Före detta kommer igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    Ursprungligen postat av LoGeek
    Vad är det för olika trädgrenar du har i karen? Plockat några själv?

    Härliga kar du har!
    Tack, LoGeek!

    Det är ormhassel i kuben, den slingriga grenen. i 720 är det både ek och främst äppelgrenar direkt från trädet. Men också en del mangrove-...
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Fint att du känner dig bättre! (Blev lite bekymrad över tystnaden bara.)

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Så skönt när det vänder. Visst är det! Välkommen tillbaka och grattis till maskfria kar.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Hur mår du Miiaoo?

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            Det undrar jag oxå...

            Kommentar

            • miiaoo
              • January 2006
              • 2815

              Morsning

              God fortsättning alla fina!

              Lite om mina kar. Intresset går upp och ner. Just nu upp igen.
              Slängde ner en tubformad lergrotta från Akvarieimporten till mina röda ancistrusar i 720 för ett antal månader sen. Nyss såg jag det första lilla ynkelynglet som måste ha lyckats ta sig förbi vaktande stora pappa mal. Jag visste inte ens att honan var lekmogen i storlek ens. Men tydligen så räcker 6-7 cm.

              Annars har silverhajarna dragit iväg i storlek, likaså praktbarberna. Det har flyttat in fler gula svärdbärare, hemmahärfödda, och några endlers. Och 10 till fembandsbarber. Allt mår bra och alla firrar är glada och friska.

              240t har fått byta rum igen. Står nu i stora badrummet med enbart snäckor och svarta räkor i. Inget roligt där med andra ord.

              400kuben har fått barnens kvarvarande kardinaltetror, glödbandstetror, dvärgkardinaler och 2 svarta corys. Fisksoppa kan man säga. Men alla har sin plats och det är inget bråk förutom mellan garrorna. Jisses, från lugna och gulliga till idag när dom slåss så det ryker. Flera samtidigt! Det är bara en som inte utmanas direkt och hon är störst och tjockast. Hon äger sen några månader en lergrotta likande en halv kokosnöt. Där ligger hon och plirar ut på oss och jagar emellanåt bort någon som kommer för nära.
              Men sen jag släppte ner en större rot från ett av barnens kar, direkt bakom hennes grotta, för några dagar sen så har et tagit fart. Det har grävts ur en grop under. Det var 2 gropar men det är ju fin sand så det blidde en stor grop som dom har svårt att komma överens om vem som äger. Det är här dom slåss!
              Frågan är vad dom vill med gropen. Jag är mycket nyfiken på att se om det går att få till lek i sällskapskar. För nog är det vad dom förbereder?! Revirfighter har dom ju ändå, men detta är mer specifikt runt den grävda gropen under roten.

              Jag hade ju köpt en ställning med 3 150 liters kar. Ja, jag har skrivit 120 l innan men sen mätte jag inför försäljning å då visade det sig att dom va 150 l st.
              Den är såld. Äldsta dotterns kar är tömt och ska säljas, likaså mellandotterns fast det är ff igång med räkor i. Yngsta därimot vill ha kvar sitt och har köpt en vacker blålila crowntail kampfiskhane. Jag kan knappt tro att jag säger detta. En "vacker kampfiskhane"! Jag avskyr kampfiskar. Men oj så fin han är! Tur att man får ändra sig.
              Å han är nog glad för att slippa bo i 1 liters koppen i butiken och nu fri i 54 liter. Med 2 endlers och några räkor. Han verkar trivas.

              Hur har ni andra det??
              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

              Kika gärna in i min dagbok!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Så roligt att du är ”tillbaka”! Låter verkligen spännande med garrorna. Tänk om det blir lek!

                Med mig är det bra och karen rullar på fint. Scalarerna har vuxit till sig och är riktigt vackra. Har också sex kakaduaciklider i 570-karet som bjuder på mycket intressant att se! Kämpar mot impulsen att köpa fler kar. Det är ju vansinnigt roligt att inreda och starta upp men man måste ju orka med resten också Tror egentligen att det räcker med de tre kar jag har. Sedan har vi skaffat hamster också och eftersom barnen är rätt små faller skötseln av hamstern också på mig.

                Kommentar

                • stefant
                  • January 2009
                  • 783

                  Hur stora är dina praktbarber och hur länge har du haft dem?

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Vad roligt att du är tillbaka igen.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    Arbetssätt...