Nya projekt på grund av läckage.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stahl
    • June 2018
    • 333

    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Så rätt, men på något sätt har det varit en stor del av mitt liv, idag har jag blivit av ytterligare 40 stycken. Detta har medfört att jag nu har ett tomt 375 att sätta igång att inreda på nytt. Ja nytt och nytt, det blir ett Malawi kar för de Malawi som jag vill behålla Men denna gång skall jag nog ha med några växter och försöka lägga lite tid på inredning. Och fortfarande är det ett hundratal Malawi som skall hitta nytt hem.
    Hoppas du inte begraver tråden helt innan du lagt upp bilder på de nyinreda malawiakvariet. Specielt som du ska lägga lite extra tid på inredningen.

    Vilka malawi är det som du behåller?

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Gôtt att höra!
      Om du känner dig lite pysslig och händig kan du få ett Jagefeldt 540 av mig. Bottenglaset behöver bytas då det finns en spricka i detta, men i toppskick för övrigt.
      Bara att hämta.
      Jag tillhör de pyssliga typerna dock ej händig.......har försökt byta glas förr men det gör jag inte om, hela frontrutan lossade när jag fyllt på, men tack och lov gjorde jag kollen i tvättstugan innan inredning och fisk, en glasmästare anlitades sedan. så jag tackar tusenfalt för ditt erbjudande men tackar ändå nej.
      Nu har jag ställt in mig på två helt nya akvarium, första gången i mitt 53 åriga liv som jag köper nytt. Det kommer att bli grymt spännande

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Stahl

        Hoppas du inte begraver tråden helt innan du lagt upp bilder på de nyinreda malawiakvariet. Specielt som du ska lägga lite extra tid på inredningen.

        Vilka malawi är det som du behåller?
        Du har så rätt, men nu är jag inte riktigt säker. De jag hade tänkt behålla blev jag erbjuden alldeles för mycket pengar idag för att behålla.... de som finns kvar nu är min fina grupp Hungi, fattar inte att ingen ville ha den, samt ungfiskar av golden, rödzebra, tewavasae och Ahli ....... så jisken är stor att jag släpper Malawi karet helt för en period. Men när det blir aktuellt och vad det då blir i, det kommer nog som en helt egen tråd tror jag.

        Kommentar

        • Stahl
          • June 2018
          • 333

          Ja förstår. Men kul ändå att ha så eftertraktade firrar.

          Också bra med lite extra pengar när du ska starta upp två helt nya akvarium. Ska bli spännande att se hur de artar sig istället då. Är det bara diskusar du tänkt dig där eller blandat sydamerikanskt?

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Stahl
            Ja förstår. Men kul ändå att ha så eftertraktade firrar.

            Också bra med lite extra pengar när du ska starta upp två helt nya akvarium. Ska bli spännande att se hur de artar sig istället då. Är det bara diskusar du tänkt dig där eller blandat sydamerikanskt?
            Jag har tänkt att ha minst ett med lite blandade, men det får liksom växa fram. Sedan får även Malawi ligga till sig lite tills hösten.....

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Ekenberg

              Jag tillhör de pyssliga typerna dock ej händig.......har försökt byta glas förr men det gör jag inte om, hela frontrutan lossade när jag fyllt på, men tack och lov gjorde jag kollen i tvättstugan innan inredning och fisk, en glasmästare anlitades sedan. så jag tackar tusenfalt för ditt erbjudande men tackar ändå nej.
              Nu har jag ställt in mig på två helt nya akvarium, första gången i mitt 53 åriga liv som jag köper nytt. Det kommer att bli grymt spännande
              Förstår precis.
              Någon annan vill säkert ha baljan.
              Lycka till nu, Thomas!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Nå, här kommer en liten uppdatering . Nu sedan igår är det mesta av mina Malawi ciklider sålda, fick bra betalt för vissa och mindre bra för andra. Hungi gruppen som jag var så stolt över var svårast att bli av med, underligt. Men nu har den hittat nytt hem också, ja åtta i ett 720 kar i Kungsbacka och tolv stycken i ett 540 här i Partille . Känns väldigt bra, har både fått foto och filmer från deras nya hem. Det som jag beslöt mig för att behålla är en grupp på tjugo rödzebra, sex blåa hanar och fjorton röda honor. De är av den gamla stammen där hanar var blå och honor röda......sedan fick två ob zebrahonor stanna, samt ett par golden och en lite Mari gold , ett litet yngel som fanns kvar när jag trodde jag sålt alla .

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0042.JPG
Visningar: 105
Storlek: 281,9 KB
ID: 2390983

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0041.JPG
Visningar: 89
Storlek: 319,3 KB
ID: 2390984

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0040.JPG
Visningar: 107
Storlek: 300,2 KB
ID: 2390985
                Senast redigerad av Ekenberg; 30 August 2018, 19:49.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Idag fick diskus akvarierna klara sig själva, medans jag startade upp ett Malawi kar. Rätt skönt att göra något utan att behöva grunna på hur, det satt liksom i ryggmärgen. Men sedan när det kom till att ta kort inser man hur snabba dessa små rackare är i jämförelse med diskusar. Nu har jag suttit här framför karet i någon timme och fascinerats över hur mycket som händer precis hela tiden..... ja försökt fota också naturligtvis....

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0036.JPG
Visningar: 94
Storlek: 425,9 KB
ID: 2390977

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0032.JPG
Visningar: 79
Storlek: 514,3 KB
ID: 2390978

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0034.JPG
Visningar: 96
Storlek: 390,4 KB
ID: 2390979

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0035.JPG
Visningar: 87
Storlek: 411,9 KB
ID: 2390980

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0038.JPG
Visningar: 80
Storlek: 511,8 KB
ID: 2390981

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0033.JPG
Visningar: 91
Storlek: 370,1 KB
ID: 2390982

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vad fina de är!

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Vad fina de är!
                      Något speciellt är det ju med Malawi ....och rödzebra var min första Malawi ciklid och det är ju samma släkt så det känns rätt att de får stanna.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Vilket fint akvarium! Förstår att du bestämde dig för att låta dem stanna.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av LindaAlgo
                          Vilket fint akvarium! Förstår att du bestämde dig för att låta dem stanna.
                          Kändes helt rätt faktiskt. Är ganska nöjd nu när jag sitter framför detta kar istället.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Hur funkar det i malawikaret? Saknar du de du sålt?

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Hur funkar det i malawikaret? Saknar du de du sålt?
                              Det funkar bara bra, men jag saknar inte Malawi . Jag tror att jag var färdig med Malawi för nu. Nu brinner jag för diskus framför allt, men även annan sydamerikansk fisk. Tanken är ju att när lugnet har lagt sig och jag fått diskuskaren att funka kunna tillföra lite andra sydamerikaner . Men det känns ändå skönt att avsluta dagen framför Malawi fiskarna som är kvar.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag förstår! Bra då att du har lite av det gamla kvar samtidigt som du har gjort plats för nytt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...