Före detta kommer igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Oj, vad söt!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Dom små grisarna leker undertill bland bladen också. Titt som tätt får man syn på något litet yngel.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0438.jpg
Visningar: 97
Storlek: 377,2 KB
ID: 2378856

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0440.jpg
Visningar: 113
Storlek: 393,9 KB
ID: 2378857

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    ... fast corysar gillar ju att böka runt bland blad

    Klicka på bilden för större version

Namn: cor..jpg
Visningar: 151
Storlek: 127,0 KB
ID: 2378734Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6745.JPG
Visningar: 112
Storlek: 342,6 KB
ID: 2378735
    Helt fantastiska bilder! Riktigt fina exemplar av Corydoras dessutom.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Det är gamla bilder från mina förra kar. Första bilden är C. duplicareus (stavning?) Andra bilden är rätt

    //Inger
    Det där med stabning..ja det var dina Corys Inger, var lite för snabb med läsningen där.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Åh har du Adolfos och Golden stripes också, du har verkligen lyckas samla på mina favoritcorys
    Jag förstår vad du menar med att inte känna igen sig i en beskrivning av sig, vi kanske är lite för stränga mot oss själva. Och när vi inget gör så är det inte så mycket att skriva om heller..som nu gör jag inget mer ansträngande än att gunga i gungstolen framför karen men nu får det vara slut med det, kudden väntar..jobb i morgon!
    Det är gamla bilder från mina förra kar. Första bilden är C. duplicareus (stavning?) Andra bilden är rätt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Åh har du Adolfos och Golden stripes också, du har verkligen lyckas samla på mina favoritcorys
    Jag förstår vad du menar med att inte känna igen sig i en beskrivning av sig, vi kanske är lite för stränga mot oss själva. Och när vi inget gör så är det inte så mycket att skriva om heller..som nu gör jag inget mer ansträngande än att gunga i gungstolen framför karen men nu får det vara slut med det, kudden väntar..jobb i morgon!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo

    Tack!

    Mja, jag vet inte jag. Hinner med...Mja, det handlar väl om så mycket annat i livet, man får prioritera. Sen är ju karens skötsel ren terapi... Barn och man är rätt självgående faktiskt.. Jobbet, ja, dit måste jag ju åka förstås, 4 dagar i veckan. Huset står kvar även om jag inte har tid...
    Jag har sen en tendens att prioritera det som jag gillar, det ger mig energi istället för att ta den. Jag är egentligen en mycket lat person så jag blir lika paff varje gång jag läser kommentarer som beskriver mig som en enegikick. Jätteroligt men jag blir så förvånad!

    Åsikter om inredningen i karet mottages tacksamt! Kritik eller tankar om ändring eller så...
    Jag vill personligen att grenarna som flyter ska brytas i bitar och sjunka, samt egentligen ha mer löv, men corysarna gillar ju bar sand.. Så det är en balansgång.
    Sen har jag sett Pias bilder på hennes kar. Och det är väldigt väldigt snyggt med mörkare sand än vad jag har. Får klura på det...
    ... fast corysar gillar ju att böka runt bland blad

    Klicka på bilden för större version

Namn: cor..jpg
Visningar: 151
Storlek: 127,0 KB
ID: 2378734Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6745.JPG
Visningar: 112
Storlek: 342,6 KB
ID: 2378735

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ja de där från Venezuela är riktigt fina! Syns ju bra mot ljus sand också. Men de jag har är fina de också, lite prickiga och randiga och gulliga som pansarmalar är. Vilken lycka att ha butik med lite större urval av växter!
    Är det en ’flytgren’ du har överst eller är den fastsatt i de läget? Roligt att läsa om dina kar och precis som Inger imponeras jag över energin du verkar ha, men du hushåller väl lite med den också så att den räcker hela vägen?! Ja, jag är mamma, fem gånger om, därav lite förmanande ord

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Snyggt kar och läckra corydoras! Just den färgen är fin tycker jag.
    Tack! Karet blir nog bra när växterna tar sig lite. Ser på bilden att man inte ens ser alla växter än..Jag fattar helt enkelt inte hur man tar bra bilder på hela karet! Den här gången har jag testat alla möjliga inställningar på systemkameran men gav upp och fotade till sist med mobilen.

    Corysarna ja.. Så himla fina! Jag blir typ nyförälskad varje gång jag ser dom! Den färgen är superfin! Å så har dom ljusare mage, en liten rund malmage! Vad kan väl vara sötare??! Små magar r helt enkelt gulligt. Valpmagar, kiiisongar, bebisar och malar...haha

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    miiaoo, förstår inte hur du hinner med allt med barn, jobb, hus, man en massa kar som ska skötas. Mannen är självgående förstår jag men allt annat .
    Energikick säger jag då, menar då förstås på ett positivt sätt
    Kul med bilderna!

    //Inger
    Tack!

    Mja, jag vet inte jag. Hinner med...Mja, det handlar väl om så mycket annat i livet, man får prioritera. Sen är ju karens skötsel ren terapi... Barn och man är rätt självgående faktiskt.. Jobbet, ja, dit måste jag ju åka förstås, 4 dagar i veckan. Huset står kvar även om jag inte har tid...
    Jag har sen en tendens att prioritera det som jag gillar, det ger mig energi istället för att ta den. Jag är egentligen en mycket lat person så jag blir lika paff varje gång jag läser kommentarer som beskriver mig som en enegikick. Jätteroligt men jag blir så förvånad!

