Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Idag blev det inte så mycket pyssel med karen heller. Det blev mer muskler. Mitt läckande 540 skulle ut, Johan kommer byta hela botten och ha det som regnbågskar hemma. Bosse hade ett 540 som skulle in så det tog vi i samma veva.... och på fredag kör vi igen, mitt nya 540 skall in ( LAncers kar ) och ett annat läckande 540 skall ut, det skall också Johan ha och ta sidorna som ny botten..... blir mycket sådant när man får gamla kar eller köper billigt.... så muskler krävs.

men lite annat blev det, mitt karantän kar här hemma har nu 32 stycken små diskus, kan inte säga yngel längre eftersom de både lämnat sina föräldrar och nu även flyttat hemifrån. Det blir lättare att hålla koll på dem här hemma och mata på bättre. Fast nu står de bar och trycker. Hoppas det blir bättre imorgon.

lustigt, nu böjde jag mig fram för att ta kort på dem. Och då började ju alla simma runt, lugnt och stilla, det blir bra det här....

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        B45CA770-9C4A-4013-80FE-D77C5606C5AA.jpeg
Visningar:	55
Storlek:	386.0 kB
ID:     	2408255

Namn:	        0C82738B-D9EF-4DDC-9210-2CA93621A276.jpeg
Visningar:	55
Storlek:	386.8 kB
ID:     	2408256

Namn:	        BF234A32-3C15-4326-B515-CC9B4A339154.jpeg
Visningar:	53
Storlek:	480.9 kB
ID:     	2408257

Namn:	        25C68AF2-9B1C-4B8F-A128-61A2AFF634B7.jpeg
Visningar:	54
Storlek:	438.0 kB
ID:     	2408258

Namn:	        DD462044-ABF0-4C2A-BC02-3B721784EA0A.jpeg
Visningar:	53
Storlek:	443.1 kB
ID:     	2408259

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg

Kul att du följer min tråd Thomas, Mats har ju vart mitt "bollplank" under årens lopp, kan bara säga, att han har haft ett jäkla tålamod med mig . Vet inte Thomas, varför jag förtjänade detta tråkiga inlägg av MF, men försöker att glömma det , Det känns fortfarande lite "darrigt", att skriva något i min egen tråd, men det lägger sig så småningom.

//Inger
      Vi är många som älskar det du skriver och även ditt och mats ordväxlingar. Jag hoppas ju på flera framtida besök av mats när han skall hjälpa mig med att skapa det perfekta karet för ivanacara adoketa paret . Kommer att bli grymt roligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg
        Måste erkänna att det känns skönt med Malawi , får väl se hur det blir med avkommor från din grupp är ju rätt sugen
        Det kommer. Men vilda är betydligt svårare att få i lek. Men det kommer. Finns tendenser där redan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

Det kommer. Men vilda är betydligt svårare att få i lek. Men det kommer. Finns tendenser där redan.
          Det är nog så att de behöver längre tid på sig. Kommer med all säkerhet.

Kommentera

Mitt gamla juwel 120 blev otroligt avkopplande.
            satte svart bakgrund på två sidor. För att de små skall känna sig säkra. De skall även få några rötter men just nu är det helt tomt. Svagt belyst.
            var trollbunden hela kvällen. Det blev grymt effektfullt. Diskusarna liksom svävar omkring i hela karet. Underbart att slumra till i soffan.

Namn:	        A20CD398-C8E8-4935-B632-C05059DE5BCC.jpeg
Visningar:	47
Storlek:	432.0 kB
ID:     	2408272

Namn:	        3259FE08-1B36-47F8-800D-5D7476BD99EE.jpeg
Visningar:	46
Storlek:	488.4 kB
ID:     	2408273

Namn:	        E111DFC8-71D4-4B8C-922B-7E9F10FC450F.jpeg
Visningar:	47
Storlek:	527.9 kB
ID:     	2408274

Namn:	        B19959BA-B3FE-4C2B-AA8C-179DF09330BC.jpeg
Visningar:	46
Storlek:	335.9 kB
ID:     	2408275

Kommentera

Ibland kan det enkla bli väldigt mäktigt, snyggt.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

Kommentera

Ja jag får hålla med faktiskt, ser snyggt ut. Dom blir nog ändå glada av en rotbit.

Kommentera

Mitt gamla juwel 120 blev otroligt avkopplande.
                  satte svart bakgrund på två sidor. För att de små skall känna sig säkra. De skall även få några rötter men just nu är det helt tomt. Svagt belyst.
                  var trollbunden hela kvällen. Det blev grymt effektfullt. Diskusarna liksom svävar omkring i hela karet. Underbart att slumra till i soffan.
                  Nice. Vilken färg är det förväntat att de ska få som vuxna?

