550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Låter gôtt, Thomas!
    Jag vill passa på att tacka dig och Johan för gårdagens insats. Vi tar fler och nya tag nästa vecka!
    Både Johan och jag har står behållning av att få se storviltjägarens hem , nästa gång får vi göra lite nytta

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Låter gôtt, Thomas!
    Jag vill passa på att tacka dig och Johan för gårdagens insats. Vi tar fler och nya tag nästa vecka!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej vänner.

    Livet rullar på, bilen går underbart .....och frågan är om inte mina akvarium fungerar bättre ju mindre jag gör.....
    ( svårt att erkänna) min blue diamond hane blue moon är inte bättre. Kan inte riktigt bestämma mig för om han skall flyttas eller vara kvar. Men ser inte att någon är stygg men ha väljer ändå sitt hörn. Jag avvaktar till nästa vecka. Fortfarande bara rom och inga yngel. San Merah paret har rom just nu, fjärde gången sedan de fick sin kub....... trött på att hålla tummarna, blir det så blir det. Annat som sagt, livet rullar på i helgen blir det älgjakt. Så vänner, simma lugnt till nästa gång.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Hmm, jo det gör väl det, något som jag tar som en självklarhet efter ha varit gift i 32 år
    Lyckans ost

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Hmm, jo det gör väl det, något som jag tar som en självklarhet efter ha varit gift i 32 år

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Tycker du verkar få massor av kärlek från dina barn, finns det någon bättre variant av kärlek när man har passerat 50?
    Så är det.....men det finns ju även en annan typ av kärlek ......

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Roligt med nya fina bilar åxå
    Grymt roligt, som barn på nytt....

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Tycker du verkar få massor av kärlek från dina barn, finns det någon bättre variant av kärlek när man har passerat 50?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Bara ett stort
    Det är löjligt, men på något sätt sitter jag här med mitt stora smajl och längtar efter att sätta mig i bilen imorgon igen..... Nu har jag bara en barndomsdröm kvar att uppfylla. Förutom den om kärlek då, men där har nog tåget gott....

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Roligt med nya fina bilar åxå

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Bara ett stort

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Underbar långhelg helt utan akvarier...

    på torsdag morgon blev det tåg till Uppsala med yngste sonen för att äntligen hämta den nya bilen. Sedan blev det en road trip via Linköping där en dag spenderades med äldsta sonen och hans fästmö , sedan Karlskrona där yngste sonens flickvän gör lumpen sedan Växjö för att träffa näst äldsta sonen och hans fru och sen Göteborg igen. Bilen gick underbart, kanske lite för snabbt emellanåt men det får man helt enkelt acceptera när man har så många hästar under huven.
    Hemma mådde fiskarna bra, inga yngel ännu med rom i flera kuber så nu håller jag tummarna . Livet är tillbaka i dess vanliga spår så nu kommer det lite mer akvarie relaterade inlägg igen....... jag lovar

    Klicka på bilden för större version

Namn: 52B1591C-BB6F-4D07-91B0-70F027669B54.jpeg
Visningar: 143
Storlek: 817,9 KB
ID: 2410358

    Klicka på bilden för större version

Namn: 00B85A07-E41B-41A9-B4B1-15F8DB9502D9.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 370,8 KB
ID: 2410359

    Klicka på bilden för större version

Namn: F38F42AB-623C-4756-8621-F74A3691519D.jpeg
Visningar: 139
Storlek: 859,5 KB
ID: 2410360

    Klicka på bilden för större version

Namn: 5154C18A-8044-4BFB-9963-5128B1CE8F20.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 979,8 KB
ID: 2410361

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Fenorna, särskilt när hannarna spelar.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Hmm, borde inte vara några problem att se skillnad på hannar och honor när de nått den storleken.

    Ap och Nycklar har ingen som helst konflikt med varandra, förutom möjligen i samband med yngelvård, men det gäller ju alla fiskar.


    Hur ser man skillnad då, hade ju gissat på två hanar på filmen, men misstänker att det är fel . Jag har ju bara studerat beteendet på mina men ser inte direkt någon skillnad.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Hmm, borde inte vara några problem att se skillnad på hannar och honor när de nått den storleken.

    Ap och Nycklar har ingen som helst konflikt med varandra, förutom möjligen i samband med yngelvård, men det gäller ju alla fiskar.


    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...