    Åsikter om inredningen i karet mottages tacksamt! Kritik eller tankar om ändring eller så...
    Jag vill personligen att grenarna som flyter ska brytas i bitar och sjunka, samt egentligen ha mer löv, men corysarna gillar ju bar sand.. Så det är en balansgång.
    Sen har jag sett Pias bilder på hennes kar. Och det är väldigt väldigt snyggt med mörkare sand än vad jag har. Får klura på det...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Snyggt kar och läckra corydoras! Just den färgen är fin tycker jag.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    miiaoo, förstår inte hur du hinner med allt med barn, jobb, hus, man en massa kar som ska skötas. Mannen är självgående förstår jag men allt annat .
    Energikick säger jag då, menar då förstås på ett positivt sätt
    Kul med bilderna!

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så häftigt med dina Garror och så härligt att se deras lite bleknande "kaxiga" färgsättning. Magkänslan är att det kommer att bli en del tokspännande mätande i gruppen med så många blekfisar innan ledarhonan är utsedd. Finfina bilder!

    Läst ifatt din tråd nu och det myllrar verkligen av idéer i dina inlägg. Det där sega motståndet mot att kicka igång ditt 240 tycker jag spontant du skall lyssna på. Det är så lätt att ladda på, ladda upp och starta igång massa. För mig är det alltid en varningssignal när något "manuellt" fixande känns som segt. Dvs. när glädjen ligger mest i det kar man ser för sitt inre. Inte i fixande med filter, grus och annat. Då brukar jag själv backa tillbaka och lägga mig på en något lägre nivå. Så att alla moment känns som en källa till avkoppling, glädje. T.o.m att rengöra filtren ska kännas som en skön syssla. Vi lever ju i en tid då vi ska ha massa slutprodukter av processer i våra hem. Inget får vara halvfärdigt. Därför är Stugtråden så skön att landa i. Som ett slags coolt jamaicanskt reggielunkande tempo istället för ett hastigt färdigställande. Långsamhetens lov som det så vackert kan kallas.....
    Mmm, läste ditt inlägg om långsamhetens lov strax efter att jag hållt på en hel dag och flyttat kar och inrett snabbt och kaosigt, tvärtemot vad jag förespråkar själv, och flyttat firrarna. Det var en jobbig dag men oj så nöjd jag är nu. Anledningen till att jag fick eld i baken så att säga, var att karet i fråga stod halvfull/tomt med bara helenor och vallisar i. utan pump.
    Det kändes lite som att det var slut på att skjuta upp flytten för rötterna började lukta lite lätt ruttet. Mangrove då. Kanske gör dom alltid det efter ett tag, har aldrig kollat. Men det kändes som att jag var tvungen att ta tag i saken.
    Sagt och gjort. Men har irriterat mig på kaoset tills idag, när jag flyttade den grövsta ekgrenen till längst bak i karet istället för nerklämd längst fram. NU är jag nöjd! p

    Har också varit till zoo.se och shoppat dom där växterna som jag inte köpte sist. 2 ceratopteris siliquosa, 2 c. thalictroides, en röd näckros( sjukt snyggt och frodigt ex), där det fanns en minibonusplanta i dessutom, 2 st anubias congensis (skitsnygga), 2 spikblad, en lysimachia nånting.
    Allt planterat och karet något ominrett.
    Samt så följde 5 st corydoras anaeus venezuelan black med hem. Lektendenser syns redan nu! Älskar den färgvarianten!!
    Bilden är gammal, men fiskarna ser likadana ut..


    Ursprungligen postat av Nando
    Härligt att dina kar puttrar på och att ynglen växer! Fina bilder också!
    Tack, raraste Nando!
    Älskar att få respons på mina inlägg.



    Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 191,9 KB
ID: 2378687Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 91,7 KB
ID: 2378688
    Senast redigerad av miiaoo; 24 January 2018, 19:10.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Härligt att dina kar puttrar på och att ynglen växer! Fina bilder också!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så häftigt med dina Garror och så härligt att se deras lite bleknande "kaxiga" färgsättning. Magkänslan är att det kommer att bli en del tokspännande mätande i gruppen med så många blekfisar innan ledarhonan är utsedd. Finfina bilder!

    Läst ifatt din tråd nu och det myllrar verkligen av idéer i dina inlägg. Det där sega motståndet mot att kicka igång ditt 240 tycker jag spontant du skall lyssna på. Det är så lätt att ladda på, ladda upp och starta igång massa. För mig är det alltid en varningssignal när något "manuellt" fixande känns som segt. Dvs. när glädjen ligger mest i det kar man ser för sitt inre. Inte i fixande med filter, grus och annat. Då brukar jag själv backa tillbaka och lägga mig på en något lägre nivå. Så att alla moment känns som en källa till avkoppling, glädje. T.o.m att rengöra filtren ska kännas som en skön syssla. Vi lever ju i en tid då vi ska ha massa slutprodukter av processer i våra hem. Inget får vara halvfärdigt. Därför är Stugtråden så skön att landa i. Som ett slags coolt jamaicanskt reggielunkande tempo istället för ett hastigt färdigställande. Långsamhetens lov som det så vackert kan kallas.....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...