Mitt första akvarium - En nybörjare med stora ambitioner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13120

    Du har ju lagt till co2 till vattnet... Kan du utesluta koldioxidförgiftning? (bara en tanke)
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mrfabbe
      • November 2017
      • 140

      Jag tror inte det kan vara det, har sänkt min injektion av co2 det senaste för att det inte ska växa så himla fort, så dropcheckern är blå och inte grön, så borde vara ganska låg nivå på co2 just nu. Annars var det också något jag tänkte på från början men ändå uteslöt just av ovanstående anledning.

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2883

        Elefantsnäckor i växtakvarium, funkar det? Verkar ju gilla både högre vattentemp än man kanske vill ha i växtkaret, samt att dom verkar kunna knapra i sig växter? Knepigt med att fiskarna dör
        sådär utan synbar anledning. Det man tänker på är ju någon slags förgiftning eller nitrit. Låter konstigt att dina fiskar blir stressade vid vb, när jag byter i mina kar så verkas dom inte påverkas negativt snarare tvärtom.

        Kommentar

        • Mrfabbe
          • November 2017
          • 140

          Ja alltså alla fiskarna ogillar det inte, garrorna och malarna och amano blir superglada och far runt när jag gör vattenbyte, men odessorna simmar alltid in i det höga gräset och ställer sig och trycker tills att vattenbytet är färdigt, sen återgår de till det normala.

          Nej jag skulle inte säga att det funkar, främst för hur de är på växterna. De är på växterna på ett väldigt opraktiskt sett dessutom, de tuggar av dem längst ner vid stammen så hela växten blir åtgången. Så jag måste nog lämna tillbaks dem.

          Ja nitrit var min första tanke med, men enligt mitt dropp test så kan det inte vara det som är fallet..

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Usch, det är alltid så tråkigt när det händer och man inte hittar orsaken, har du pratat med Patric, han brukar ju alltid ha bra koll och kan ju också utföra obduktion på fisk för att se om det rör sig om parasiter eller bakterier ...... jag har ju också det problemet att vattenbyten stressar mina fiskar. Alla diskus försvinner bort i växtligheten och står där i flera timmar efter vattenbytet. Även mina Corydoras blir stressade av vattenbyten då det nog är ända tillfället de ligger helt stilla. Hoppas verkligen det löser sig. Och att vi snart får se ditt nya kar

            Kommentar

            • LoGeek
              • September 2008
              • 1651

              Hur länge har du haft de döende fiskarna? Köpta på samma ställe?

              Någon annan förändring än co2 sista tiden?

              Kommentar

              Arbetssätt...