Nya projekt på grund av läckage.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    #46
    Ja du, en iPhone 5, men jag har tagit de flesta foton med plattan iPad ......hm lite äldre...

    Kommentar

    • hivemindhermit
      • September 2017
      • 214

      #47
      Gissningsvis är kameran på telefonen bättre än den på paddan, om den är nyare. Sen kan du alltid dubbelkolla så att kameran är inställd på att ta bilder i så hög upplösning som möjligt; ofta är defaultinställning något lägre. Finns massa tricks för att få bra foton med mobilen, bara att googla. Men vad gäller den senaste hundbilden (SÖÖÖÖÖT förresten) så är den grynig för att rummet är mörkt, inte för att du är en dålig fotograf.
      /Alex
      375 + 112 liter drömmar

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #48
        Du är medveten om Thomas att du är den ende här som kritiserar dina bilder. Det viktiga är vad du avbilder, inte hur tekniskt perfekt det är. Vi har ingen tävling med varandra utan vi delar sånt som är viktigt för oss. Så det centrala är att du visat en bild på något som betyder något för dig. Då betyder din bild något för oss.Tror det är ett viktigt fokus överlag.
        Vi hamnar så lätt i ett mätande av varandra så att vi tappar fokus på vad som är viktigt och det är vad du bryr dig om. Så mitt råd är att du delar med dig och släpper hur du delar med dig av det. Bara ett råd i all vänlighet, min vän.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #49
          Ursprungligen postat av Ekenberg
          Inger, du är inte ensam om att se detta, men du har tyvärr fel, Nikki är en renrasig vit herdehund ( vit schäferhund) men färgen och pälsen är lik golden, men ser man en hel bild på henne ser man schäfer teckningen bara att det som normalt är svart på schäfern är goldenfärgat och det som är brun på vanlig schäfer är vitt... men det är verkligen inte lätt att se på detta foto
          Ok, jag känner några som har din ras Vit Herdehund, men inte med dessa "goldeninslag" som jag trodde . Vi har ju en jaktgolden, så jag tyckte liksom att likheten fanns...
          Fast hon? är vacker ändå .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #50
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Du är medveten om Thomas att du är den ende här som kritiserar dina bilder. Det viktiga är vad du avbilder, inte hur tekniskt perfekt det är. Vi har ingen tävling med varandra utan vi delar sånt som är viktigt för oss. Så det centrala är att du visat en bild på något som betyder något för dig. Då betyder din bild något för oss.Tror det är ett viktigt fokus överlag.
            Vi hamnar så lätt i ett mätande av varandra så att vi tappar fokus på vad som är viktigt och det är vad du bryr dig om. Så mitt råd är att du delar med dig och släpper hur du delar med dig av det. Bara ett råd i all vänlighet, min vän.
            Toppenprick Johnny, skrev just i en annan tråd, att alla foton är kul att se, spelar ingen roll alls om skärpan, färgerna eller annat är ok, vi lär oss eftersom...

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #51
              Ursprungligen postat av Inger H

              Toppenprick Johnny, skrev just i en annan tråd, att alla foton är kul att se, spelar ingen roll alls om skärpan, färgerna eller annat är ok, vi lär oss eftersom...

              //Inger
              Jag läste precis det. Klokt! Det är lite av ett tidens tecken att ytan är viktigare än innehållet vilket ju förstås är helt fel.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                #52
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0068.JPG
Visningar: 54
Storlek: 800,3 KB
ID: 2375646Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0321.JPG
Visningar: 78
Storlek: 252,6 KB
ID: 2375647Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0419.JPG
Visningar: 55
Storlek: 698,2 KB
ID: 2375648Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0241.JPG
Visningar: 58
Storlek: 438,4 KB
ID: 2375649Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0239.JPG
Visningar: 63
Storlek: 428,6 KB
ID: 2375650Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1739.JPG
Visningar: 70
Storlek: 302,8 KB
ID: 2375651Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1205.JPG
Visningar: 56
Storlek: 588,5 KB
ID: 2375652Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1200.JPG
Visningar: 60
Storlek: 673,5 KB
ID: 2375653 Bra tillrättavisning där Bluwing,skall skärpa mig. Och tack för tipsen hiwemindhermit,skall testas. Du har rätt Inger det finns allt från helvita till goldengula, nikki är någonstans i mitten, men inget golden utan väldigt mycket schäfer

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  #53
                  Nu får det räcka med hundar.....skall öva på att fota fisk nu....