Kommentera

Ursprungligen postat av ICC Visa inlägg
                    Ja jag får hålla med faktiskt, ser snyggt ut. Dom blir nog ändå glada av en rotbit.
                    De skall få en bra rot här under kvällen

Kommentera

Nice. Vilken färg är det förväntat att de ska få som vuxna?
                      Ja det blir ju lite spännande att se. Pappan ser ut så här

Namn:	        2A6F519F-EC9D-4D95-ACA3-67E50AA012AF.jpeg
Visningar:	39
Storlek:	692.3 kB
ID:     	2408282
                      och mamman så här

Namn:	        5E604581-B3C7-49D9-8FFF-08BD5279CE63.jpeg
Visningar:	41
Storlek:	615.7 kB
ID:     	2408281
                      så förhoppningen är ju att det blir som pappan men rödare , eller som mamman med mer blått . Men det är ju svårt att säga . Jag har inte någon anning om vilken varian som är den dominanta . Har jag fattat det rätt kan det också bli vissa som ser ut som mamman och vissa som ser ut som pappan... spännande att se, ännu så länge ser man bara lite rött i vissa.
                      Jätte kul att se.
                      och jag måste erkänna att det känns jättekul att ha flyttat hem dem

Kommentera

Ja det blir ju lite spännande att se. Pappan ser ut så här

Namn:	        2A6F519F-EC9D-4D95-ACA3-67E50AA012AF.jpeg
Visningar:	39
Storlek:	692.3 kB
ID:     	2408282
                        och mamman så här

Namn:	        5E604581-B3C7-49D9-8FFF-08BD5279CE63.jpeg
Visningar:	41
Storlek:	615.7 kB
ID:     	2408281
                        så förhoppningen är ju att det blir som pappan men rödare , eller som mamman med mer blått . Men det är ju svårt att säga . Jag har inte någon anning om vilken varian som är den dominanta . Har jag fattat det rätt kan det också bli vissa som ser ut som mamman och vissa som ser ut som pappan... spännande att se, ännu så länge ser man bara lite rött i vissa.
                        Jätte kul att se.
                        och jag måste erkänna att det känns jättekul att ha flyttat hem dem
                        Enligt nedärvningsregeln inom genetik, så borde föräldrarnas föräldrar vara mer representativ för hur de kommer se ut. Blir inte förvånad om de inte kommer se ut som någon av föräldrarna-

Kommentera

Enligt nedärvningsregeln inom genetik, så borde föräldrarnas föräldrar vara mer representativ för hur de kommer se ut. Blir inte förvånad om de inte kommer se ut som någon av föräldrarna-
                          Så är det, men båda dessa linjer är ju F3 så ganska nära de vild och linjerna har enligt piwowarski hållits rena från framodlade varianter så troligen är ju föräldrar och farföräldrar rätt lika till utseendet. Så jag blir nog förvånad om inte ungarna kommer se ut som föräldrarna . Smen om jag nu bara lyckas få dem att överleva och växa sig stora vet vi ju snart....

Kommentera

Så är det, men båda dessa linjer är ju F3 så ganska nära de vild och linjerna har enligt piwowarski hållits rena från framodlade varianter så troligen är ju föräldrar och farföräldrar rätt lika till utseendet. Så jag blir nog förvånad om inte ungarna kommer se ut som föräldrarna . Smen om jag nu bara lyckas få dem att överleva och växa sig stora vet vi ju snart....
                            Spännande se vad det blir.

Kommentera

Sitter här i soffan och njuter....

soff filosoferar och funderar, utanför öser regnet ner och det är mörkt. Hösten är här. ( äntligen)

sitter och tittar in i mina stora kar i vardagsrummet , fiskarna är så vackra att det nästan gör ont. Tänk så lätt det är när allt fungerar. Dessa akvarium har ju i princip skött sig själv och mina smådiskus.... att det kan vara så lätt med diskus. Dessa har ju verkligen bara varit glädje, och vackrare för varje dag. Sedan vi startade lokalen i maj har ju dessa karen i princip bara fått vattenbyten och rutorna rengjorda. Så enkelt det är att ha akvarium när allt funkar.

Ja bara en lycklig tanke härifrån soffan, skön torsdagskväll på er alla.

Kommentera

Sitter här i soffan och njuter....

soff filosoferar och funderar, utanför öser regnet ner och det är mörkt. Hösten är här. ( äntligen)

sitter och tittar in i mina stora kar i vardagsrummet , fiskarna är så vackra att det nästan gör ont. Tänk så lätt det är när allt fungerar. Dessa akvarium har ju i princip skött sig själv och mina smådiskus.... att det kan vara så lätt med diskus. Dessa har ju verkligen bara varit glädje, och vackrare för varje dag. Sedan vi startade lokalen i maj har ju dessa karen i princip bara fått vattenbyten och rutorna rengjorda. Så enkelt det är att ha akvarium när allt funkar.

Ja bara en lycklig tanke härifrån soffan, skön torsdagskväll på er alla.
                                Skönt! Och själv fick jag lek på mina Röd Zebra. Så här njuter man också. God fredag!

Kommentera

Sparar...
                                X