte sänka ner det till 4 i GH för att minimera kalutfälningarna i mitt duschutrymme..
Hade ju 0 i GH innan jag upptäkte det med justeringen på mitt avjoniseringsfilter =).
Mitt vatten är stabilt sen länge med PH 6,8 KH 6,0 och Gh på 6,0.
Vill ha mindre kalk i sanitetsporslinet samt andra vattenutrymmen =).
Comment
Comment