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #54
                    Mycket vacker dam. Förstår att hon betyder mycket för dig, Thomas. Lycka till med dina fiskfoton. Om var 30:e bild känns acceptabel så ligger du bättre till än jag. En del arter kräver en mängd foton för en enda ok bild.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      #55
                      Du har rätt Johnny( hoppas det är ok att även jag använder det namn) i karet i hallen har jag ett par Labidochromis sp "perlmutt" som är hopplösa att få på bild, medansvar de övriga fiskarna slåss om att få komma så nära kamran som möjligt.....de är nått fruktansvärt nyfikna så där är problemet att på alla foton kryllar det av fisk för att alla är där på en gång.....ikväll har jag placerat mig på en stol i hallen framför detta kar och suttit där ett par timmar nu.
                      plattan i ena handen, telefonen i andra och whiskeyn i hm....ja balanserande i knät.....

                      detta är ju det största jag har nu, 450 liter, och det är kul att sitta framför. Det händer hela tiden mycket i olika delar. Jag har haft igång detta nu med dessa fiskar i två veckor, har hunnit med ett vattenbyte... här är det söndagsnöjet, byter två tredjedelar varje vecka i alla karen. Som sagt, detta kar har varit igång i två veckor och jag har fyra tuggande golden och två av delfin paren leker hela tiden.

                      I detta kar går:
                      Labidochromis sp"perlmutt" 1+1
                      Labidochromis caeruleus 4+7
                      Pseudotrophes sp"acei" 2+1
                      Cyrtocara moorii"delfin" 3+4

                      ja, och sedan kommer då döds synden, det man aldrig får göra.....så har jag ju en art från en helt annan sjö i detta kar..... Cyphotilapia frontosa 3+3, helt fel eftersom de är från Tanganyika sjön, men jag har alltid haft frontosa, från den tid jag hade Tanganyika ciklider och de är små nu runt 5-7 cm så när de blir större brukar det alltid gå att hitta nya hem...rent färgmässigt funkar det gula och blå så bra till det svartrandiga tycker jag och alla fiskar är ju tämligen lugna ciklider , lite gruff mellan hanarna inom arten kan det natuligtvis bli men aldrig så att det stör, visst när delfinen är större eller frontosa kan man vara tvungen att ta bort någon hane.

                      så nu kommer snart mina nytagna foton........lyckades ställa om telefonen, och har övat flitigt så flitigt att jag glömt whiskeyn......få se om det märks någon skillnad....

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        #56
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2045.JPG
Visningar: 59
Storlek: 475,0 KB
ID: 2375668Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2041.JPG
Visningar: 52
Storlek: 456,1 KB
ID: 2375669Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2021.JPG
Visningar: 56
Storlek: 590,4 KB
ID: 2375670Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2051.JPG
Visningar: 51
Storlek: 516,3 KB
ID: 2375671Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2049.JPG
Visningar: 57
Storlek: 635,8 KB
ID: 2375672Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2063.JPG
Visningar: 64
Storlek: 377,1 KB
ID: 2375673Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2065.JPG
Visningar: 68
Storlek: 323,7 KB
ID: 2375674Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2059.JPG
Visningar: 49
Storlek: 445,3 KB
ID: 2375675Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2084.JPG
Visningar: 67
Storlek: 348,7 KB
ID: 2375677Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2089.JPG
Visningar: 60
Storlek: 280,9 KB
ID: 2375678Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2087.JPG
Visningar: 58
Storlek: 349,4 KB
ID: 2375679Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2090.JPG
Visningar: 51
Storlek: 531,3 KB
ID: 2375680Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2022.JPG
Visningar: 54
Storlek: 500,3 KB
ID: 2375681
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Rufus
                          • January 2005
                          • 866

                          #57
                          De är vackra dina fiskar. Tack för de bilderna!
                          // Annicka

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            #58
                            Tack själv, lär mig massor i din tråd. Känner ju att allt mina fiskar kräver är mycket vattenbyten för att vara lyckliga och yngla av sig....verkar mycket mer komplicerat med dina fiskar och räkor.....

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              #59
                              Sådär Thomas. Nu börjar det likna det vi kallar en bildbomb. Sådant är alltid MVG i hjärttrakten. Och du... oss emellan bara.... jag heter ju Johnny. Bluewing är bara en ovana från tiden där jag spelade rymdflygsimulator X-wing vs. Tiefighter till klockan 3 på natten. Topp 3 i europa som bäst faktiskt. Men Johnny känns ju mera hemtamt. Så kör på det du.
                              Mycket fina fiskar och fina foton.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                #60
                                Tack Johnny , där ser man....en rymdpilot, finns mycket spännande människor här får jag säga....
                                jag har aldrig riktigt förstått det där med tv och dator spel och det är kanske tur det, eftersom tiden knappt räcker till som det är idag. Har suttit i timmar bara framför ett akvarium. Imorgon får jag byta akvarium att titta på...funderar ju på om jag har något förmycket Malawi kar men det känns ju inte så. Kan man någonsin få för många akvarium

                                simma lugn

                                Kommentar

                                Arbetssätt...