Nya projekt på grund av läckage.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #31
    Så härligt! Det ser helt fantastiskt ut med dina modelljärnvägar. Hade själv en plan att bygga något i N, eftersom det ger andra möjligheter pga av den mindre skalan. Men sedan kom det en del akvarium i vägen. Du är allt bra snäll du som ställer upp med fina bilder till en påstridig Zoopetare. Tack!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #32
      Inga problem.....snarare önskar jag att jag hade bättre fotografi, även om modelljärnväg och akvarium inte har allt för många likheter är det ju så att man skapar miljöer och att man gör det efter eget tycke och smak. Nu får jag lämna plattan och allt läsande för en lång promenad med min trogna följeslagare.. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0018.JPG
Visningar: 74
Storlek: 230,9 KB
ID: 2375497

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        #33
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1957.JPG
Visningar: 73
Storlek: 325,8 KB
ID: 2375560Klicka på bilden för större version

Namn: FullSizeRender 37.jpg
Visningar: 67
Storlek: 459,7 KB
ID: 2375561 Ja, efter att ramlat ur ämnet lite...hm...så det kan gå så kommer lite fler bilder på hallakvariumet.....
        Klicka på bilden för större version

Namn: FullSizeRender 3.jpg
Visningar: 60
Storlek: 411,3 KB
ID: 2375558
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          #34
          För att vara en sådan "oerfaren" fotograf tycker jag du tar utmärkta bilder. Man ser tydligt hur fint gjort det är, imponerad av både modeller och akvarium!
          // Annicka

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            #35
            Tackar och bockar.....men jag kommer att öva, svårt när jag försöker ta närbilder och svårt att få den riktiga skärpan i bilden....men det skall bli bättre.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              #36
              Så där ja......nu är jag ikapp, och ni som har haft intresse har fått följa med mina akutprojekt på grund av läckage, det har varit intensiva veckor med mycket akvarium. Ja med tanke på att akvariumen innan dessa veckor har stått i princip orörda i sex år. Ja med orörda menar jag naturligtvis att inte mer än den löpande vården har skett.... nu har två akvarium ersatts av tre, jag har tvättat sanden i alla sju akvariumen och flyttat runt alla utan ett....fiskar har flyttas runt och allt ha egentligen skett bara för att läckan kom, den spark i baken jag behövde för att starta igen.

              Det har varit jobbigt, men samtidigt väldigt rolig....men allt har gått väldigt snabbt och egentligen utan att hinna med att tänka eller planera. Så nu sitter jag här och funderar på om jag är nöjd...om det var detta jag ville ha, eller om jag skulle ta tillfället i akt att ändra något.

              Så det är väl egentligen nu mitt projekt börjar.....att ta mig en riktig funderare på vad jag vill, hur mina akvarium skall se ut och vad som skall vara i.... och det är väl här jag tänker ta hjälp av all er kunskap och all insperation jag får av era trådar.

              Förutsättningarna är ju att jag idag har tre 60 liters, där det fortfarande går yngel men tanken är att sluta med uppfödning, så frågan är vad eller hur jag använder de bäst. Jag har aldrig haft växtakvarium eller nano akvarium, kanske skulle jag använda något av dessa till räkor.....också något jag aldrig provat på( visste inte ens att det var något man sysslade med) Sedan har jag mitt 120 liters där det också går yngel som också passar för ett nytt projekt.

              Ja, så är det ju de större....två 375 och ett 450.... mina Malawi kar, men frågan är ju om jag verkligen behöver ha tre Malawi kar, kanske något skulle ändra inriktning och i så fall till vad....har ju börjad drömma om Diskus( helt och hållet zoopet fel) men nu skall jag skynda långsamt, jag skall njuta av att ta det lugnt och börja med drömmen , sedan planen och sen projektet....

              under tiden skall ju tvättstugan renoveras....och där kommer ju finnas plats för mitt 450 liters som fortfarande står kvar i garaget....och när jag var på vinden för att ta ner adventsbelysningen hittade jag ju ett 160 liters helglas akvarium....som jag nästan glömt bort

              Kommentar

              • hivemindhermit
                • September 2017
                • 214

                #37
                Självklart ska du testa växtakvarier och räkor! Med tre stycken 60L har du ju massor av utrymme att experimentera. Kanske prova på jordbaserat substrat i något av dem?
                /Alex
                375 + 112 liter drömmar

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  #38
                  Ja det finns mkt roligt att försöka sig på, problemet är väl att välja...
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    #39
                    Ja du,hivemindhermit, det är ju lite ditt fel att jag funderar på ny inriktning

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      #40
                      Och Annicka, du har visat hur vackert ett litet kar kan bli.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #41
                        Ursprungligen postat av Ekenberg
                        Inga problem.....snarare önskar jag att jag hade bättre fotografi, även om modelljärnväg och akvarium inte har allt för många likheter är det ju så att man skapar miljöer och att man gör det efter eget tycke och smak. Nu får jag lämna plattan och allt läsande för en lång promenad med min trogna följeslagare.. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0018.JPG
Visningar: 74
Storlek: 230,9 KB
ID: 2375497
                        Måste nog finnas en Goldenretriever i din fina hund - eller har jag helt fel?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          #42
                          Inger, du är inte ensam om att se detta, men du har tyvärr fel, Nikki är en renrasig vit herdehund ( vit schäferhund) men färgen och pälsen är lik golden, men ser man en hel bild på henne ser man schäfer teckningen bara att det som normalt är svart på schäfern är goldenfärgat och det som är brun på vanlig schäfer är vitt... men det är verkligen inte lätt att se på detta foto

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #43
                            så vitt jag förstår Thomas kräver detta en ytterligare bild på din vita schäfer
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              #44
                              Försökte ta ett bättre foto men det är ju nästan lika svårt som att ta på fiskarna......så det blev nog inte så mycket bättre. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0497.JPG
Visningar: 58
Storlek: 433,4 KB
ID: 2375637

                              Kommentar

                              • hivemindhermit
                                • September 2017
                                • 214

                                #45
                                Av ren nyfikenhet: Vad har du för mobil?
                                /Alex
                                375 + 112 liter drömmar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...